Analiza statystyk stron internetowych pod kątem zwiększania zysków z własnej strony

Tomasz Wieliczko z firmy Xann Internet Solutions w swojej prezentacji rozpoczął od przypomnienia podstaw, iż aby mówić w ogóle statystykach stron www należy posiadać adres internetowy, hosting, samą stronę i dopiero na końcu zainstalować statystykę.

Jak zawsze podkreśla, że należy dywersyfikować źródła ruchu. Najlepiej jest gdy proporcja ruchu wynosi 1/3 z każdego źródła (wyszukiwarka, odwiedziny bezpośrednie, strony odsyłające), a nie dobrze jest gdy przeważa tylko źródło z wyszukiwarki, ponieważ jest ono zmienne i może przestać w pewnych momentach funkcjonować.

Wejścia bezpośrednie mają związek z wypromowaną marką firmy lub np. wynikają z reklamy zewnętrznej jak ulotki, banery i ogłoszenia. Przy czym wejścia z kampanii zewnętrznej zazwyczaj są tylko do 2-go lub 3-go dnia od momentu jej rozpoczęcia, później zanikają.

Wyszukiwarki podzielił na dwa nurty, wejścia z wyników naturalnych i wejścia z linków sponsorowanych. Podał ciekawy przykład analizy statystyki AdWords z uwzględnieniem liczby wyświetleń, która może być źródłem do keyword research w zakresie prowadzenia seo i pozyskania informacji o wartościowych słowach kluczowych.

Tomasz Wieliczko – Silesia SEM Warsztaty 2010 Analiza statystyk stron internetowych pod kątem zwiększania zysków from Silesia SEM

Strony odsyłające to zwykle reklamy bannerowe na innych stronach lub marketing szeptany, przy czym pierwszy post na forum i od razu zawarta w nim reklama strony to nie jest najlepszy pomysł na marketing szeptany.

Należy uważać na reklamy w sieci kontekstowej ponieważ mogą zostać błędnie dobrane. Poparł to przykładem reklamy: Dzieci – Sprzedaż wysyłkowa, zamów bezpłatny katalog oraz reklamą kebabów w artykule o nastolatce, która została porwana, zgwałcona, poćwiartowana i przerobiona na kebab.

Podzielił się także informacjami, które są istotne lub nie, z punktu widzenia analizowanej strony. Do jednej z takich informacji należy położenie geograficzne użytkowników odwiedzających stronę. Takie położenie jest istotne gdy dotyczy to np. sklepu internetowego, który prowadzi wysyłkę na terenie całego kraju. Nie będzie miał już jednak znaczenia, gdy strona to lokalny zakład fryzjerski. Podobnie, taką informacją, istotną lub nie, jest wskaźnik odrzuceń. Może on wynosić nawet 100% ale użytkownicy np. szukają tylko numeru telefonu do kancelarii prawnej, znajdują go a następnie wychodzą ze strony.

Strona jest źle skonstruowana i nie przynosi zamierzonych korzyści, gdy:

  • występują problemy z przeglądarkami, zła rozdzielczość
  • skomplikowane poruszanie się po stronie (trudna nawigacja)
  • źle dobrane reklamy do strony,
  • wykup reklam na stronach nie dających ruchu.
The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza jak odnaleźć własną ścieżkę w Google.

4 komentarze do “Analiza statystyk stron internetowych pod kątem zwiększania zysków z własnej strony

  1. Parę rzeczy udało mi się wyczytać z prezentacji Tomka co przyniosło znaczący efekt przy reklamach Adwordsowych 🙂

  2. Niektore serwisy sa juz tak stare, ze maja zapewniony ruch z wyszukiwarek.
    Jednakze tylko dopoki wyszukiwarki beda wyszukiwarkami, a nie katalogami.

  3. @up – no właśnie, a to już coraz częściej zmienia się w stronę katalogu. A prezentacja faktycznie bardzo fajna i ciekawa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *