Błażej Abel ze StudioTG oraz autor startupu Landingi.com w krótkiej i dynamicznej prezentacji, na kilkunastu slajdach przedstawił podstawowe zagadnienia „Jak przygotować skuteczny landing page”. Rozpoczął od pokazania jak ważne jest prowadzenie testów, różnego rodzaju badań, między innymi testów A/B i testów wielowymiarowych, ale nie tylko, bowiem na pokazanej liście było ich kilkadziesiąt.
Prowadzenie testów to inaczej CRO czyli conversion rate optimization, a testy pozwalają zwiększyć CR (Conversion Rate). Jakiego wzrostu można się spodziewać, gdy landing page zostanie lepiej przygotowany, będzie to od około 20% do 300%. Następnie zobaczyliśmy przykład, gdzie zmiana landing page na różne nowe warianty, prowadziła do wzrostu ponad 100% od wersji bazowej. Były też ciekawe porównania twarzy na landing page’u, okazało się, że „najlepiej konwertował Michael„.
Dalej były wskazówki od czego zacząć:
- nagłówek, który ma pasować do treści reklamy z której przyszedł użytkownik,
- call-to-action powinien być powyżej tzw. „linii zgięcia”,
- landing page ma poruszać tylko jeden przekaz,
- produkt lub usługa powinna być ukazana w kontekście,
- wideo podnosi konwersję o 80%, itd.
Na koniec Błażej pokazał kilka przykładów ze swojej praktyki wraz z otrzymanymi wynikami. Warto też wskazać jego startup landingi.com jako miejsce gdzie możemy zbudować skuteczny landing page.
Fajna, ciekawa prezentacja, jak na prezentacje sprzedażową to nawet bardzo fajna 🙂
Tego było mi trzeba… Właśnie jestem na etapie tworzenia landing page, a raczej planowania go, z tym że niema on na celu sprzedawania, a zachęcenie do dłuższego pozostania więc każde info na ten temat jest przydatne 🙂