Bartek Krzemień z firmy Divbi w swojej prezentacji pokazał jakie pułapki czyhają na Ciebie jeśli uruchamiając kampanię w AdWords polegasz na jej domyślnych ustawieniach. Pokazał sposoby na obniżanie kosztów oraz nauczył rozpoznawać, którymi komunikatami systemu nie trzeba się przejmować, a które faktycznie są istotne.
Rozpoczął od porównania dwóch modeli płatności CPM oraz CPA. CPM to chęć możliwie największej monetyzacji odsłon w witrynie, a CPA to chęć możliwie najmniejszego kosztu uzyskania konwersji. Z czasem ewoluował trzeci model płatności CPC, który został wprowadzony po dwóch latach istnienia AdWords.
Pamiętać należy, że Google chce maksymalizować przychód z każdego zapytania i że to, co nie jest zabronione to jest dozwolone.
Na co zwracać uwagę przy nowej kampanii?
- kampania uruchomiona jednocześnie na wyszukiwarce i sieci kontekstowej,
- reklamy wyświetlane wg CTR,
- stawka za pierwszą stronę = bidding war,
- gdzie właściwie wyświetlają się reklamy,
Podsumowanie
- Zapoznaj się z ustawieniami kampanii.
- Dowiedz się co one tak naprawdę przedstawiają (ale nie tylko w pomocy AdWords)
- Monitoruj pozyskiwany ruch pod kątem jakości.
- Zawsze kontroluj, czy kampania realizuje stawiane jej cele.
- Korzystaj z analityki dokładniejszej niż ile dziś było konwersji!
Artur Strzelecki
Ostatnie wpisy Artur Strzelecki (zobacz wszystkie)
- Ciemne strony sztucznej inteligencji: zagrożenia automatyzacji w reklamie w wyszukiwarkach - 15 stycznia 2025
- Ukryta praca algorytmów: Jak ludzie (search quality raters) wspierają Google? - 4 stycznia 2025
- Black Friday i Cyber Monday w SEO – promocje - 29 listopada 2024
Google w swoich działaniach dąży nie do tego aby stawka cpc za kliknięcie była jak najwyższa ale właśnie efektywny CPM, czyli koszt za tysiąc wyświetleń. Dla nich istotny jest ten parametr, bo co z tego, że ktoś płaci 5zł na klik skoro jego reklama zajmuje miejsce, a nikt w nią nie klika.
Tak samo jak nie jest wskazane uruchomienie kampanii na domyślnych ustawieniach, tak też nie jest dobrą praktyką jednorazowe zoptymalizowanie kampanii i pozostawienie jej samej sobie. Nie każdy zdaje sobie sprawę, że należy śledzić wydatki, analizować dane oraz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami pojawiającymi się w AdWords i stale, cyklicznie optymalizować prowadzone kampanie. Najlepiej jest stworzyć sobie kalendarz takich optymalizacji – http://blog.memtor.pl/kalendarz-optymalizacji-kampanii-reklamowych-adwords/