Prezentacja Damiana Sałkowskiego podejmowała temat optymalizacji stron docelowych ze szczególnym uwzględnieniem podstron, które taką funkcję mogą pełnić. Na co dzień Damian pracuje w warszawskiej agencji seo K2Search, ale także prowadzi własną markę pod nazwą Easysucces. Jest także autorem ebooka „Analiza SEO” Damian w czasie swoje wystąpienia omówił trzy główne zagadnienia:
- Jak się zachowuje witryna w przypadku braku stron docelowych?
- Czym tak naprawdę jest strona docelowa?
- Jak przygotować audyt stron docelowych?
Optymalizacja stron docelowych
Z prezentacji wynika, że w przypadku kiedy na witrynie brakuje stron docelowych Google na początku (przy dużej ilości linków) rankuje taką witrynę wysoko, ale po około 1-2 miesiącach witryna notuje spadek na słowa kluczowe nie dopasowane do stron docelowych. Spadek nigdy nie dotyczy wszystkich słów kluczowych, a słowa kluczowe spadają do 2-giej dziesiątki, lub w ogóle wypadają z indeksu.
Przygotowanie audytu stron docelowych było główną częścią prezentacji. Damian pokazał za pomocą jakich narzędzi przygotować szybki audyt stron docelowych w programie z, którego korzysta każdy – Jest to Excel.
Do Audytu potrzebne będą wam następujące elementy:
SEO Tools For Excel – https://seotoolsforexcel.com/
Zestaw narzędzi SEO do Excela przygotowanych przez zdolnego szwedzkiego programistę. W skład, których wchodzą takie elementy jak:
- Badanie czynników on-site
- Badanie czynników off-site
- API Majestic SEO
- API Google Analytics
- API Google AdWords
The links API extension for excel – https://builtvisible.com/seogadget-for-excel/
Jest to zestaw dodatkowych funkcji do Excela, w których jest między innymi API moz.com, dzięki któremu pobierzecie takie metryki jak:
- Page Authority
- Domain Authority
- Moz Rank
- Moz Trust
Keyword Eye template: http://blog.keywordeye.com/post/20659675099/free-seo-audit-template-using-seotools-for-excel
Jest to przykładowy Template do Excela, który może być bazą do stworzenia audytu. Template wymaga zainstalowania SEO Tool For Excel oraz uzyskania klucza API Alchemy.
Case Study
Damian przedstawił nam jeszcze Case Study jednego z klientów, gdzie za pomocą tak przygotowanego Audytu stron docelowych została przeprowadzona kampania SEO. Kampania wystartowała w sierpniu 2012.
- Ruch wynosił 111 tysięcy odwiedzin (Głównie odwiedziny za pomocą brandu).
- Średnia pozycja dla 85 fraz wynosiła: 52,7.
- Frazy: Od około 500 tysięcy do około 4 milionów wyników. Usługa/miejsce + Miasto.
Podjęte działania:
- Stworzenie nowych stron docelowych
- Zmiana struktury linkowania
- Optymalizacja treści
- Liczba dodanych linków: 0
Efekty?
Marzec 2013:
- Liczba odwiedzin: 211 tysięcy.
- Średnia pozycja na 85 fraz: 2,5
Damian zaproponował również, że przygotuje przykładowy audyt stron docelowych dla jednej z witryn zaproponowanych w komentarzach do tego wpisu. Jeżeli jesteście zainteresowani takim audytem to w komentarzu podajcie nazwę domeny oraz słowa kluczowe na jakie jest pozycjonowana. Audyt zostanie opublikowany w tym wpisie.
Artur Strzelecki
Ostatnie wpisy Artur Strzelecki (zobacz wszystkie)
- Ciemne strony sztucznej inteligencji: zagrożenia automatyzacji w reklamie w wyszukiwarkach - 15 stycznia 2025
- Ukryta praca algorytmów: Jak ludzie (search quality raters) wspierają Google? - 4 stycznia 2025
- Black Friday i Cyber Monday w SEO – promocje - 29 listopada 2024
Moja propozycja a frazy: audyt oprogramowania, audyt bezpieczeństwa, testy penetracyjne sieci, audyt bezpieczeństwa informatycznego, audyt ochrony danych osobowych
Do kiedy najpóźniej należy zgłaszać strony do audytu?
Hej! Proponuję stronę http://www.findrewno.pl pozycjonowana jest na frazy: domy z bali, domy drewniane, domy z drewna.