Odpicuj swojego Analyticsa – adresy URL i filtry

PimpMyAnalytics

Dalej picujemy Wasze konta Google Analytics. Projekt #PimpMyAnalytics. Dziś drugi odcinek z serii Odpicuj swojego Analyticsa. Kolejna garść wskazówek poniżej:

Adresy / i /index.html to dla Google Analytics dwie osobne podstrony tej samej witryny pomimo tego, że kierują i wskazują jedno miejsce, w tym przypadku na stronę główną. Dlatego w raporcie Wszystkich stron możesz czasami zobaczyć te dwa wiersze.

Żeby pozbyć się tego zjawiska z raportów Google Analytics należy te dwa wiersze ze sobą scalić. Wykorzystamy do tego opcje w Administracji, na poziomie widoku danych Ustawienie widoku danych wykonaj następujące instrukcje http://goo.gl/p7LDyH.

Ustawiony w ten sposób widok danych będzie dopisywał do / to co podaliśmy jako nazwa pliku kierującego na stronę główną, np. index.html, gdzie np. index.html to jest strona główna. Od tej zmiany w raportach strona główna zawsze będzie widoczna w raporcie jako /index.html.

Alternatywą do powyższego rozwiązania jest filtr, który będzie działał w przeciwny sposób do tego opisanego powyżej, zamieniając /index.html na / dostosowując wygląd raportów do przyjaznych URLi, które cały czas są w SEO modzie 😉

O to co należy zrobić krok po kroku, by to osiągnąć:

  1. W Google Analytics wejdź do Administracji
  2. Następnie odnajdź Widok danych, na którym będziesz chciał zmodyfikować dane
  3. W Widoku danych poniżej wybierz Filtry
  4. Utwórz nowy filtr niestandardowy
  5. Wybierając warunki Wyszukaj i zastąp
  6. Z pola filtru wybierz Identyfikator URl żądania
  7. W znajdź ciąg wpisz następujące wyrażenie regularne: ^/(index|default|home)\.(html?|php|aspx?|cfm)(.*)
  8.  Natomiast w zastąp ciąg podaj to wyrażeniem /$A3
  9. Dla pewności zweryfikuj czy filtr zadziała na Twoim widoku danych.

PimpMyAnalytics

GOTOWE! Zapisuj 🙂

Od teraz Twoje URL’e jako stronę główną będą wskazywały zawsze / pomimo tego, że ktoś będzie do nich odwoływał w oknie przeglądarki np. w ten sposób: http://www.domena.pl/index.html.

Osobiście stosuje tylko rozwiązanie z filtrami.

UWAGA! Filtry stosujesz na własną odpowiedzialność. Przed zastosowaniem filtrów na koncie sugeruje założyć nowy widok danych (backupowy). Jeśli coś raz przejdzie przez filtr nie będzie można tego przywrócić, a widoku danych zawsze można się pozbyć.

The following two tabs change content below.

Maciej Lewiński

Ninja w iSurvival
Od wielu lat specjalizuje się w marketingu internetowym. Wielokrotny prelegent na najważniejszych konferencjach branży internetowej, m. in. SEMcamp, Akademia Google dla Agencji, Internetowa Rewolucja. Ma za sobą kilkaset szkoleń i wykładów poświęconych efektywnemu wykorzystaniu internetu. Współpracując z Google szkoli Agencje SEM, w ramach Akademii Google Partners.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *