Zapowiadane zmiany w wynikach mobilnych już widoczne: Nazwa strony i ścieżka nawigacyjna

okruszki w wynikach mobilnych

Na wtorek 21 kwietnia zostały zapowiedziane zmiany w wynikach mobilnych wyszukiwarki Google. M.in. posiadanie wersji mobilnej ma się stać czynnikiem rankingowym. Od wczoraj można zaobserwować jedną z istotnych zmian w wyświetlaniu wyników na urządzeniach mobilnych. Więcej na temat zapowiedzianych zmian na wtorek przeczytacie w tekście Wersja mobilna strony już czynnikiem rankingowym w Google. Pierwsze szczegółowe informacje są już widoczne.

W wynikach mobilnych zamiast adresu URL domyślnie pojawia się ścieżka nawigacyjna. Ścieżka nawigacyjna była już wcześniej możliwa do umieszczenia w wynikach wyszukiwania. Należało skorzystać z fragmentu rozszerzonego menu nawigacyjne (menu okruszkowe).

okruszki w wynikach mobilnych

Otagowanie mikroformatami kodu strony pozwala umieścić w wynikach wyszukiwania ścieżkę nawigacyjną zamiast adresu URL. Obecnie w wynikach mobilnych, każdy wyświetlany wynik, jest wyświetlany w postaci ścieżki nawigacyjnej.

Podyktowane jest to wygoda użytkownika, który zamiast fragmentu adresu URL, widzi na ekranie słowa określające położenie lub kategorię, do której zalicza się pokazany wynik.

Ale to nie koniec…

Dane strukturalne nazwy strony i adresów URL

Równolegle z tą zmianą Google uruchamia wsparcie dla znaczników strukturalnych opartych o schema.org, które będzie brane jako sygnał rankingowy w algorytmie wyszukiwarki:

  • Nazwa strony będzie używana zamiast domeny strony
  • Struktura adresu URL zostanie przedstawiona jako okruszki

Więcej informacji oraz przykłady realizcji znajduja się w dokumentacji danych strukturalnych dla nazw stron oraz okruszków.

Te zmiany są wypuszczane do wyszukiwarki stopniowe i dotyczą tylko mobilnych wyników wyszukiwania. Nazwy stron dotyczą obecnie tylko amerykańskiej wersji Google, natomiast okruszki pojawiły się na całym świecie.


Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.

Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.

Twój email:

 Zapoznałem się z polityką prywatności.
The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza jak odnaleźć własną ścieżkę w Google.

2 komentarze do “Zapowiadane zmiany w wynikach mobilnych już widoczne: Nazwa strony i ścieżka nawigacyjna

  1. To ciekawa zmiana. Planeta SEO widoczna na screenach nie ma wdrożonych microdanych, widać więc, że Google rozpoznaje to całkowicie automatycznie.

  2. Już od dawna wiadomym było, że mobilność to podstawa działania w sieci. Teraz zostało to unormowane 😉

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *