Direct Answers to potoczna nazwa wyniku wyszukiwania, który zawiera bezpośrednią odpowiedź na wprowadzone do wyszukiwarki pytania. Oprócz tradycyjnego akapitu z tekstem oraz miniaturą zdjęcia, od jakiegoś czasu można zaobserwować wynik w postaci tabeli z informacjami.
Wynik Direct Answer jest tworzy przez Google automatycznie. Nie można nigdzie zgłosić prośby o rozpoczęcie jego wyświetlania. Google analizuje automatycznie strony oraz typ zapytania jaki został wprowadzony do wyszukiwarki i jeśli uzna za dobre, to wyświetli wynik Direct Answer.
Dużo porad jak przygotować treści pod Direct Answer, można znaleźć w artykule (https://www.senuto.com/direct-answers-polsce-pelna-analiza/, gdzie Damian i Michał korzystając ze SENUTO, które posiadało dane o wielu zapytaniach generujących wynik Direct Answer, przedstawili informacje o tym kiedy pojawiają się Direct Answer oraz co należy wziąć pod uwagę, aby zwiększyć szanse na pojawianie się wyniku strony w tym miejscu.
To co wiadomo o Direct Answer to:
- bezpośrednia odpowiedź nie musi zostać pobrana z wyniku znajdującego się na pierwszym miejscu, może to być dalsza pozycja, druga, trzecia a nawet ósma (przykład 1)
- bezpośrednia odpowiedź może być złożona z dwóch źródeł, jednym może być odpowiedź tekstowa pobrana z jednej strony, drugim jest miniatura grafiki, pobrana z drugiego źródła, wtedy oba źródła są podpisane (przykład 2).
- nawigacja wewnętrzna nie wpływa bezpośrednio na utworzenie bezpośredniej odpowiedzi, jednak ona może zapewnić linki witryny lub przejście do sekcji (przykład 6).
- bezpośrednia odpowiedź może zostać przygotowana bez zdjęcia (przykład 3).
- pogrubienia w bezpośredniej odpowiedzi są automatycznie tworzone przez Google, mogą cześciowo pochodzić ze sformatowanej treści (przykład 3), ale nie muszą (przykład 1),
- wyniki mogą wyświetlać datę na tej samej zasadzie, jak to jest w regularnych wynikach (przykład 1), lub są bez daty (przykład 2).
Przykłady Direct Answer – akapit tekstu
Przykład 1 – ósmy wynik, pogrubienia
Przykład 2 – dwa źródła
Przykład 3 – bez zdjęcia, pogrubienia
Wynik tabeli w Direct Answer
Pod koniec 2016 roku temu otrzymałem prośbę z analizą wyniku Direct Answer w układzie tabelki, który pochodził z brytyjskiej wersji Google. Nie udało mi się wtedy znaleźć odpowiedników w polskiej wersji wyszukiwarki. Jednak od paru tygodni zacząłem zauważać również taki wyniki w polskiej wersji. Zobaczmy następne przykłady.
Przykład 4
Przykład 5
Przykład 6
Jak widać, wynik z tabelą zajmuje sporą część ekranu. Ponadto cechy, które jeszcze są widoczne na tych przykładach to:
- tabela zawiera maksymalnie 4 wiersze danych oraz jeden wiersz nagłówka,
- jeżeli źródłowe dane mają więcej wierszy, to jest informacja ile jeszcze wierszy pozostało,
- w obserwowanych przykładach, tabela miała maksymalnie 3 kolumny, choć przykład 2 w źródle posiada znacznie więcej kolumn, to został zredukowany do 2 kolumn, ponieważ w pozostałych są gwiazdki stworzone za pomocą CSS, a nie indeksujące się treści,
- wiersz nagłówka jest wytłuszczony,
- tytuł tabeli pochodzi z nagłówka HTML, bezpośrednio poprzedzającego tabelę na stronie źródłowej,
- obok tabeli, może, anie musi znajdować się zdjęcie ilustrujące wynik.
Jak przygotować dane w tabeli pod Direct Answer?
Przykłady są podane na dłoni, więc każdy może sam dokładnie sprawdzić jak są zbudowane i co Google wzięło pod uwagę tworząc wynik Direct Answer w postaci tabeli. Przykłady 5 i 6 to wyniki, które sam stworzyłem, przykład 4 został podesłany.
Co ciekawe uzyskanie przykładu nr 6 zajęło mi mniej niż jeden dzień. Kiedy już poznałem co Google bierze pod uwagę tworząc tabelę i kiedy jest ją gotowy pokazać, nie pozostało nic innego jak przygotować dane na tacy, a Google je skonsumowało i wyświetliło. Na screenach widać nawet literówkę, którą zrobiłem w pośpiechu, ale obecnie źródło danych już jej nie zawiera.
Wynik Direct Answer to ciekawa możliwość modelowania wyglądu SERPów i wrzucenia tam swojej treści. Warto pracować na strukturą i zawartością swoich treści, a w sprzyjających okolicznościach Google nagrodzi tę pracę prezentując go jako bezpośrednia odpowiedź.
Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.
Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.