Kilka dni temu pracownik Google Gary Illyes podał informację, że często linki wstawiane w katalogach nie są dobrym sposobem na zdobywanie linków oraz, że grozi za to kara ręczna ze strony Google.
To stanowisko od wielu lat jest utrzymywane przez kolejnych pracowników Google, którzy przekazują informacje do opinii publicznej. Nie inaczej jest tym razem.
Directories are very often not the right way to build links. Make sure you know what you're doing & remember that there's manual actions too
— Gary 鯨理/경리 Illyes (so official, trust me) (@methode) September 30, 2016
W ciągu ostatnich lat, wiele katalogów, które służyły wyłącznie jako miejsca do dodawania linków zniknęło. Na inne nałożono kary w postaci usunięcia z indeksu wyszukiwarki lub oznaczeniu jako spam. Na przykład zaprzestano sprzedaży licencji SEOkatalogu.
Oczywiście nie należy tej wypowiedzi traktować w taki sposób, że katalogi to samo zło. Istnieje wiele przydatnych katalogów firm, w których można podać dane typu NAP (nazwa, adres i telefon) a link wychodzący jest oznaczony jako nofollow, co w dalszej części dyskusji Garry Illyes też potwierdza. Tu znajdziesz m.in. listę takich katalogów na rynek amerykański.
Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.
Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.