(Google Analytics) Obecnie miara ta nazywana jest “Users”. Użytkownicy identyfikowani są dzięki cookie o nazwie _ga, które zawiera unikalne ID. Każda wizyta przypisywana jest do użytkownika na podstawie ID. Dzięki temu wielokrotne wejścia na stronę przez jednego użytkownika nie są zliczane. Należy jednak pamiętać, że użytkownik identyfikowany jest na podstawie przeglądarki dlatego jedna osoba = jedna przeglądarka internetowa na jednym urządzeniu. Gdy odwiedzamy witrynę korzystając z komputera stacjonarnego, telefonu komórkowego, laptopa służbowego i tabletu, Google Analytics zlicza te odwiedziny jako różnych użytkowników. Ponadto gdy wyczyścimy ciasteczka przeglądarki lub będziemy korzystać z trybu prywatnego, Google Analytics potraktuje nas jako nowego użytkownika. Maciej Lewiński z swoich badaniach na temat “Unikalności” Unikalnego Użytkownika dowiódł, że Liczba UU jest o 20%-30% zawyżona, 2% unikalnych użytkowników czyści ciasteczka, a to wszystko jest spowodowane ruchem mobilnym oraz rozwojem przeglądarek.
Unikalni użytkownicy
« Back to Glossary Index