Właśnie zostałem poinformowany przez Google, że wystąpił tymczasowy problem techniczny ze śledzeniem konwersji AdWords i miał wpływ na moje konto. Poza przeprosinami, że wystąpiła usterka podają dalsze szczegóły. Od około 18:30 czasu pacyficznego (PST) 20 listopada do około 20:00 czasu pacyficznego (PST) 21 listopada usługa AdWords nieprawidłowo zapisywała wartość konwersji 1 w przypadku pomyślnej konwersji.
Oznacza to, że raporty AdWords obejmujące dowolne daty od 21 października do 21 listopada mogą zawierać nieprawidłowe dane konwersji. Jeśli dostosowano okno konwersji dla celów raportowania, dokładny zakres dat będzie się różnić. Problem mógł wpłynąć również na pokrewne dane, takie jak średnia wartość konwersji i stosunek wartości do kosztu konwersji. Nie dotyczy on jednak danych wielkości konwersji, współczynnika konwersji i kosztu konwersji.
Dla Google niezawodność systemów jest priorytetem, dlatego jak tłumaczą w e-mailu ich zespół inżynierów przeprowadza obecnie szczegółową analizę, która pomoże im uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości.
Taka sytuacja pokazuje, że awarię w Google się zdarzają i mogą dotyczyć różnych usług. W tym przypadku jest to flagowy produkt Google Adwords, dzięki któremu Google realizuje zdecydowaną większość swoich przychodów, co oznacza, że taki błąd może wpłynąć na wydatki firm trzecich korzystających z Google AdWords. Informacja techniczna jest też trochę lakoniczna, bowiem mówi, że raporty mogą zawierać nieprawidłowe dane. W moim przypadku nawet nie wiem, czy mam prawidłowego czy nie nie prawidłowe dane.
Ktoś jeszcze otrzymał informację o tej usterce?
Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.
Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.
Też dostałem taką wiadomość, treść identyczna jak ta przytoczona powyżej.