—> Prezentacje <—
Festiwal SEO odbędzie się 19 maja 2017 roku w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. To największe spotkanie w branży SEO, na którym przedstawiane są interesujące case study, poruszane są nowości w marketingu wyszukiwarek oraz spotkasz tu kilkaset osób, które także interesują się tym tematem.
To już piąta edycja Festiwalu SEO, która odbędzie się w nowym kompleksie kongresowym znajdującym się w bezpośrednim sąsiedztwie katowickiego Spodka. Każdego roku setki osób odwiedzają Festiwal SEO, a w tym nowo wybudowanym obiekcie będzie można skorzystać z programu w komfortowych warunkach.
W poprzednich latach zaprosiliśmy wielu doświadczonych specjalistów, którzy podzielili się swoją wiedzą i wartościowymi przykładami. W tym roku także wysłuchamy kilkunastu praktyków, a jak zawsze, wielu z nich przed publicznością w Katowicach wystąpi po raz pierwszy.
Zaproszeni goście
KATARZYNA BARANOWSKA
Posiada 8-letnie doświadczenie w prowadzeniu kampanii SEO. Specjalizuje się w audytach i tworzeniu zaleceń optymalizacyjnych dla e-commerce i dużych serwisów internetowych oraz przygotowuje i wdraża strategie umożliwiające wzrost popularności w wyszukiwarce Google. W Fox Strategy koordynuje i odpowiada za działania związane z projektowaniem i prowadzeniem kampanii w wyszukiwarce Google oraz poprawą konwersji dla serwisów i sklepów internetowych.
DAMIAN SAŁKOWSKI
Zarządza SENUTO, aplikacją do tworzenia precyzyjnych audytów SEO. Mistrz Polski SEO A.D. 2013. Od kilku lat realizuje projekty z zakresu marketingu internetowego dla dużych (PZU, Microsoft, Hochland, Zumi.pl, Sage czy IKEA) i małych przedsiębiorstw, także na rynkach zagranicznych.
EWELINA PODREZ
Marketingiem internetowym zajmuję się od 8 lat. W tym czasie przeszła pełną ścieżkę kariery agencyjnej – od Młodszego Specjalisty do Menadżera Działu. Pracowała zarówno z klientami z sektora MŚP, jak i serwisami z najtrudniejszych branż w polskim SEO (podatki, ubezpieczenia). Zdobywając doświadczenie wypracowała metody pozwalające na uzyskanie trwałego efektu działań pozycjonowania. Ekspert w zakresie optymalizacji stron pod kątem SEO oraz strategii bezpiecznego linkbuildingu. Od dwóch lat prowadzi własną agencję Fox Strategy.
MICHAŁ HEROK
Absolwent studiów MBA na GFKM i RSM Erasmus University. Od 16 lat działa w branży internetowej. Wykładowca na SGH, PJATK i WSB. Od 9 lat jest właścicielem i zarządzającym agencją SEOgroup, zajmującą się najbardziej skutecznymi działaniami z zakresu marketingu internetowego. Prywatnie pasjonat motoryzacji, zwłaszcza japońskiej (właściciel pierwszego w Europie środkowo-wschodniej Nissana GT-R w wersji NISMO), muzyki elektronicznej i nowych technologii.
MARCIN DURAJ
Jest pasjonatem SEO związanym z branżą od 12 lat a od ponad 10 lat prowadzi bloga o pozycjonowaniu pod adresem mkane.antygen.pl W swojej karierze kreował widoczność w Internecie wielu znanych firm. Uważa, że obecnie do sukcesu w SEO potrzeba szerszego podejścia niż parę linków i podstawowa optymalizacja witryny.
TOMASZ WYDRA
W branży marketingu internetowego od 2009 roku. Administruje grupą SEOwcy na Facebooku oraz doradza jako Top Contributor na Forum dla Webmasterów Google. Aktualnie Senior SEO Specialist w Agencji Whites gdzie zajmuje się kompleksową promocją stron internetowych w internecie. Współpracuje jako konsultant SEO m.in dla ACR MediaHouse czy Newaxis. We własnej agencji AT SEO zajmuje się lokalnym SEO dla małych i średnich firm.
MILENA MAJCHRZAK
Zajmuje stanowisko Dyrektora Zarządzającego SEMSTORM – narzędzia wspierającego analizę działań SEM. Odpowiedzialna jest za wytyczanie kierunków rozwoju narzędzia, nadzoruje zbieranie i przetwarzanie danych, od czasu do czasu widoczna jest także na pierwszej linii kontaktu z klientami. Pasjonatka nowych technologii. W nielicznych wolnych chwilach obserwuje odległe galaktyki lub odpoczywa przy grze Don’t Starve.
MICHAŁ WICIŃSKI
Obecnie pracuje na stanowisku Search Quality Strategist w Google. Wcześniej zdobywał doświadczenie pracując w agencjach w Polsce i USA. Opiekuje się polskim Forum Google dla Webmasterów.
KAMILA KRÓWCZYŃSKA
Pasjonatka współpracy z ludźmi, którą po latach spędzonych w tradycyjnym marketingu postanowiła przełożyć na skuteczny link building i budowanie relacji w środowisku online. W Sales Tube odpowiada za współpracę z blogerami oraz infuencerami, którzy nie mają przed nią tajemnic.
MICHAŁ MAGDZIARZ
W branży SEO jest ponad 12 lat, cały czas na brytyjskim rynku. Pracował dla największych brytyjskich i światowych firm jak Primelocation, OnTheMarket, Trinity Mirror oraz Ticketmaster. Michał jest współzałożycielem i dyrektorem zarządzającym w DeepCrawl oraz współzałożycielem londyńskiej SEO agencji pod nazwą Semetrical.
MARTA EICHSTAEDT
W obszarze marketingu działa już od prawie 20 lat. Od 5 lat prowadzi własną agencję Webcomm Interactive koncentrującą się na działaniach SEO i content marketingu w branżach B2B.
GRZEGORZ STRZELEC
Head of SEO w Grupie Onet. Zarządza strategią, zespołem i procesami SEO. Poza pracą zawodową zdobył odznaczenie „Top Contributor” na Forum dla Webmasterów Google. Wykłada SEO zarówno dla początkujących blogerów jak i doświadczonych specjalistów IT.
PIOTR BOMBA
Opiekun programu partnerskiego CashInPills, specjalista od rynków anglojęzycznych. W swojej pracy skupia się na analizie działań partnerów i śledzeniu aktualnych trendów na rynkach międzynarodowych. Pasjonat online marketingu oraz SEO. Zdobyte doświadczenie, pasja i świeże spojrzenie na rynek pozwoliły mu poznać klucz do osiągnięcia sukcesu w affiliate marketingu.
Tematy
W jednym z wielu case study zobaczymy SEO, które zarabia miliony, czyli o pozycjonowaniu nastawionym na konwersję na przykładzie kampanii 1%.Poznamy kilka pomysłów na optymalizację i zarządzanie treścią w sklepach pod kątem SEO (będą to dobre praktyki i historia z działaniami ręcznymi za thin content w tle).
W kolejnej prezentacji z zakresu e-commerce zostanie przedstawione 10 najważniejszych zasad, które poprawią widoczność sklepu internetowego w Google.
Zobaczymy także jak poszczególne branże wyglądają w Google. Sprawdzimy jak znaleźć nowe, tematyczne źródła i wykorzystać liderów branż do poszerzenia działań i zdobycia nowych klientów.
W jednej z prezentacji poruszone zostanie zagadnienie topical authority czyli wpływu kompleksowości treści na pozycje. Dowiesz się w jaki sposób tworzyć treść aby zapewnić stały wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania.
W tym roku indeks Google przestawia się na mobile. Potrzebne są wskazówki i porady jak skonfigurować i testować stronę internetową aby być gotowym na zmianę indeksowania mobile-first w Google. Jaka konfiguracja mobilna jest najlepsza? Czy powinieneś używać stron AMP? Jakie są zagrożenia w świecie mobile-first oraz jak możesz testować konfigurację pod indeksowanie mobile-first?
Niewątpliwie ciekawy temat będzie o zarządzaniu operacyjnym firmą SEO z „ekstraklasy”. Dowiemy się z jakimi wyzwaniami można się zmierzyć i czym tak właściwie jest zarządzanie firmą seo odnoszącą sukcesy.
Wbrew wielu opiniom, poprawnie użyty tag „canonical” działa bardzo dobrze! Można skutecznie przenieść serwis z jego pomocą a nawet podwoić ruch! Kiedy i jak zadziała a kiedy nie, dowiemy się na przykładzie serwisów największej grupy medialnej w Polsce.
Następne case study oparte jest o wnioski po rocznej współpracy ze 150 blogerkami urodowymi na podstawie których stworzono najlepsze praktyki. Będzie o blaskach i cieniach oraz efektach działań w urodowej blogosferze.
Na liście case study znalazł się też temat jak bez linków a po 30 minutach pracy ustawić pinezkę w TOP1 przy konkurencji 15 firm i populacji miasta 20 tysięcy mieszkańców.
Kolejne case study dotyczy tworzenia contentu dla producenta materiałów budowlanych. Firma po przejęciu przez nowego właściciela musiała zmienić markę, a więc i domenę – startowała od zera. Udało się dzięki przyjętej strategii rozwoju contentu i pozycjonowania uzyskać sporą oglądalność witryny – polska strona marki jest najczęściej odwiedzaną w Europie.
Ostatnie case study pokaże sprawdzone sposoby najlepszych afiliantów połączone w jedną całość. Dowiemy się, jakich technik, narzędzi oraz metod używają webmasterzy, którzy generują największe zyski w programie afiliacyjnym na całym świecie.
Plan
16:00
Marcin Duraj – 10 najważniejszych zasad w SEO dla Twojego sklepu
Katarzyna Baranowska – Kilka pomysłów na optymalizację i zarządzanie treścią w e-commerce pod kątem SEO
Tomek Wydra – Lokalne SEO dla małych i średnich firm
17:15
Marta Eichstaedt – Starujemy od zera, czyli SEO nowej marki
Piotr Bomba – Jak zarobić 10 000 złotych na afiliacji w jeden miesiąc?
Michał Herok – Zarządzanie agencją SEO grającą w „Ekstraklasie”.
18:30
Grzegorz Strzelec – Bardzo kanoniczna historia
Milena Majchrzak – 7 branż w Google. Jak działać, żeby odnieść sukces?
Kamila Krówczyńska – Projekt „Denko”
19:30
Damian Sałkowski – Na której planecie wyląduje Google?
Ewelina Podrez – SEO, które zarabia miliony. O pozycjonowaniu nastawionym na konwersję na przykładzie kampanii 1%
Michał Magdziarz – Przygotuj swoją stronę na indeksowanie mobile-first
21:00 – after
Absurdalna, Dworcowa 3, https://www.facebook.com/AbsurdalnaMultitap/
Sponsor główny
Sponsorzy
SENUTO to narzędzie do kompleksowego wsparcia działań SEO, składa się z 4 głównych modułów:
- Analiza widoczności – monitoring prawie 20 milionów słów tygodniowo oraz 2,5 miliona dziennie – pozwala analizować prawie 4 miliony domen
- Baza słów kluczowych – ponad 100 milionów słów kluczowych. Najlepszy sposób na szybki keyword research
- Audyty SEO – kilkanaście precyzyjnych raportów, automatyczne odświeżanie co 2 tygodnie i stały monitoring strony
- Narzędzia SEO – szereg narzędzi automatyzujących codzienne zadania w działaniach SEO
SEMSTORM to profesjonalne narzędzie wspierające działania SEO oraz marketing w wyszukiwarkach. Każdego dnia, dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii, dostarcza zaawansowanych danych dotyczących widoczności stron internetowych oraz ich konkurentów. W bazie słów SEMSTORM znajduje się ponad 400 mln słów kluczowych, z czego ponad 59 mln ma wyszukiwania. To wszystko pozwala zarówno na zaawansowany research słów kluczowych jak i optymalizację istniejących już działań.
Akredytacja DIMAQ
Dojazd do Katowic samochodem
Podróżuj z Polskim Busem
Podróżuj z PKP Intercity
Bilety
Festiwal SEO odbędzie się 19 maja 2017 roku w Międzynarodowym Centrum Kongresowym Katowicach, obok Spodka (Plac Sławika i Antalla 1, 40-166 Katowice). Sala Audytorium, wejście C od ulicy Olimpijskiej. Program wystąpień rozpocznie się o godzinie 16:00, obiekt będzie otwarty od 14:00. Do biletu jest wystawiana faktura VAT.
Prezentacje – Pobierz wersje PDF
PDF: 36MB
Autorem identyfikacji wizualnej Festiwalu SEO jest grafik Dawid Tkocz.