Plan
Festiwal SEO odbędzie się 10 maja 2019 roku w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. To najważniejsza i największa konferencja w branży SEO. Prelegenci pokazują interesujące studia przypadków, wymieniają się nowościami w marketingu w Google oraz można tu spotkać kilkaset osób, które także interesują się tym tematem.
To już siódma edycja Festiwalu SEO, która odbędzie się w nowym i komfortowym kompleksie kongresowym w bezpośrednim sąsiedztwie katowickiego Spodka. Każdego roku setki osób odwiedzają Festiwal SEO, a w tym obiekcie będzie można usłyszeć i zobaczyć program w nowoczesnej sali.
We wcześniejszych latach gościliśmy kilkudziesięciu doświadczonych specjalistów i specjalistek, którzy podzielili się swoją wiedzą i ciekawymi przykładami. W tym roku także wysłuchamy kilkunastu praktyków, a jak zawsze, wielu z nich przed publicznością w Katowicach wystąpi po raz pierwszy. Poniżej przedstawiam tych, którzy już potwierdzili swoją obecność.
Zaproszeni goście
BENEDYKT PROTASIUK
Benedykt Protasiuk – od 10 lat zawodowo zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych. Wcześniej tworzył i pozycjonował własne serwisy internetowe, monetyzując ruch przy pomocy programu Google AdSense. Obecnie Head of SEO w Sempai, gdzie dba o efektywność działań zespołu specjalistów pracujących dla ponad setki klientów. Jego kampanie są nagradzane w konkursach branżowych o ogólnopolskim i międzynarodowym zasięgu (Ekomersy 2016 – 1. miejsce, European Search Awards 2017 – finał).
ŁUKASZ ŻELEZNY
Łukasz Żelezny należy do TOP10 influencerów na rynku brytyjskim, jest jurorem w UK Search Awards or European Search Awards, pracował jako dyrektor organicznej konwersji w ZPG. Kierując swoim zespołem był odpowiedzialny za widoczność, konwersje, ruch i zaangażowanie w uSwitch.com, Zoopla.co.uk oraz PrimeLocation. Łukasz poświęca dużo czasu aby być na bieżąco ze zmianami w technologii i marketingu online. Każdego roku uczestniczy w 10 do 20 konferencjach jako speaker na świecie. Należą do nich m.in. ClickZ Shanghai China, ClickZ Jakarta Indonesia, SiGMA Malta, SES London, Marketing Festival w Brnie, Brighton SEO, UnGagged London. Z sentymentem także odwiedza Śląsk skąd pochodzi. Aktualnie pracuje jako niezależny konsultant.
VICTORIA OLSINA
Victoria Olsina posiada doświadczenie w sektorze bankowości oraz blockchain. Obecnie pracuje w Consensys, firmie wspierającej rozwój Ethereum jako SEO Manager. Wcześniej pracowała dla Barclays jako menedżer pozyskiwania ruchu organicznego. Jest doświadczoną konsultantką SEO i prelegentką z ponad ośmioletnim stażem na 3 kontynentach. W swojej karierze Victoria opracowała i wdrożyła strategie marketingowe dla klientów korporacyjnych, takich jak Telecom, Lotto, Kathmandu, Citizen Watches i New Zealand Tourism (prezentacja będzie w języku angielskim).
ŁUKASZ SUCHY
Senior SEO Specialist w DevaGroup. Prowadzi szkolenia z zakresu tworzenia, optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych. Wykładowca studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks. J. Tischnera w Krakowie oraz Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie. Specjalizuje się w przeprowadzaniu audytów i kompleksowej weryfikacji serwisów internetowych pod kątem SEO. Dla klientów przygotowuje strategie działań oraz propozycje zmian i optymalizacji stron www, które mają na celu zwiększenie ich efektywności i widoczności. Redaktor bloga Seostation.pl, gdzie publikuje artykuły i informacje dotyczące pozycjonowania oraz wyszukiwarki Google i zachodzących w niej zmianach.
ARTUR WOJCZAL
Artur Wojczal w branży marketingu internetowego działa od1999 roku. Specjalizuje się w pozycjonowaniu i optymalizacji konwersji stron. Zawsze zgodnie z mottem: „Nasze kampanie finansują się same”. Założył agencję widoczni w czasach, kiedy do internetem łączyliśmy się przez modem. Do dziś rozwija ją z sukcesem, zwiększając zasięg działań z rynku lokalnego na ogólnopolski.
JAKUB MAKARUK
Jakub Makaruk od lat związany z branżą SEO/SEM, prawie dinozaur, a faktycznie od 2004 roku. Administrator i współtwórca najstarszego forum o pozycjonowaniu w Polsce – „Pozycjonowanie i Optymalizacja” Forum PiO. Współorganizator konferencji, Mistrzostw Polski w pozycjonowaniu stron, a także serii imprez branżowych. Aktywnie działający również na polu copywriterskim, współprowadzący serwis NapiszemydlaCiebie.
CEZARY URBANOWICZ
Cezary Urbanowicz – menadżer działu pozycjonowania w agencji widoczni. W swojej pracy wykorzystuje wiedzę techniczną na temat budowy stron. W pozycjonowaniu zwraca uwagę także na aspekt optymalizacji konwersji i użyteczności. Z powodzeniem pozycjonuje strony w różnych branżach i o różnym zasięgu. Zwolennik prostych i skutecznych rozwiązań.
MATEUSZ DELA
Z branżą SEO związany od 13 lat, obecnie prowadzi agencję ContentLine.pl, która specjalizuje się w konsultingu seo a także kompleksowym content marketingu na rynkach zagranicznych. Wcześniej pracował przez dwa lata jako Senior Online Marketing Manager w berlińskiej wyszukiwarce połączeń komunikacyjnych, która działa w 15 krajach europejskich. Ponadto, od ponad 9 lat prowadzi własną firmę, świadcząc usługi w zakresie SEO/SEM. Stały bywalec konferencji branżowych a także organizator kilku ogólnopolskich SEOParty. Mateusz zajmuje się także szkoleniami i konsultacjami z zakresu SEO.
MICHAŁ BARCZYK
Niezależny specjalista SEO o międzynarodowym doświadczeniu. Od 2006 roku testuje, bada i obserwuje rozwój algorytmiki wyszukiwarek internetowych. SEO & Analyst Team Leader w polskiej grupie x-kom. Prowadzi własną agencję kreatywną MediaWIN, która specjalizuje się w realizowaniu celów biznesowych z wykorzystaniem kanałów internetowych. Po godzinach sportowiec z pasją, miłośnik piw regionalnych.
GRZEGORZ STRZELEC
Chief SEO Consultant w grupie Discovery / TVN oraz Chief SEO Strategist w działającym głównie na rynku amerykańskim, polskim startupie OmniCalculator. Jego firma SEO Planner, prowadzi obecnie jeden z największych w Polsce cykl szkoleniowy SEOtour, w ramach którego chce odwiedzić łącznie 46 miast. Poprzednio Head of SEO w grupie Onet.pl oraz absolwent programu Google Top Contributor. Prywatnie mąż, tata dwójki dzieci i pasjonat „DoItYourself”.
TOMASZ STOPKA
Specjalista SEO prowadzący niedużą agencję SEMURAI w podkrakowskich Niepołomicach. W czasie ponad 10 lat pracy jako specjalista SEO, miał okazję współpracować z klientami różnego typu i wielkości. Tomasz zrealizował liczne konsultacje i prelekcje a także szkolenia SEO we współpracy z Whitepress. Ma na swoim koncie książkę o Content Marketingu, kurs Wideo o SEO a także liczne publikacje w wielu mediach. Na co dzień stara się budować widoczność stron klientów poprzez optymalizację stron i treści na nich zawartych.
PIOTR MICHALAK
Od 2014 związany z branżą SEO i marketingiem online. Lider Sekcji Szkoleń i Starszy specjalista ds. SEO w Grupie TENSE, gdzie na co dzień zajmuje się wdrażaniem strategii SEO oraz prowadzeniem szkoleń wewnętrznych i zewnętrznych. Entuzjasta SEO, wciąż poszukuje nowych inspiracji i niecodziennych dróg do budowania widoczności w sieci.
ARTUR STRZELECKI
Cóż można o sobie powiedzieć. Z wykształcenia informatyk, z pasji marketer. Na styku tych dwóch światów jest SEO. W prezentacji będzie solidny materiał na temat pozyskiwania ruchu organicznego do sklepów internetowych. Doświadczenie zdobyłem przez lata pracując z różnymi sklepami internetowymi, optymalizując i pozycjonując je tak, aby sprzedawały i zarabiały jak najwięcej. Przy okazji jestem jurorem w European Search Awards oraz stworzyłem Silesia SEM i Festiwal SEO.
Tematy
Kilka tematów jeszcze jest dopracowywanych (mamy trochę czasu) a kilka czeka na zgody biznesowe, zatem pełny opis pojawi się wkrótce. Tymczasem to co jest już ustalone, poniżej:Link echos; „Ghost” – wpływ usuniętych linków na pozycję w wynikach wyszukiwania.
Jeśli słyszałeś o Bitcoin i kryptowalutach, najprawdopodobniej słyszałeś o Blockchain. Technologia ta obiecuje radykalnie zmienić wiele branż, ponieważ pozwala użytkownikom na interakcję bez pośrednika w bezpiecznym i przejrzystym formacie. Marketing w wyszukiwarkach to jedna z branż, w których obecność pośrednika jest najbardziej oczywista: wszystko jest zarządzane przez Google. Ale czy możesz wyobrazić sobie Search bez Google? W tej prezentacji zostaną pokazane możliwości Blockchain i jak wpłynie to na Search Marketing w najbliższej przyszłości.
Linki w praktyce, co konkretnie działa w 2019? – wyniki kilku testów prowadzonych obecnie na linkach.
Jak szybko i skutecznie przetwarzać i analizować dane z Google Search Console? – Z prezentacji dowiesz się, jak za pomocą narzędzia Supermetrics tworzyć niestandardowe zestawienia danych z Google Search Console. Poznasz wzory raportów, dzięki którym wykorzystasz w pełni potencjał GSC i przeprowadzisz szybką analizę efektów SEO.
3 godziny dziennie z pewnym blogiem technologicznym – case study opowiadający o tym jak: Optymalizować duuuuże WordPressy i rozmawiać z redaktorami aby nie czuli się, że wchodzimy im w robotę/paradę. Jak można współpracować z redakcją tak aby w relatywnie szybkim czasie nauczyli się czym jest SEO. Na jakie problemy możemy natrafić czy to ze strony Google(!) czy też w kwestiach technicznych. Jak pojawić się w Google News i jak próbować to hackować aby zająć wszystkie 9 slotów.
SEO i praca z klientem. Niech Twój klient będzie ambasadorem Twoich usług. – Aspekty pracy z klientem, jego biznesem i zespołem wewnątrz organizacji. O czym pamiętać, na co kłaść największy nacisk i dlaczego dobre SEO to często tylko połowa sukcesu.
Zastanawiasz się, w jaki sposób pozyskać dodatkowy ruch w sklepie internetowym? Na przykładzie obsługiwanego serwisu zaprezentowane zostaną pomysły na docelowe strony, które mogą dostarczyć nowych klientów, oraz o nieoczywistym budowaniu widoczności serwisu i czynnikach SEO, które bezpośrednio wpływają na obecność serwisu w wynikach wyszukiwarki.
Będzie też opowieść o styku biznesu i SEO, budżetach, komunikacji, ale też opowieść o technologii – o PWA, SSR czyli JS w czystej postaci. Piękna wiosna – przychodzi biznes do SEO – no właśnie – kiedy przychodzi? I mówi – chcę mieć Progresive Web App. A co to jest? Eeee nie, nie róbmy tego – mówi SEOwiec! Na pewno? Taka to będzie opowieść! 🙂
Ramowy plan
13:00 – 14:45 – Rejestracja (kawa + coś do kawy)
14:45 – 15:00 – Sławomir Borowy „Powitanie”
15:00 – 16:30 – Sesja I
Benedykt Protasiuk – Link echos; „Ghost” – wpływ usuniętych linków na pozycję w serpach
Łukasz Suchy – Linki w praktyce, co konkretnie działa w 2019?
Tomasz Stopka – 3 godziny dziennie z pewnym blogiem technologicznym – case study
Mateusz Dela – Linkbuilding w Niemczech – fakty i mity
16:30 – 17:00 – I Przerwa kawowa i przekąski
17:00 – 18:30 – Sesja II
Artur Wojczal i Cezary Urbanowicz – Jak szybko i skutecznie przetwarzać i analizować dane z Google Search Console?
Piotr Michalak – Nieoczywiste sposoby budowania ruchu organicznego w e-commerce
Jakub Makaruk – Zmiany w SEO przez pryzmat 15 lat Forum PiO
Grzegorz Strzelec – Bo Ty nie wiesz, a ja wiem, jak rozmawiać trzeba z… SEOwcem
18:30 – 19:00 – II Przerwa kawowa i przekąski
19:00 – 20:30 – Sesja III
Victoria Olsina – How Blockchain Will Impact Search Marketing?
Michał Barczyk – Czarny Piątek jest w piątek
Łukasz Żelezny – SEO i praca z klientem. Niech Twój klient będzie ambasadorem Twoich usług.
Artur Strzelecki – Pozyskiwanie ruchu organicznego w sklepie internetowym
21:00 – Afterparty
Sponsor główny
Sponsor After Party
Sponsor Przerwy Kawowej
SEMSTORM to nowoczesne rozwiązanie wspierające skuteczny marketing w wyszukiwarkach. Narzędzie to pozwoli Ci efektywnie dobrać słowa do kampanii SEO i PPC czy tagi na YouTube. Wszystkie podpowiedzi dla ponad 22 krajów są w trybie rzeczywistym – otrzymasz wyłącznie najświeższe dane. SEMSTORM wspiera także działania content marketingowe. Pozwala wybrać optymalny temat oraz sprawdza, czy tekst będzie odpowiedzi i dla robotów, i dla czytelników. Co więcej – zasugeruje też najlepsze hashtagi do promocji treści w social media. Platforma pomaga w optymalizacji technicznej, dzięki technologii Google Lighthouse, oraz umożliwia szybkie i precyzyjne analizy konkurencji. Daje także możliwość stałej kontroli efektów działań.
WhitePress® wspiera działania content marketingowe oraz kampanie realizowane z influencerami. Nasze usługi skierowane są do „świadomych” klientów oraz do agencji interaktywnych, agencji SEO, domów mediowych i firm działających w branży e-PR. Współpracę realizujemy w oparciu o szacunek i jasne zasady. Nie konkurujemy z partnerami, a dostarczamy im usługi w oparciu o własną technologię. Wszelkie procesy i rozliczenia są realizowane przez WhitePress® w sposób automatyczny. Specjalizujemy się w publikacji artykułów, influencer marketingu, copywritingu, projektowaniu infografik oraz efektywnej promocji treści w atrakcyjnych stawkach CPC.
Sponsor
SENUTO to analityczna platforma i zestaw usług doradczych w zakresie SEO. Senuto dostarczy Ci dane, które pomogą Ci przeanalizować, zoptymalizować Twoje dotychczasowe działania i zaplanować kolejne, tak aby poprawić pozycję w wyszukiwarce Google. Staramy się pomóc Ci stać się lepszym specjalistą marketingu internetowego, który wie jak zmaksymalizować swoją ekspozycję w Google. Naszym celem jest wyposażyć Cię we wszystkie dane, których potrzebujesz, aby strategicznie planować działania marketingowe w wyszukiwarce, dokładnie monitorować ich wyniki i efektywnie optymalizować je zgodnie z najnowszymi wymaganiami Google. Narzędzia Senuto wspierają specjalistów SEO, specjalistów ds. marketingu, content marketerów, menedżerów e-commerce, analityków, copywriterów, jak również wszystkich innych, których zadaniem jest zwiększenie ruchu z Google.
Partner Merytoryczny
Łukasz Żelezny, członek kapituły konkursów UK/EU/AU/Nordic Search Awards, prelegent oraz ex-dyrektor ds. SEO w uSwitch / Zoopla.
Obecnie pracuje jako niezależny konsultant ds. SEO, pomagając średnim i dużym organizacjom w pozyskiwaniu ruchu organicznego, technicznym SEO oraz content marketingu.
Podróżuje tysiące kilometrów rocznie podczas których jako prelegent bierze udział w wielu wydarzeniach z szeroko pojętego SEO i Mediów Społecznościowych. Był uczestnikiem m,in. takich wydarzeń jak ClickZ Shanghai, ClickZ Jakarta, SiMGA Malta oraz konferencje odbywające się w Europie jak SES London, Festiwal Marketingowy w Brnie, Brighton SEO, UnGagged w Londynie.
Partner Marketingowy
EACTIVE jest partnerem marketingowym Festiwalu SEO we Wrocławiu oraz na Dolnym Śląsku. Agencja specjalizuje się w zwiększaniu widoczności firm w internecie, przy użyciu sprawdzonych narzędzi z obszaru marketingu on-line: pozycjonowanie stron, reklamy Google (linki sponsorowane, remarketing, Google Shopping itd.), content marketing, analityka internetowa, Facebook Ads. Firma posiada status Partnera Google Premium, co świadczy o wysokiej jakości prowadzonych kampanii, a także skuteczności realizowanych działań.
RankHouse to doświadczona agencja marketingu internetowego z Gliwic specjalizująca się w pozycjonowaniu, reklamie Google & Facebook Ads, projektowaniu stron internetowych oraz innych działaniach z obszaru marketingu internetowego. Są na rynku od 2005 roku. Zajmują się całym procesem od stworzenia strony www, aż do etapu jej promocji w internecie. Wyróżnia ich otwartość oraz indywidualne podejście do każdego realizowanego projektu.
Akredytacja DIMAQ
Dojazd do Katowic samochodem
Podróżuj z Flixbus
Podróżuj z PKP Intercity
Festiwal SEO odbędzie się 10 maja 2019 roku, miejsce to Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach, obok Spodka (Plac Sławika i Antalla 1, 40-166 Katowice). Sala Audytorium, wejście C od ulicy Olimpijskiej. Program wystąpień rozpocznie się o godzinie 14:45, obiekt będzie otwarty od 13:00. Do biletu jest wystawiana faktura VAT. Cena biletu to 349 zł netto (429,27 zł z VAT). Jeśli nie przychodzi email z potwierdzeniem zakupu, sprawdź folder SPAM.
Prezentacje – Pobierz wersje PDF
PDF: 40 MB