Jarosław Mutwil w swojej prezentacji przedstawił zagadnienia z pomiarem aktywności użytkowników na stronie internetowej za pomocą kodów JavaScript. Rozpoczął od sondy, której wersji kodu Google Analytics używają słuchacze. Prawie wszyscy korzystają z trzeciej, asynchronicznej wersji JavaScriptu.
Następnie wskazał na różnice pomiędzy kodem w wersji drugiej i trzeciej, głównie koncentrując się na zaletach wynikających z asynchroniczności. Według podanych miar kod asynchroniczny jest nieznacznie szybszy od poprzedniego, jednak różnice są niewielkie, w prędkość będzie identyczna, gdy poprzednia wersja znajduje się bezpośrednio przed tagiem zamykającym stronę. Jarek od jakiegoś czasu ma możliwość korzystania z nowego interfejsu Google Analytics, w którym zmieniło się kilka nazw nomenklatury.
Następnie zastanowiliśmy się nad różnicą między odsłonami, wizytami i użytkownikami w świetle pozostawianych plików cookies. Wykazał pewne ułomności, które wynikają z braku pomiaru na ostatniej stronie w trakcie jednej wizyty. Przede wszystkim przekłamany jest czas jaki spędził użytkownik na stronie.
Zaproponował funkcję, która może zostać wywołana w momencie zamknięcia okna przeglądarki i wywoła ona mierzalne zdarzenie dla Google Analytics.
functon closeIt() {
__gaq.push([_trackEvent, Exit, Strona, locaton.pathname])
}
window.onbeforeunload = closeIt;
Funkcja w swoich założeniach nawiązuje do rozwiązania, jakie wcześniej zaproponował Bartek, a następnie rozwinął Paweł.
Zdaniem Google współczynnik odrzuceń to procent odwiedzin tylko jednej strony lub odwiedzin, podczas których osoba opuściła witrynę po zobaczeniu strony wejściowej (docelowej). Ten współczynnik odzwierciedla jakość odwiedzin – wysoka wartość zazwyczaj oznacza, że strony wejściowe witryny nie są przez użytkowników uważane za trafne.
Gdzie znaleźć: Site usage > AverageTimeOnPage? Czy to jest tylko w tej nowej wersji Analyticsa?