301lite to program do zarządzania przekierowaniami oraz analizy ruchu. Aplikacja powstała z myślą łatwego i szybkiego zarządzania ruchem z różnych źródeł. System idealnie sprawdza się dla osób, które zajmują się marketingiem internetowym, SEO, programami partnerskimi, social media, kampaniami reklamowymi i branżami, gdzie kierowanie ruchem jest istotnym aspektem działalności. Zalety aplikacji oraz jej możliwości przedstawiamy poniżej.
<TL;DR>
Skorzystaj z kuponu 30% “SILESIA3” i używaj narzędzia do zarządzania przekierowaniami oraz analizy ruchu.
Mam czas więc czytam.
Rodzaje przekierowań systemu 301lite
Za pomocą 301lite można tworzyć przekierowania typu 301, frame oraz splash. Proste w użyciu API pozwala na wykonywanie przekierowań pod wieloma domenami (tzw. przekierowania zewnętrzne).
Przekierowania wewnętrzne
Przekierowania wewnętrzne to „skróty” generowane w obrębie domeny, pod którą zainstalowany jest system 301lite. Jeśli domena instalacji to np. „instalacja301lite.com”, to wszystkie linki w obrębie tej domeny będą posiadały adres „skrótu” „instalacja301lite.com/r/nazwa_shorta” np. „instalacja301lite.com/r/o2pl”. Ten rodzaj przekierowań może służyć jako prywatny skracacz linków.
Diagram 1: Przekierowania wewnętrzne
Przekierowania zewnętrzne
Przekierowania zewnętrzne to „skróty” obsługiwane w obrębie domen zewnętrznych korzystających z API systemu 301lite. Posiadając domenę np. „lubiekoty.pl” można obsłużyć dowolną ilość „skrótów” w obrębie tej domeny. Adres „skrótu” będzie wyglądał następująco „lubiekoty.pl/r/nazwashorta”.
Diagram 2: Przekierowania zewnętrzne
Dodatkowe mechanizmy systemu 301lite
Własne strony „landing page” lub zapleczowe z poziomu jednego panelu
Wbudowany CMS pozwala na szybkie tworzenie stron internetowych typu „landing page” lub mikrostron jako stron zapleczowych. Natomiast funkcja mieszania zdań oraz obsługi synonimów umożliwia tworzenie unikalnych tekstów. Wypromowaną stronę w każdej chwili można podmienić na dowolną inną.
Zrzut ekranu 1: Wygląd strony typu „landing page”
Blokowanie SPAM-u
System 301lite posiada zabezpieczenie przed zliczaniem niechcianego ruchu. Jeśli wejście nastąpi z adresu IP, który znajduje się na liście adresów rozsyłających SPAM to przed wykonaniem przekierowania system wyświetli formularz weryfikujący CAPTCHA (reCAPTCHA). W przypadku pozytywnej weryfikacji nastąpi przekierowanie na stronę docelową przypisaną do żądanego „skrótu”. Zabezpieczenie dotyczy przekierowań wewnętrznych i zewnętrznych.
Zrzut ekranu 2: Formularz captcha
Blokowanie robotów i edycja pliku „.htaccess”
Edycja plików „robots.txt” oraz „.htaccess” za pomocą panelu bez konieczności logowania się na serwer to oszczędność czasu. Jednym kliknięciem można zablokować dostęp robotom do linków stron docelowych.
Tester „Skrótów”
Tester „skrótów” to automatyczne (przy użyciu CRON) sprawdzanie działania linków docelowych. Gdy sprawdzenie da wynik negatywny informacja o tym pojawia się w panelu systemu. System analizuje linki tak by informować na bieżąco o skrótach które nie działają.
Statystyka i analiza ruchu
System ma wbudowane własne wewnętrzne mechanizmy analizy ruchu, które pozwalają w prosty sposób sprawdzić z jakich domen, języków oraz skrótów ruch pochodzi. W ramach tego mechanizmu zbierane są statystyki o ilości wywołań „skrótu”, bezpośrednich linkach odsyłających (REFERER) oraz językach odwiedzających dla każdego dnia (statystyki wewnętrzne).
Zrzut ekranu 3: Statystyki z systemu Matomo
Do bardziej zaawansowanych analiz ruchu został wbudowany mechanizm do komunikacji z aplikacją „Matomo” (dawny piwik). Wymiana danych z własną aplikacją Matomo odbywa się przez API (Api Matomo)
System umożliwia zbieranie szczegółowych statystyk o użytkownikach, ilości wywołań „skrótu”, ilości przekierowań na stronę docelową w ramach statystyk zewnętrznych. Dzięki takiemu rozwiązaniu można zobaczyć bardzo szczegółowe dane o użytkownikach takie jak IP, przeglądarka, czas, system operacyjny, lokalizacja itd.
Porządek i użyteczność
Utrzymanie porządku w przekierowaniach oraz stronach zapewnia grupowanie ich w kategoriach, które mogą być zagnieżdżane. Wbudowane mechanizmy sortowania oraz wyszukiwania sprawiają, że korzystanie z aplikacji jest proste i przyjemne.
Praktyczne zastosowania aplikacji
Chciałbyś wypromować kilka produktów w jednej wysyłce e-mailowej? A może chcesz sprawdzić, która podstrona generuje największy zysk? Aplikacja umożliwia z poziomu jednego panelu na żywo zmieniać linki docelowe oraz procentowe rozłożenie ruchu, dzięki czemu można sprawdzić co aktualnie dzieje się z kampanią reklamową. Ruch można dzielić ze względu na język odwiedzającego i/lub dzielić ruch procentowo np. 50% na stronę A, 25% na stronę B oraz 25% na stronę C. Integracja z „Matomo” (dawny piwik) umożliwia podgląd statystyk w trybie LIVE. System umożliwia przekazanie parametrów w linkach umieszczonych w e-mailach, które zostaną dołączone do linku strony docelowej. Szczególnie jest to przydatne w przypadku uczestnictwa w programach partnerskich. Z racji tego iż system jest bardzo elastyczny, każdy może wykorzystać jego możliwości w sposób odpowiedni do swoich potrzeb. Poniżej przedstawiamy możliwość zastosowania aplikacji na przykładzie branży reklamowej.
Przykład zastosowania systemu w mailingu
Aplikacja 301lite spełnia funkcję pośrednika ruchu. Dzięki jej zastosowaniu mamy całkowitą kontrolę nad tym, gdzie kierowani są użytkownicy, którzy trafiają do nas z różnych źródeł. Idealnie możemy to przedstawić na przykładzie kampanii mailingowej, w której chcemy wykorzystać trzy różne strony sprzedażowe dla jednego produktu by sprawdzić, która strona generuje najlepszą sprzedaż. Przykładowo wysyłamy 10 000 maili do zróżnicowanej grupy odbiorców (klienci z różnych krajów). Nasze adresy stron sprzedażowych z wybranym rozłożeniem ruchu to:
- com -> 40% ruchu
- pl -> 10% ruchu
- de -> 50% ruchu
Dzięki zastosowaniu tylko i wyłącznie jednego linku, który zamieścimy w kampanii mailingowej (http://jakasdomena.pl/r/shortkampani) mamy możliwość dzielenia na bieżąco ruchu w aplikacji, a także na żywo możemy sprawdzać, która strona generuje najlepszą sprzedaż i w każdej chwili możemy przekierować na nią cały ruch. System rozpoznaje również języki i dla danej strony sprzedażowej możemy rozdzielić ruch na różne lokalizacje, co daje nam absolutną pewność, że dana osoba otrzymuje treść w swoim ojczystym języku. Zasada działania przedstawiona jest na poniższym diagramie:
Diagram 3: Dzielenie ruchu według języka
Diagram 4: Dzielenie ruchu według udziałów
Strony wielojęzyczne lub skierowane na kraje o kilku językach
Jeśli stronę odwiedzają osoby z różnych krajów lub krajów, gdzie obowiązuje wiele języków, można ustawić przekierowanie na stronę docelową w takim języku, jakim posługuje się odwiedzający. Jeśli nie będzie zdefiniowane przekierowanie dla danego języka, to nastąpi przekierowanie na stronę ustawioną jako „domyślna”, co spowoduje, że cały ruch zostanie skierowany na jeden konkretny język.
Korzyści z przekierowania ruchu z ramką i reklamą
Dzięki zastosowaniu przekierowań typu „frame” oraz „splash” można samodzielnie tworzyć ramki do przekierowań i zarabiać na ruchu lub reklamach. Szablony można edytować za pomocą wbudowanego edytora WYSIWYG. Takie zastosowanie daje dodatkowe możliwości zarabiania. Możesz utworzyć swój własny system do generowania „skrótów” i zarabiać na nim realne pieniądze.
Marketing szeptany
301lite idealnie sprawdza się również w marketingu szeptanym. Można go wykorzystać do promowania swoich stron internetowych i samodzielnie decydować na jaką stronę czy podstronę będzie kierowany ruch z tego kanału promocyjnego.
Potrzebna pomoc?
W każdej części systemu dostępna jest „pomoc kontekstowa” zawierająca opis danej części aplikacji. Dodatkowo przy polach formularzy dostępne są opisy z wyjaśnieniem.
Prosta instalacja
System 301lite jest bardzo prosty w instalacji, dzięki dostępnemu kreatorowi. To tylko 2 kroki, aby móc w pełni cieszyć się z wszystkich możliwości systemu 301lite.
Podsumowanie
301lite to narzędzie bardzo elastyczne i można je zastosować w wielu przypadkach. Możliwość tworzenia wewnętrznych i zewnętrznych przekierowań (dowolna domena) obsługiwanych z jednego miejsca daje bardzo dużo możliwości względem kierowanego ruchu i oszczędność czasu, bez względu na to czy link ze „skrótem” znajduje się na firmowej stronie internetowej, blogu, forum czy też w wiadomości e-mailowej.
Bardzo ciekawe narzędzie, dla mnie idealnie by się nadawało do kampanii reklamowych.