W dniu 11 marca wszyscy zainteresowani mobilnymi technologiami ze Śląska i nie tylko, będą mogli wziąć udział w gliwickim CKS „Mrowisko” w II edycji konferencji pod tytułem Mobile Silesia. W planach tej edycji są wystąpienia specjalistów od technologii mobilnych oraz późniejszy networking.
Mobile Silesia to pionierskie przedsięwzięcie, a w dodatku całkowicie bezpłatne spotkanie dla pasjonatów mobile ze Śląska i okolic. Głównym celem konferencji jest wsparcie rozwoju rynku mobilnego w dynamicznie zmieniającym się regionie jakim jest Śląsk, utworzenie platformy wymiany doświadczeń, promowanie dobrych praktyk, wskazywanie kierunku rozwoju technologii mobilnych i integracja środowiska biznesowego.
W konferencji zaplanowano cztery wystąpienia. Pierwsze wystąpienie pt. „Skuteczność kampanii mobilnych z wykorzystaniem QR kodów i NFC” poprowadzi Robert Rachwał (właściciel ClickMaster Polska, organizator Mobile Trends Conference&Awards) oraz Edyta Przybyłko (ClickMaster Polska). Jako drugi Paweł Szewczyk (współwłaściciel i-sklep.pl) wspólnie ze słuchaczami zastanowi się „Czy warto inwestować w Responsive Web Design?”. Trzecie wystąpienie rozpocznie Michał Kraus z Grupy Unity i przybliży tematykę efektywnego m-commerce oraz roli mobile w sprzedaży wielokanałowej. Ostatnim zaproszonym gościem jest Arkadiusz Haszto (Mobile Wings Interactive), który z perspektywy 10 lat doświadczeń na rynku mobilnym, opowie „Dlaczego przyszła pora na mobile w marketingu?”
Mobilne technologie coraz popularniejsze
Mobilny marketing zyskuje na znaczeniu również w Polsce. Andrzej Ogonowski, przedstawiciel z firmy organizującej konferencję zwraca także uwagę na fakt, że zainteresowanie tą tematyką widoczne jest nie tylko wśród największych marek, ale również mniejszych przedsiębiorstw czy lokalnych organizacji:
Marketing mobilny to bardzo szeroki zbiór zagadnień, na który składają się różne narzędzia i możliwości ich wykorzystania. Z jednej strony tradycyjne i znane każdemu SMS-y, z drugiej dedykowane aplikacje i strony mobilne czy też nie do końca jeszcze wykorzystana przez marketing technologia rozszerzonej rzeczywistości. Nic więc dziwnego, że wśród wielu możliwości każdy przedsiębiorca czy specjalista stara się wybrać właściwe dla siebie narzędzie lub też efektywnie łączyć kilka z nich. Takie spotkania jak Mobile Silesia mają za zadanie nie tylko wesprzeć uczestników merytoryczną wiedzą na ten temat, ale także umożliwić bezpośrednie podjęcie dyskusji z obecnymi na miejscu specjalistami.
Organizatorem MobileSilesia jest platforma usług mobilnych SMSAPI.pl we współpracy z agencją interaktywną Positive Power. Przedsięwzięciu partnerują również SilesiaSEM, Fotograficzna Sekcja Specjalna oraz magazyny Marketer+ i Online Marketing, portale GoMobi.pl, NowyMarketing.pl, MamStartup.pl. Spotkanie ma charakter otwarty. Wstęp jest bezpłatny dla wszystkich odwiedzających. Wejściówki odbiera się po dokonaniu rezerwacji online pod adresem http://www.mobilesilesia.pl.
Informacje o prelegentach
Robert Rachwał Właściciel firmy ClickMaster Polska, pomysłodawca i organizator jednej z największych konferencji dotyczących mobilnych technik i technologii w Polsce, przewodniczący kapituły konkursowej Mobile Trends Awards, nagradzającej strony, aplikacje i kampanie mobilne. Główny realizator projektu “Z mobilnością w trzeci wiek”, którego zadaniem jest edukacja osób 60+ w temacie nowoczesnych technologii, a w szczególności z użytkowania smartfonów i tabletów.
Edyta Przybyłko New Business Manager w ClickMaster Polska, odpowiedzialna za pozyskiwanie nowych klientów oraz tworzenie ofert z zakresu mobile marketingu. W swojej karierze zarządzała dużymi internetowymi projektami oraz siecią ponad 1000 osób w branży MLM. Na swoim koncie ma również wiele zorganizowanych eventów. Jest pomysłodawcą projektu „Z mobilnością w trzeci wiek”.
Arkadiusz Haszto Od ponad 10 lat związany z mobile marketingiem. Na dzień dzisiejszy zarządza jedną z czołowych agencji marketingu mobilnego w Polsce (Mobile Wings Interactive) oraz Mobile Software Housem. Swoje doświadczenie zdobywał na rynku niemieckim, amerykańskim, a także polskim. Posiada szerokie spektrum wiedzy z zakresu zarządzania, analizy biznesowej, metodologii prowadzenia projektów połączonych z wiedzą informatyczną na temat technologii mobilnych, bezpieczeństwa danych i sieci, baz danych oraz programowania.
Michał Kraus Ma blisko 10 lat doświadczenia w działaniach i zarządzaniu obszarem PR i Marketingu. Od 2011 roku związany jest z Empathy – Internet Software House jako PR&Marketing Manager. Po utworzeniu Grupy Unity objął stanowisko Dyrektora ds. PR i marketingu i odpowiedzialność za tworzenie i realizację strategii PR i marketingowej dla marek Grupy: Contium, Empathy oraz Internet Software House, a także koordynację działań w ramach Akademii Unity. Jest pomysłodawcą wielu eventów i konferencji branżowych, w tym roadshow „E-commerce w praktyce” oraz Magazynu Imagine, a także wydarzeń integrujących branżę interaktywną. W swoim wcześniejszym doświadczeniu związany był z branżą dystrybucji IT, MICE oraz rynkiem wydawniczym. Prywatnie fan fotografii i podróży.
Paweł Szewczyk Specjalista ds. marketingu. Przez 8 lat nadzorował wdrożenie 70 dedykowanych sklepów internetowych. Współwłaściciel i-sklep.pl – twórcy dedykowanych rozwiązań dla branży e-commerce, specjaliści we wdrożeniach RWD.
Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.
Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.
Konferencja zapowiada się fajnie i trochę szkoda, że nie będę mógł zawitać. Mimo wszystko jednak spodziewałem się czegoś jeszcze bardziej nowatorskiego. QR cody to już żadna nowość, na co trzecim plakacie czy bannerze można je spotkać, stosuje się je zresztą także na fakturach i rachunkach, niczym zwykłe kody kreskowe. Trochę lepiej z NFC, ale coraz mocniej wchodzą już w to banki (płatności zbliżeniowe). Nawiasem mówiąc można coś więcej tu napisać o marketingowym zastosowaniu tej technologii?
Wiadomo, banki i inne koncerny mają kasę i na nowinki mogą sobie pozwolić, ciekawie zatem byłoby zilustrować wykłady przykładami małych firm, które muszą liczyć się z każdym groszem, bo to przede wszystkim one mogłyby w ten sposób wybić się ponad konkurencję.
Zapowiada się bardzo ciekawie. Mobilny marketing jest branżą którą czeka dynamiczny rozwój. Warto tam się znaleźć w odpowiednim momencie.
Mam nadzieję że będziemy mogli uczestniczyć.
Z tego co widzę to będzie kilka branżowych gwiazd, warto byłoby się tam pojawić. Na takich spotkaniach zawsze jest fajna atmosfera, no i można wymienić się poglądami.