—> Prezentacje <—
Festiwal SEO odbędzie się 25 maja 2016 roku w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. To spotkanie, podczas którego zobaczysz interesujące case study, wysłuchasz co nowego pojawiło się w marketingu z wykorzystaniem wyszukiwarek oraz spotkasz kilkaset osób, tak samo jak ty zainteresowanych tym tematem.
W tym roku czwarta edycja Festiwalu SEO będzie miała miejsce w nowoczesnym kompleksie kongresowym znajdującym się obok Spodka. Z roku na rok przyjeżdża co raz więcej osób, a ten nowo wybudowany obiekt pozwoli wszystkim skorzystać z programu w komfortowych warunkach.
W poprzednich latach (2013, 2014, 2015) gościliśmy wielu doświadczonych specjalistów, którzy dzielili się swoją wiedzą i cennymi przykładami. W tym roku również będziemy mogli wysłuchać praktyków, a część z nich przed tą publicznością wystąpi po raz pierwszy.
Lista zaproszonych gości
CEZARY GLIJER
Dinozaur internetu, w branży SEO od 20 lat. Prowadzi własnego bloga cezzy.pl.
JAN MICHALSKI
Opiekun programu partnerskiego CashInPills zajmujący się głównie rynkiem polskim. W pracy analizuje strony sprzedażowe Partnerów oraz strony produktowe, dzięki czemu jest zorientowany, które z nich przynoszą najwyższą konwersję.
KRYSTIAN SZASTOK
Zajmuje się SEO w Anglii od prawie 10 lat. Obecnie prowadzi własną firmę SEO Arise Digitally gdzie pomaga biznesom w UK w SEO. Poprzednio zarządzał zespołami SEO w RocketMill oraz w Jellyfish. Pasjonuje się tym tematem, często pisze gościnnie oraz na swoim blogu (krystianszastok.co.uk/blog/).
KRZYSZTOF MARZEC
Od 10 lat w działa w SEO, z czego większość czasu rozwija DevaGroup w międzyczasie stworzył i kierował działem SEO w Interia.pl przez 7 lat odpowiadając za działania w całej grupie: od RMF przez serwisy Interii po tytuły Bauer. Reprezentuje analityczną szkołę SEO, tę, która dowozi porządne wyniki, nie wróży z fusów i nie używa magicznej szklanej kuli. Gościł na SEO Festiwalu w 2014 roku opowiadając o wykrywaniu zaplecz.
ŁUKASZ ROGALA
Specjalista SEO w MEC: Poland, gdzie odpowiada za rozwój oraz strategię SEO dla nowych jak i obecnych klientów firmy. Specjalizuje się w całościowej strategii obecności firm w Google. W chwilach wolnych od pracy oddaje się bez reszty graniu w Diablo 3 na konsoli.
ŁUKASZ ŻELEZNY
Kieruje zespołem ruchu organicznego w uSwitch, to brytyjska porównywarka cen usług w Anglii. Odpowiada za wzrost rozpoznawalności marki w wynikach organicznych, stopy konwersji, ruch i zaangażowanie. Spędza dużo czasu na poszerzaniu swojej wiedzy i śledzeniu wielu zmian. Był prelegentem na wielu międzynarodowych konferencjach, a do Katowic przyjedzie już trzeci raz. Prowadzi bloga socialmedia.pl
MATEUSZ DELA
Z branżą SEO związany od 10 lat, obecnie zajmuje stanowisko Online Marketing Manager w berlińskiej wyszukiwarce połączeń komunikacyjnych GoEuro, która działa w 11 krajach europejskich. Wcześniej pracował dla agencji SEO w Krakowie, Katowicach i Warszawie. Ponadto, od ponad 6 lat prowadzi własną firmę, świadcząc usługi w zakresie SEO/SEM.
MICHAŁ WICIŃSKI
Obecnie pracuje na stanowisku Search Quality Strategist w Google. Wcześniej zdobywał doświadczenie pracując w agencjach w Polsce i USA. Opiekuje się polskim Forum Google dla Webmasterów.
PAWEŁ STRYKOWSKI
Ukończył studia doktoranckie na IBS PAN. Jest ponad 15 lat w branży internetowej. Założyciel i współudziałowiec firmy WizjaNet sp. z o.o. tworzącej oprogramowanie w środowisku internetowym i intranetowym. Udziałowiec w WhitePress.pl – wydawcy platformy content marketingowej. Właściciel Grupy Portali Weselnych oraz MediaBielsko.pl – wydawcy lokalnych portali internetowych.
WOJTEK MAZUR
Współzałożyciel agencji Elephate z Wrocławia, która z sukcesami świadczy usługi SEO oraz content marketingu w języku angielskim głównie na rynkach międzynarodowych. Jego publikacje ukazywały się na portalach branżowych takich jak MarketingLand czy Content Marketing Institute. Wojtek był również „polskim akcentem” na ostatniej edycji konferencji Marketing Festival w Brnie. Na firmowym blogu znajdziecie kilka perełek.
Tematy Festiwalu SEO
W programie usłyszymy o ASO, czyli Application Store Optimization w praktyce. Poznamy algorytmy, narzędzia, złote zasady, modele rozliczeń i wszystko co jest związane z optymalizacją w sklepach aplikacji.
Dowiemy się o najczęstszych przyczynach powstawania duplikacji treści (zarówno wewnętrznie jak i zewnętrznie), sytuacjach, w których duplicate content rzeczywiście wpływa na SEO oraz sposobach radzenia sobie z tym problemem.
Jesteś ciekawy czy postępujący rozwój sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego zmieni sposób prezentacji i konsumpcji treści w Google? W jednym z tematów zobaczysz w jaki sposób wyszukiwarka może skutecznie wykorzystywać sztuczną inteligencję do udoskonalania algorytmu wyszukiwania.
W kolejnym z tematów zobaczysz jak tworzyć strony sprzedażowe, które przyciągają Klientów i zapewniają wysoką konwersje?
Dowiesz się też dlaczego szczególnie w SEO wizyty efektywne są ważne i dlaczego to właśnie na nich powinieneś się skupić. Odkryjesz w jaki sposób zbudować raport który zrozumie zarówno prezes firmy jak i zespół którym zarządzasz. Dowiesz się które KPI są warte uwagi.
Bez wątpienia sposób szukania informacji zmienia się. Wykorzystanie organicznych wyników w Google maleje, a ponadto sam Google utrudnia korzystanie z nich. W jednej z prezentacji zobaczycie kilka przykładów i podejść do tego jak przestać przywiązywać wagę do organicznego TOP10 poprzez wykorzystywanie innych platform i metod zdobywania klientów.
Będzie także case study w którym bezpieczne działania oparte o content marketing przynoszą spektakularne efekty. Tymi efektami są pozycje w Google na wybrane frazy, a przede wszystkim ruch. Podczas prezentacji zostaną omówione techniczne i finansowe aspekty podjętych działań oraz ich efekty.
Kolejny temat bazuje na kilku eksperymentach prowadzonych od początku 2015 roku i niemal do dnia tej prezentacji będą one prowadzone. Są to eksperymenty w ramach R&D agencji, zawierające różne testy i nietypowe projekty SEO/SEM. Prezentacja podsumowuje wyniki tych działań, pokazując konkretne tezy, wyniki, pomysły i liczby.
Wisienka na torcie to case study o tym, gdy „prowokacyjny” marketing przynosi coś więcej niż linki i pozytywny feedback.
Program
15:00 – 17:00 rejestracja uczestników
Zjeżdżają się uczestnicy, jadą z całej Polski więc zjawiają się w różnym czasie, stoiska sponsorów będa już gotowe i to jest czas dla uczestników by się z nimi zapoznać.
Sesja I – 17:00
Nowe obszary SEO: ASO – App Store Optimization – Cezary Glijer
Rozgrzej landingi do czerwoności – Jan Michalski
AI &SEO – w jaki sposób Sztuczna Inteligencja może zmienić rynek wyszukiwarek – Łukasz Rogala
Sesja II – 18:10
Duplicate content- jak realnie wpływa na SEO i co powinieneś o nim wiedzieć? – Wojtek Mazur
Content Marketing, po którym protestują kibice Premier League – Mateusz Dela
Od contentu do wysokiej jakości ruchu. Branżowe case study. – Paweł Strykowski
5 eksperymentów w SEO i ich wyniki – Krzysztof Marzec
Sesja III 19:30
Jak spojrzeć poza TOP10 w Google i znaleźć ruch dla klienta – Krystian Szastok
Efektywne wizyty like a boss – Łukasz Żelezny
Zdejmowanie działań ręcznych – Michał Wiciński
Networking/After – 21:00
Sponsorzy – Mini targi
Równolegle odbędą się mini targi, gdzie firmy oferujące usługi dla branży SEO wystawią własne stoisko. Będzie można poznać osobiście twórców, zobacz wersje demonstracyjne i porozmawiać o rozwiązaniach szytych na miarę.
SEMSTORM to profesjonalne narzędzie wspierające działania SEO oraz marketing w wyszukiwarkach. Każdego dnia, dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii, dostarcza zaawansowanych danych dotyczących widoczności stron internetowych oraz ich konkurentów. W bazie słów SEMSTORM znajduje się ponad 400 mln słów kluczowych, z czego ponad 59 mln ma wyszukiwania. To wszystko pozwala zarówno na zaawansowany research słów kluczowych jak i optymalizację istniejących już działań.
SENUTO to narzędzie do kompleksowego wsparcia działań SEO, na które składają się cztery główne moduły.
- Analiza widoczności – na bazie 20 milionów fraz tygodniowo i 2,5 miliona fraz dziennie badamy widoczność stron w wyszukiwarce Google.
- Baza słów kluczowych – baza 100 milionów fraz wraz z możliwością filtrowania po wielu cechach.
- Audyty SEO – audyty składające się z 10 precyzyjnych raportów. Pomagają poprawiać dopasowanie witryny do standardów wyszukiwarek i na bieżąco kontrolować zmiany na stronie.
- Narzędzia SEO – 33 narzędzia automatyzujące codzienne procesy.
CashInPills to międzynarodowy program partnerski, który oferuje ponad 30 produktów w kilkudziesięciu wersjach językowych. W jego ofercie można znaleźć produkty z takich kategorii jak: kosmetyki, potencja, kulturystyka, odchudzanie, feromony czy produkty wybielające zęby. Szeroki wybór materiałów reklamowych, mobilne wersje stron oraz geotargetowane reklamy pozwalają na skuteczną promocję produktów w internecie. Najwyższe prowizje, dedykowany opiekun Partnera oraz ponad 50 lokalnych metod płatności czynią go świetnym miejscem do monetyzowania ruchu.
Platforma WhitePress to rozbudowane narzędzie, którego główną funkcją jest pośredniczenie między Wydawcami i Reklamodawcami w publikacji artykułów płatnych oraz eksperckich. Serwis odpowiada na potrzeby firm zajmujących się pozycjonowaniem, public relations oraz content marketingiem. Reklamodawcom oferuje wygodne wyszukiwanie portali i zlecanie im publikacji artykułów. Wydawcy portali uzyskują możliwość zarobić na publikacji artykułów płatnych lub mogą zdobyć wartościowe treści w przypadku artykułów eksperckich.
Direct Affiliate to program partnerski działający na 35 rynkach w Europie, Ameryce Południowej i Azji. W ofercie znajdują się produkty z różnych kategorii, między innymi: kosmetyki, suplementy diety, edukacja i finanse. Z Partnerami rozliczają się za pozyskane leady, a nie wyłącznie za zamkniętą sprzedaż. Oferują materiały promocyjne we wszystkich językach, wsparcie technologiczne oraz pomoc na każdym etapie współpracy. W Direct Affiliate starannie selekcjonują reklamodawców i ich produkty. Proponują tylko te, które mają najwyższy potencjał sprzedażowy i szczycą się zaufaniem klientów oraz dodatkowo są wspomagane działaniami promocyjnymi w innych kanałach reklamowych.
Ponadto, każdy uczestnik Festiwalu otrzyma następujące prezenty od partnerów Festiwalu SEO:
Majestic posiada bardzo dobrą bazę informacyjną, która zawiera dane pomagające zwiększyć widoczność online oraz poprawić ranking w wyszukiwarce. Ich unikalny algorytm potrafi segmentować dane według tematów, zatem możesz wykorzystać te dane w swojej branży. Majestic dostarcza użytkownikom szczegółowe dane na temat linków poczynając od anchor textu, a kończąc na dacie przeszukiwania sieci. Uczestnicząc w Festiwalu SEO otrzymasz pełne konto na 30 dni o wartości 59€.
DeepCrawl to narzędzie do przeprowadzania kompleksowych audytów stron internetowych. Ta usługa działa jako SaaS i sprawdza podstawowe parametry analizowanych stron, takie jak tytuły, nagłówki H1, opisy alt przy obrazkach i wiele innych. Skanuje całą architekturę domeny i raportuje wiele cenych informacji, które można wykorzystać przy optymalizacji stron. Uczestnicząc w Festiwalu SEO otrzymasz pełne konto na 14 dni.
Prezent od SeoStation.pl – 3 miesięczny pakiet Webmaster, który umożliwia monitorowanie 10 stron www i 50 fraz kluczowych o wartości 81 zł. SeoStation to narzędzie dla właścicieli stron i agencji SEO, umożliwiające wygodne monitorowanie efektów pozycjonowania.
Prezent w postaci konta na 30 dni do testów w Brand24 i 10% zniżki przy ewentualnym późniejszym zakupie któregokolwiek z kont Professional. Brand24 to narzędzie monitoringu Internetu i mediów społecznościowych. Pozwala na poznanie i zrozumienie opinii Internautów na temat wskazanych firm, marek, czy produktów.
Prezent od smarthost.pl w postaci konta hostingowego na rok oraz gadżetów. Smarthost.pl to nowoczesny system hostingowy, którego atutami są: własna serwerownia, serwery w Polsce, szybkie dyski SSD, bezpieczny system CloudLinux, wygodny panel zarządzania cPanel po polsku, samodzielna zmiana wersji PHP (w tym PHP 7.0) czy oprogramowanie anty-exploitowe skanujące kod witryn w locie.
Dojazd do Katowic
Katowice są dobrze skomunikowane z innymi miastami w Polsce. Przebiegają tędy dwie autostrady A1 i A4, które przecinają Śląsk wzdłuż i wszerz, są także drogi ekspresowe S1, S81, S86 i Drogowa Trasa Średnicowa, która przebiega obok Spodka i MCK Katowice. Przed Centrum Kongresowym znajduje się bezpłatny parking na którym można zostawić samochód. Obok znajdują się MCK Katowice i parking widoczne z lotu ptaka. Autor zdjęcia: Maciej Suchan, źródło skypano.pl.
Dla osób, które nie przyjadą samochodem, przygotowałem poniższe zestawienie innych możliwości dojazdu do Katowic.
Podróżuj z Polskim Busem
Dojazd do Katowic zapewnia tanio i komfortowo przewoźnik autokarowy polskibus.com. Oferuje kilka razy dziennie bezpośrednie połączenia do Katowic z następujących miast: Częstochowa, Kraków, Gdańsk, Łódź, Opole, Rzeszów, Toruń, Warszawa, Wrocław, Zakopane oraz Berlin, Bratysława i Wiedeń. Ceny biletów w jedną stronę od 1zł.
Podróżuj z PKP Intercity
Podróż w dobrej cenie oferuje PKP Intercity. Na trasie Warszawa-Katowice bilet dostępny w pociągach Express Intercity Premium (EIP) oraz Express Intercity (EIC) kosztuje 49 zł w II klasie. Natomiast na trasie Gdynia/Gdańsk-Katowice cena za bilety wynosi 98 zł w II klasie. Warto podkreślić, że nowoczesne Pendolino pokonuję tę trasę obecnie w 5 godz. 16 minut, a z Warszawy dojazd zajmuje już tylko 2 godz. 22 minuty. Bilety są dostępne na 30 dni przed planowaną podróżą, czyli od 25 kwietnia.
Bilety
Festiwal SEO odbędzie się 25 maja 2016 roku w Międzynarodowym Centrum Kongresowym Katowicach, obok Spodka (Plac Sławika i Antalla 1, 40-166 Katowice). Sala Audytorium, wejście C od ulicy Olimpijskiej. Program wystąpień rozpocznie się o godzinie 17:00, obiekt będzie otwarty od 15:00. Do biletu jest wystawiana faktura VAT.
Prezentacje – Pobierz wersje PDF
PDF: 28MB
Autorem identyfikacji wizualnej Festiwalu SEO jest nadworny seo-grafik Dawid Tkocz.