Clusteric Search Auditor – jakość premium w polskiej cenie

Clusteric konfiguracja analizy

Narzędzie Clusteric Search Auditor zrywa kaptur i sprawia, że zostajesz bogiem SEO. Zadania związane z pozyskiwaniem linków, wyszukiwaniem miejsc pod nowe, analizą istniejących i wyszukiwaniem wygasłych domen wchodzą na nowy poziom jakości.

<TL;DR>

Skorzystaj z okazji i używaj nowego kombajnu do wielu zadań związanych z linkami, ich analizą i wyszukiwaniem miejsc pod nowe.

http://clusteric.com/pl/link-auditor-zakup/

Mam czas więc czytam.

Clusteric Search Auditor to program, który umożliwia wykonanie wielu przydatnych analiz SEO w zakresie zarządzania linkami, pozyskiwania nowych, oceny istniejących oraz badaniu wygasłych domen. Wiele z tych procesów dotychczas robiłem ręcznie. Byłem uzbrojony w Excel, Notatnik++, USM (UltraSeoMaster), bezpłatny LinkCheker od ScrapeBoxa oraz bezpłatny program do wykrywania nofollow/dofollow. Pewnie jeszcze kilka narzędzi by się znalazło, ale leżą gdzieś zapomniane w archiwach.

Teraz jedno narzędzie robi wszystko, co do tej pory udawało zrobić się manualnie z wykorzystaniem kilku, a nawet dużo, dużo więcej.

Clusteric Search Auditor ma obecnie 13 wbudowanych trybów analizowania i przetwarzania danych. Należą do nich:

  1. Podstawowa analiza profilu linków pod kątem ich jakości/toksyczności.
  2. Szczegółowa analiza profilu linków pod kątem ich jakości/toksyczności.
  3. Szybka analiza profilu linków konkurencji.
  4. Szybki przegląd widoczności domeny w wynikach wyszukiwani Google.
  5. Szybkie porównanie widoczności dwóch domen w wynikach wyszukiwania Google.
  6. Weryfikacja wartości potencjalnie wyrejestrowanych domen.
  7. Weryfikacja wartości potencjalnie wyrejestrowanych domen – wariant złożony.
  8. Znalezienie najlepszych miejsc do linkowania i marketingu szeptanego.
  9. Znalezienie miejsc do linkowania i marketingu szeptanego – wariant średni.
  10. Znalezienie miejsc do linkowania i marketingu szeptanego – wariant złożony.
  11. Szybki przegląd listy linków.
  12. Przegląd listy linków.
  13. Szczegółowy przegląd listy linków.

Wybór trybu analizy

Clusteric konfiguracja analizy

1. Podstawowa analiza profilu linków pod kątem ich jakości/toksyczności

Ocena linków odbywa się poprzez oszacowanie wartości miejsc, w których zostały umieszczone, dopasowania do analizowanej strony i zgodności z wytycznymi Google. W trakcie analizy badane jest otoczenie linka, tematyczność podstrony na której jest umieszczony, występujące słowa kluczowe oraz kilkadziesiąt podstawowych parametrów domeny i podstrony, z której pochodzi link. W trakcie konfiguracji analizy można ustalić pułap przy jakim linki z domeny zostaną określone jako sitewide i poddanych analizie zostanie tylko 10 wybranych linków z tej domeny. Oszczędzi to czas analizy oraz zmniejszy liczbę wykorzystanych linków do zbadania z bieżącego planu. Import linków możliwy jest przed podłączenie się do Google Search Console lub importy plików z Majestic, Ahrefs, tekstowych lub po prostu kopiuj/wklej.

2. Szczegółowa analiza profilu linków pod kątem ich jakości/toksyczności

W tym wariancie analiza jest bardziej szczegółowa, niż w poprzednim. Jest ona dłuższa i wymaga większych zasobów. W tej analizie do podstawowych parametrów dołączane są informacje z Moz.com, Majestic, Ahrefs i kilka innych. Całość odbywa się po API.

3. Szybka analiza profilu linków konkurencji

To tryb przeznaczony do szybkiej identyfikacji mocnych linków konkurencyjnej domeny. Podstawowe dane onsite pobierane są z API Clusteric. Po ich pobraniu można ściągnąć dane offsite z zewnętrznych źródeł jak: Moz.com, PageRank, alexa.com, sygnały społecznościowe, geolokalizacja i kilka innych.

4. Szybki przegląd widoczności domeny w wynikach wyszukiwania Google

W tym trybie pracy możliwe jest szybkie uzyskanie informacji o słowach kluczowych, podstronach i ich pozycjach oraz oszacowaniach liczby wejść w różnych wersja Google. Dzięki temu otrzymujesz szybki podgląd słów kluczowych, na które jest widoczna konkurencja. Poznasz ich pozycje oraz oszacowanie ruchu organicznego. Dostępny jest także raport “quick wins” dzięki któremu znajdziesz słowa, na które jest widoczna twoja strona na dalszych pozycjach, a na które mogłaby zostać zoptymalizowana. Obecnie obsługiwane są 4 kraje: Polska, Wielka Brytania, Stany Zjednoczone i Holandia

5. Szybkie porównanie widoczności dwóch domen w wynikach wyszukiwania Google

W tym trybie pracy przejrzysz słowa kluczowe, na które widoczna jest konkurencyjna domena, a na które nie ma naszej lub znajduje się dalszej pozycji. Przeprowadzona analiza może pomóc w dalszej rozbudowie zawartości strony oraz jej optymalizacji pod potencjalnie wartościowe słowa kluczowe.

6. Weryfikacja wartości potencjalnie wyrejestrowanych domen

Korzystając z tej opcji określisz kryteria selekcji domen w oparciu o najważniejsze parametry. Analiza przebiega  szybko bo domena jest sprawdzana do momentu w którym, któryś z parametrów nie został spełniony. Po zakończonym odsiewie sprawdzana jest możliwość rejestracji pozostałych domen. Dzięki temu dotrzesz do nazw domen potencjalnie wartościowych. Potencjał ten może wynikać z wieku, historycznego ruchu lub profilu linków.

7. Weryfikacja wartości potencjalnie wyrejestrowanych domen – wariant złożony

W tym wariancie dodatkowo pobierane są dane z Ahrefs, Majestic i Google cache oprócz tych, które znajdują się powyżej.

8. Znalezienie najlepszych miejsc do linkowania i marketingu szeptanego

Dzięki tej funkcji wytypujesz najlepsze jakościowo i tematycznie miejsca do promowania własnej strony. Dostępny jest wbudowany harvester, który będzie szukał miejsc na podstawie wprowadzonych footprintów. Można też załadować pliki wejściowe pochodzące z GSA Search Ranker (kto pamięta tę samonapędzającą się spamiarkę?)

9. Znalezienie miejsc do linkowania i marketingu szeptanego – wariant średni

W wariancie średnim do analizy dochodzą czynniki onsite. zobaczysz nasycenie strony słowami kluczowymi, rozpoznasz skrypty albo zbadasz ile jest już linków wychodzących.

10. Znalezienie miejsc do linkowania i marketingu szeptanego – wariant złożony

Tu już uruchamia się totalna machina. Analiza jest najbardziej dokładna i korzysta ze wszystkich możliwych zewnętrznych źródeł. Przyda się proxy, bo Google będzie odpytywany o PR, cache, wykryjesz duplikaty i zobaczysz parametry z Majestic, Ahrefs i Moz.com

11-13. Szybki / Normalny / Szczegółowy przegląd listy linków

Są to 3 różne tryby pracy, których podstawowym założeniem jest wyłonienie najlepszych lokalizacji pod linki. Wariant szybki sprawdza czynniki offsite. W wariancie normalnym dochodzi onsite. W szczegółowym dodatkowe parametry podstron i dane z zewnętrznych API. Przydaje się to aby odsiać miejsca zaspamowane, ze zbyt dużą liczbą linków wychodzących, w niewłaściwym języku czy tematyce lub na nieodpowiednim skrypcie.

Główne okno programu

Clusteric główne okno

Program oferuje fantastyczną wygodę pracy z interfejsem graficznym. Istnieje bardzo intuicyjne uruchamianie filtrów na każdej kolumnie z danymi, które pozwala szybko segmentować dane.

Drugą istotną zaletą jest bardzo dobra dokumentacja. Każda funkcja programu została dobrze opisana i zilustrowana zrzutami ekranu. Nawet osoby, które dopiero zaczynają w SEO bez problemu odnajdą się w tym, co ten program oferuje.

Program można indywidualnie skonfigurować i dostosować do łącza, na którym pracujesz. Przy skanowaniu czynników onsite wykorzystuje różne wprowadzone pola User-Agent, ale jak chcesz być poprawny możesz wprowadzić jedno, mówiące że jesteś specem SEO i właśnie wałkujesz czyjś portal.

Do oceny linków program używa łącznie 53 formuł (negatywnych i pozytywnych), które możesz dowolnie włączać i wyłączać. Tu trzeba trochę uważać, bo gdybyś chciał przygotować plik disavow w oparciu o automatyczną analizę na domyślnej konfiguracji, to pozbawiłbyś się z pewnością kilku cennych linków. Programu nie puszcza się na autopilocie. Trzymasz za kierownicę tego kombajnu i nadajesz kierunek jazdy.

To co w tym programie sprawia, że jest absolutnym liderem na rynku to zbieranie danych z wielu miejsc w jednym miejscu i to bardzo dużym tempie. Ja wiem, zaraz pomyślisz o SEOTools for Excel, z tym że Excel przymula i to bardzo. W Clusteric na moim łączu domowym 30MB średnia prędkość to około 26 parametrów na sekundę.

Clusteric pobiera/wylicza obecnie ponad 100 parametrów:

  • 29 parametrów onsite
  • 25 zewnętrznych wskaźników
  • 28 parametrów społecznościowych
  • 6 parametrów Google i 4 wskaźniki widoczności
  • 8 parametrów WHOIS/lokalizacji
  • 8 metryk jakościowych

Raporty to kolejne miejsce w którym zobaczysz “magię” tego narzędzia. Mogą być tabelaryczne albo w oparciu o wykres kołowy, słupkowy czy mapę świata. Raportów z jest z kilkadziesiąt, nie doliczyłem się wszystkich. Do tego dochodzi globalny eksport całości do pliku XLS. Choć tu jest jakieś dziwne ograniczenie, po 60k linków powstaje kolejny plik raportu z resztą danych.

Jeden przycisk PLIK DISAVOW i wszystko jasne

Clusteric plik disavow

Ostatnia, niedawno dodana opcja to narzędzia. Znajduje się tam podstawowa obróbka linków, przetwarzanie plików, łączenie domen itp. Taka wisienka na torcie.

Jeśli tu dotarłeś, to myślisz sobie, że coś jest nie tak. Same superlatywy, a gdzie wady? Niestety nie ma róży bez kolców. Program jest dostępny tylko Windows, a ja używam MacOS 🙂 i jest dosyć pamięciożerny. Stworzono go obecnie w wersji 32 bitowej i jest to pewnym ograniczeniem bo może konsumować tylko do 2GB pamięci.

Przy grubszej analizie jaką przeprowadziłem na początku, a było to około 70k linków (ale każdy naturalny) program się wygrzmocił i odmawiał zapisania projektu lub raportu. Na mniejszych analizach wszystko śmigało poprawnie. Gdy się upewniłem, że to nie wina mojego słabiutkiego VPS ani jakiegoś starego laptopa z Win7, podrzuciłem temat do producenta, a ten rozwiązał problem w jeden wieczór podsyłając łatkę. Soft jest nadal pamięciożerny ale robi swoje skutecznie.

Narzędzie dostępne jest w 3 dożywotnich planach licencyjnych (ceny BRUTTO):

  • Podstawowy pozwala badać 5 różnych domen miesięcznie z limitem 500k linków i 50 słów kluczowych na projekt w cenie 359zł.
  • Średni plan to 20 różnych domen miesięcznie, 3m linków i 350 słów na projekt za 659zł.
  • Plan agencyjny jest właściwie nie do przerobienia w miesiącu. 200 domen, 10m linków i 1000 słów kluczowych w kwocie 1029zł.

http://clusteric.com/pl/link-auditor-zakup/

Można by na tym poprzestać, bowiem przez 6 miesięcy od zakupu masz dostęp do aktualizacji i danych z API Premium. Potem jak chcesz być up-to-date to są to niskie koszty w skali roku.

Podgląd stanu pakietu

Clusteric plan

Zanim kupisz program możesz oczywiście skorzystać z wersji demo. Wersja demo będzie aktywna przez 90 dni. Demo jest w pełni funkcjonalne, z jedną różnicą względem pełnej wersji. Analizuje próbkę zaimportowanych linków (linki w domenach zaczynających się od 'a’ – 'e’ i cyfr). Ale szczerze, szkoda czasu na grę wstępną z demo, kiedy można rozpocząć poważną zabawę z pełną wersją.

Ocena 4,9/5.

http://clusteric.com/pl/link-auditor-zakup/

The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza jak odnaleźć własną ścieżkę w Google.

8 komentarzy do “Clusteric Search Auditor – jakość premium w polskiej cenie

  1. Niestety autorzy softów do pozycjonowania zapominają o użytkownikach ogryzków, dlatego warto zainwestować w Parallels i mieć jednak wszystko w jednym miejscu.

  2. @Mateusz: Faktycznie, z Macami bywa różnie – brak wersji na Maca to niestety zwykle kompromis między czasem, który można poświęcić na rozwój narzędzia, a czasem poświęcanym na utrzymanie kolejnych wersji.
    Kilka osób pytało już o wersję na Maca, mamy taką przymiarkę w luźnych planach (po ogarnięciu naglących spraw rozwojowych) – musimy sprawdzić, jak dużo będzie problemów z jej przygotowaniem/utrzymaniem. 🙂

  3. czy seo-odkurzacz to podobny program? bo nie wiem czy go nie kupić aby dostac zniżkę na clusterica

  4. Tak, SEO Odkurzacz to poprzednik. Ten program, to jego następca, zawiera dotychczasowe funkcje i nowe.

  5. Czy jest jakiś program w formie wtyczki do wordpressa – do automatycznego pozycjonowania ?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *