Dalej picujemy Wasze konta Google Analytics. Projekt #PimpMyAnalytics. Dziś drugi odcinek z serii Odpicuj swojego Analyticsa. Kolejna garść wskazówek poniżej:
Adresy / i /index.html to dla Google Analytics dwie osobne podstrony tej samej witryny pomimo tego, że kierują i wskazują jedno miejsce, w tym przypadku na stronę główną. Dlatego w raporcie Wszystkich stron możesz czasami zobaczyć te dwa wiersze.
Żeby pozbyć się tego zjawiska z raportów Google Analytics należy te dwa wiersze ze sobą scalić. Wykorzystamy do tego opcje w Administracji, na poziomie widoku danych Ustawienie widoku danych wykonaj następujące instrukcje http://goo.gl/p7LDyH.
Ustawiony w ten sposób widok danych będzie dopisywał do / to co podaliśmy jako nazwa pliku kierującego na stronę główną, np. index.html, gdzie np. index.html to jest strona główna. Od tej zmiany w raportach strona główna zawsze będzie widoczna w raporcie jako /index.html.
Alternatywą do powyższego rozwiązania jest filtr, który będzie działał w przeciwny sposób do tego opisanego powyżej, zamieniając /index.html na / dostosowując wygląd raportów do przyjaznych URLi, które cały czas są w SEO modzie 😉
O to co należy zrobić krok po kroku, by to osiągnąć:
- W Google Analytics wejdź do Administracji
- Następnie odnajdź Widok danych, na którym będziesz chciał zmodyfikować dane
- W Widoku danych poniżej wybierz Filtry
- Utwórz nowy filtr niestandardowy
- Wybierając warunki Wyszukaj i zastąp
- Z pola filtru wybierz Identyfikator URl żądania
- W znajdź ciąg wpisz następujące wyrażenie regularne: ^/(index|default|home)\.(html?|php|aspx?|cfm)(.*)
- Natomiast w zastąp ciąg podaj to wyrażeniem /$A3
- Dla pewności zweryfikuj czy filtr zadziała na Twoim widoku danych.
GOTOWE! Zapisuj 🙂
Od teraz Twoje URL’e jako stronę główną będą wskazywały zawsze / pomimo tego, że ktoś będzie do nich odwoływał w oknie przeglądarki np. w ten sposób: http://www.domena.pl/index.html.
Osobiście stosuje tylko rozwiązanie z filtrami.
UWAGA! Filtry stosujesz na własną odpowiedzialność. Przed zastosowaniem filtrów na koncie sugeruje założyć nowy widok danych (backupowy). Jeśli coś raz przejdzie przez filtr nie będzie można tego przywrócić, a widoku danych zawsze można się pozbyć.
Maciej Lewiński
Ostatnie wpisy Maciej Lewiński (zobacz wszystkie)
- 7 grzechów głównych popełnianych przy wdrożeniach Google Tag Managera #PimpMyAnalytics - 14 sierpnia 2015
- Jak zniszczyć instalację Google Analytics? #PimpMyAnalytics - 7 sierpnia 2015
- Spamowy ruch z odesłań w Google Analytics #PimpMyAnalytics - 23 stycznia 2015