Marcela Krzemień przedstawiła studium przypadku w modelu CPA w oparciu o faktyczne wyniki sprzedażowe. Kampania w modelu CPA obejmuje:
- Analizę wstępną
- Kampanię testową
Natomiast samo studium przypadku to przedstawieniu celów, prowadzenia i rezultatów kampanii. Na początku przypomniała podstawowe modele płatności
- CPA (cost per action) – za konkretną akcję,
- CPA (cost per acquisition) – model zakłada wynagrodzenie za usługę w momencie zrealizowania transakcji,
- CPL (cost per lead) – za informację kontaktowe zainteresowanego produktem,
- CPC (cost per click) – za klik w reklamę,
- CPM (cost per mille) – za wyświetlenia.
Zaletą CPA (cost per action) są obustronne korzyści ze starań o maksymalny zysk, ale wymaga to ścisłej współpracy.
Analiza wstępna to sprawdzenie następujących informacji:
- metryki użytkowe,
- trendy,
- raporty zawartości,
- profil odwiedzających,
- źródła ruchu,
- źródła zysku,
- audyt kampanii.
Na etapie analizy wstępnej można popełnić kilka błędów, np. błędną instalacja narzędzi, niepoprawna konfiguracja celów, problemy z modułem e-commerce.
Audyt kampanii to przede wszystkim dużo możliwości optymalizacji przy podstawowym wykorzystaniu AdWords. Warto uatrakcyjnić kreacje reklamowe, usprawnić strukturę konta i stosować dopasowania.
Kampania testowa polega na opracowania struktury, optymalizacji i rozbudowie, analizie bieżącego ruchu, zmierzeniu faktycznego potencjału PPC i doprecyzowaniu ROI.
ROI pomaga ustalić kiedy kampania jest opłacalna oraz ile należy zainwestować w konwersję na witrynie. ROI wyznacza techniki optymalizacyjne, jednak źle okreslony wskaźnik ROI powoduje straty.
Przykład praktyczny – kolporter.pl
Kolporter to to jeden z największych sprzedawców muzyki, książek, filmów i innych towarw w sieci. Sklep internetowy to ponad 178 tysięcy produktów. W ramach współpracy Lolporter zdecydował się na pełen outsourcing w ramach określonego budżetu, który polegał na:
- reklamie produktowej,
- automatyzacji procesów wymiany danych,
- możliwość swobodnej kontroli działań (raportowanie, wymiana informacji)
Kolporter oczekiwał rentowności i satysfakcjonującego modelu rozliczeń
Rezultaty
- Ruch z kampanii sponsorowanej wyniósł 40% wszystkich wizyt.
- 705 zysku wygenerowanego przez nowych użytkowników witryny.
- 1 miejsce wśród źródeł ruchu generujących zysk.
- wzrost wartości dla zysków o 315%.
- wzrost średniej wartości dla zamówienia o 20%.
- 2,5-krotne zwiększenie ilości transakcji,
- 4-krotny wzrost wskaźnika ROI