W piątek 17 marca 2017 roku zamknięto jeden z najstarszych i największych katalogów internetowych dmoz.org. Dostępny jest jedynie mirror tego serwisu.
dmoz.org lata świetności przeżywał na przełomie XX i XXI wieku. Obecność w tym katalogu w pewnym okresie czasu miała istotny wpływ na ranking wyszukiwarki Google.
Przez długie lata Google traktował dmoz.org jako dobry katalog, czerpiąc z niego adresy do swojego własnego katalogu Google Direcotry. Google Directory został założony w 2000 roku i po 11 latach jego działania został zamknięty.
Z drugiej strony dmoz.org był wielokrotnie posądzany o zmowy redaktorów i niedodawanie zgłoszonych stron do niego. Z czasem zainteresowanie katalogiem spadło, stara epoka zdobywania linków z katalogów przeminęła.
Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.
Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.
Zgadza się, katalogowanie to już przeszłość, aktualnie liczy się unikalna treść i ruch pochodzący od prawdziwych użytkowników 🙂 Pozdrawiam!
Katalogowanie nadal jest istotne. Zmieniła się tylko skala katalogowania. Wciąż warto zgłaszać stronę do kilku/kilkudziesięciu najważniejszych polskich katalogów. Koniecznie z nazwą brandu w tytule, a nie ciągiem słów kluczowych jak to się kiedyś robiło. Dzięki temu budujemy wiarygodność i potencjał strony. A dmoza żal 🙁
przykra sprawa , łza się w oku kreci jak sobie człowiek przypomni radość z pierwszego zaakceptowanego wpisu w tym katalogu.
Nigdy nie doczekałem się akceptacji serwisu.