Festiwal SEO 2018 Katowice

Festiwal SEO 2018 Katowice

Prezentacje

Festiwal SEO odbędzie się 11 maja 2018 roku w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. To najważniejsze i największe spotkanie w branży SEO, gdzie pokazane są interesujące studia przypadków, wymieniane nowości w marketingu wyszukiwarek oraz można tu spotkać kilkaset osób, które także interesują się tym tematem.

To już szósta edycja Festiwalu SEO, która odbędzie się w nowym kompleksie kongresowym w bezpośrednim sąsiedztwie katowickiego Spodka. Każdego roku setki osób odwiedzają Festiwal SEO, a w tym obiekcie będzie można usłyszeć i zobaczyć program w komfortowych salach.

W poprzednich latach gościliśmy kilkudziesięciu doświadczonych specjalistów, którzy podzielili się swoją wiedzą i wartościowymi przykładami. W tym roku także wysłuchamy kilkunastu praktyków, a jak zawsze, wielu z nich przed publicznością w Katowicach wystąpi po raz pierwszy.

Zaproszeni goście

Christoph C. Cemper

CHRISTOPH C. CEMPER

Christoph C. Cemper rozpoczął karierę w online marketingu 2003 roku oferując usługi SEO i link buildingu. W poszukiwaniu dobrego i solidnego oprogramowania rozwinął swoje pierwsze wewnętrzne narzędzia w 2006. To był początek LinkResearchTools (LRT), który ujrzał światło dzienne jako usługa SaaS w 2009 oferująca cztery narzędzia. Obecnie LRT to 26 różnych narzędzi, które pozwalają dostosować się zmian w Google. Kolejną usługę Link Detox uruchomił po tym, gdy Google wypuściło Pingwina. Pomaga znaleźć linki, które w oczach Google są „problemowe”. Christoph piszę i mówi na temat jakości linków od wielu lat. Swoją wiedzą podzieli się na Festiwalu SEO (prezentacja będzie w języku angielskim).

 

Francois Goube

FRANCOIS GOUBE

Francois Goube stworzył kilka europejskich przedsiębiorstw w branży internetowej. Obecnie jest CEO w OnCrawl.com oraz CEO w Propulseo. OnCrawl to narzędzie do Data Miningu z w budowanym crawlerem SEO oraz analizatorem logów. Propulseo to francuska agencja SEO. Jest także przewodniczącym francuskiego stowarzyszenia SEO Camp, które każdego roku organizuje najważniejszą we Francji konferencję SEO (prezentacja będzie w języku angielskim).

 

Matthaeus Michalik

MATEUSZ MICHALIK

Mateusz Michalik jest współzałożycielem niemieckiej agencji Claneo, zajmującej się SEO, SEM i content marketingiem. Dzięki swojemu doświadczeniu doradza start-up’om, MŚP i korporacjom w zakresie strategicznej i technicznej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Mateusz regularnie występuje na konferencjach w Niemczech i Europie. Przed założeniem Claneo był konsultantem w Performics gdzie przez wiele lat zarządzał międzynarodowym zespołem realizującym projekty w 14 językach na 20 różnych rynkach. Przybliży nam, jak wygląda praca na niemieckim rynku, jakie są wyzwania i możliwości w tworzeniu linków i optymalizowaniu dużych projektów (prezentacja będzie w języku angielskim).

 

Sebastian Mioduszewski

SEBASTIAN MIODUSZEWSKI

Z branżą SEM/SEO związany od ponad 11 lat. Od 6 lat odpowiedzialny za budowę i realizację strategii SEO dla serwisu Pracuj.pl. Jego doświadczenie jest nakierowane na działania SEO stanowiące odpowiedź na potrzeby użytkowników. Jego mottem są słowa Izaaka Newtona „Standing on the Shoulder of Giants” które rozumie jako codzienne angażowanie do swoich działań nowoczesnych technologii i bazowanie na wiedzy i doświadczeniu wielu współpracowników. Na co dzień współpracując z zespołem Product Development liczącym ponad 100 osób nauczył się rozumieć potrzeby użytkowników i punkt widzenia specjalistów.

 

Adrian Olszewski

ADRIAN OLSZEWSKI

Lider zespołu SEO w Ceneo.pl. Z Ceneo związany od 4 lat, doświadczenie w SEO zdobywa od ponad 7 lat. Zawodowo oprócz SEO zajmuję się analityką internetową dla e-commerce.

 

Maciej Matowicki

MACIEJ MATOWICKI

Doświadczenie w branży SEO zdobywa od 2009 roku biorąc udział w projektach zarówno in-house jak i w agencji, również na rynkach zagranicznych. Zwolennik pracy z dużymi serwisami, pasjonat technicznego SEO, danych i automatyzacji. W PromoTraffic odpowiada za dział SEO, nastawiony na pomoc ambitnym firmom w rozwijaniu ich biznesów w Internecie poprzez skuteczną komunikację marketingową.

 

Jakub Lisiecki

JAKUB LISIECKI

Od 3 lat Koordynator działu On-site SEO. Już od niemal 5 lat łączy pasję do programowania z marketingiem w firmie EACTIVE #wiemyjak. W swojej pracy poświęca się głównie rozwijaniu oraz podnoszeniu jakości usługi pozycjonowania oferowanej przez firmę, pozycjonowaniu strony eactive.pl, zarządzaniu zespołem oraz zgłębianiu technicznych zagadnień związanych z SEO.

 

Tomasz Wieliczko

TOMASZ WIELICZKO

Tomasz Wieliczko właściciel Xann Marketing. Specjalizuje się w obsłudze średnich i dużych sklepów eCommerce. Od 2003 roku zajmuje się dziedziną SEO/SEM oraz marketingu internetowego z licznymi sukcesami w tej branży.

 

Paweł Pawluk

PAWEŁ PAWLUK

Entuzjasta i specjalista Technicznego SEO w Sales Tube. W wolnym czasie uwielbia podróżować i zwiedzać odległe i niepoznane zakątki Europy. Prywatnie fan stołecznej drużyny piłkarskiej. Dzień zaczyna od filiżanki kawy i nie wyobraża sobie świata bez gry w Deluxe Ski Jump 2.1.

 

Michał Magdziarz

MICHAŁ MAGDZIARZ

W branży SEO jest ponad 13 lat, od początku na rynku brytyjskim. Pracował dla największych brytyjskich i światowych korporacji jak Primelocation, OnTheMarket, Trinity Mirror czy Ticketmaster. Michał jest współzałożycielem i dyrektorem zarządzającym w DeepCrawl oraz współzałożył brytyjską agencję interaktywną Semetrical.

 

 

Łukasz Żelezny

ŁUKASZ ŻELEZNY

Łukasz Żelezny należy do TOP10 influencerów na rynku brytyjskim, jest jurorem w UK Search Awards or European Search Awards, pracuje jako dyrektor organicznej konwersji w ZPG. Kierując swoim zespołem jest odpowiedzialny z widoczność, konwersje,, ruch i zaangażowanie w uSwitch.com, Zoopla.co.uk oraz PrimeLocation. Łukasz poświęca dużo czasu aby być na bieżąco ze zmianami w technologii i marketingu online. Każdego roku uczestniczy w 10 do 20 konferencjach jako speaker na świecie. Należą do nich m.in. ClickZ Shanghai China, ClickZ Jakarta Indonesia, SiMGA Malta, SES London, Marketing Festival w Brnie, Brighton SEO, UnGagged London. Z sentymentem także odwiedza Śląsk skąd pochodzi.

Tematy

Jedna z prezentacji będzie opisywać na przykładzie dużego polskiego portalu jak działania SEO mogą nie tylko wspierać potrzeby użytkowników ale także budować unikalną wartość stanowiącą przewagę konkurencyjną.

W kolejnej prezentacji uzyskamy odpowiedź co zrobić kiedy Google Data Studio nie wystarcza do zebrania lub przeanalizowania danych? Czy istnieje dobra i bezpłatna alternatywa? Dowiesz się od podstaw jak wykorzystać R Studio i PowerBI do pracy z danymi m.in. Google Analytics i Search Console. Sprawdzisz jak w nieskomplikowany sposób przeprowadzić wizualizację i eksplorację danych.

W następnej prezentacji na podstawie obecnie prowadzonych projektów zostanie pokazane, jak przeanalizować, kto jest naszą faktyczną konkurencją i jak wyglądamy na jej tle w Google pod względem widoczności oraz ruchu. Od zera do bohatera w SERP-ach Google, czyli analiza konkretnego przypadku.

Podczas kolejnego wystąpienia zostanie pokazane jak szybko można odzyskać pozycję strony w wyszukiwarce, nawet kilka miesięcy po nieprawidłowym lub niewykonanym przekierowaniu 301. Metoda zostanie przedstawiona w oparciu o 3 różne serwisy internetowe, które utraciły widoczność w Google w wyniku zmiany domeny lub zmiany schematu tworzenia adresów URL. Sposób, który zostanie zaprezentowany umożliwia odzyskanie widoczności strony w ciągu 2-3 dni od wdrożenia.

Wraz z coraz bardziej rosnącą konkurencją oraz czasem w którym wyniki wyszukiwania organicznego są coraz mniej widoczne w Google, trzeba szukać dalej niż techniczne SEO i content marketing. Kolejna prezentacja pokaże, jakie dane wykorzystać do przewidywania zwrotu z inwestycji w plan działania SEO. Prelegent przedstaw kilka studium przypadków użycia danych i narzędzi, aby zmaksymalizować wydajność SEO. Pod koniec prezentacji otrzymasz kompendium wszystkiego, co musisz zrobić, aby przekonać klientów lub szefa do inwestowania w SEO i szybkiego uzyskiwania wyników.

Inny temat techniczny będzie dotyczył zdobycia budżetu crawlowania za pomocą lejka optymalizacji adresów URL.

Kolejne case study pokaże nam jak za pomocą międzynarodowego SEO osiągnąć sukces w innych krajach.

Następne case study zilustruje dlaczego warto inwestować w dobry content i jakie efekty dzięki temu można osiągnąć.

Zostanie także przedstawiony case study SEO fuzji dwóch brandów z branży finansowej na przestrzeni 6 miesięcy. W prezentacji zilustrowane będą głównie aspekty techniczno – contentowe i przeciwdziałanie kanibalizacji słów kluczowych.

Jest wiele powodów, dla którego przeprowadzane są zmiany części, bądź całego serwisu. Istnieje również kilka rodzajów migracji w kontekście SEO, tj. zmiana silnika sklepu, domeny, czy nawet zwykłego przejścia na https. W tej prezentacji zostanie omówiony proces migracji w oparciu o najlepsze praktyki i na co należy zwrócić szczególną uwagę przy zmianie silnika sklepu internetowego.

Z kluczowej prezentacji na temat linków dowiemy się, że ani nie są martwe jak to wielu powtarza, ani Google „magicznie” sobie z nimi nie poradziło. Nadal mają moc. Dowiesz się co działa a co nie działa w linkach w 2018 roku i w przyszłości. Zobaczysz dlaczego audyty linków i narzędzie do zrzekania się linków są nadal ważne, które rodzaje linków działają w jakich sytuacjach a kiedy trzeba być ostrożnym.

Plan

14:00 – 15:45 – Rejestracja
15:45 – 16:00 – Sławomir Borowy „Powitanie”

16:00 – 17:30 – Sesja I

Christoph C. Cemper – Links for SEO in 2018 (j.angielski)
Francois Goube – Predicting ROI for your SEO: How to take better decisions? (j.angielski)

17:30 – 17:45 – Przerwa

17:45 – 18:45 – Sesja II

Sebastian Mioduszewski – Czy inwestowanie w treść się opłaca? Case study Pracuj.pl
Jakub Lisiecki – Jak szybko i skutecznie przywrócić pozycje serwisu po nieudanym przekierowaniu 301?
Adrian Olszewski – Jak usprawnić analizę i eksplorację danych w SEO?

18:45 – 19:00 – Przerwa

19:00 – 20:15 – Sesja III

Tomasz Wieliczko – Analityka internetowa w służbie SEO
Michał Magdziarz – URL Funnel Optimisation – How to get budget for SEO
Mateusz Michalik – Międzynarodowe SEO: Jak osiągnąć sukces w innych krajach (j.angielski)

20:15 – 20:25 – Przerwa

20:25 – 21:30 – Sesja IV

Maciej Matowicki – Proces migracji w SEO – jak skutecznie przeprowadzić migrację sklepu internetowego?
Paweł Pawluk – Jak zrobić fuzję dwóch brandów z branży finansowych z 65 % wzrostem ruchu?
Łukasz Żelezny – SEO i WordPress – taktyki do wdrożenia dziś wieczorem

22:00 – Afterparty – Absurdalna, ul. Dworcowa 3

Sponsor główny

Nutriprofits
NutriProfits to program partnerski oferujący rozbudowane możliwości zarabiania przez internet w sektorze dotyczącym zdrowia i urody. Serwis odpowiada na potrzeby osób chcących czerpać wysokie zyski (sięgających nawet 40%) ze sprzedaży suplementów diety i kosmetyków. Wśród oferowanych produktów znajdują się produkty o największym potencjalne sprzedażowym. NutriProfits to szeroka oferta, jasne warunki współpracy, najwyższe prowizje i szybkie wypłaty.

 

Sponsor After Party

Easy Profits
EasyProfits to międzynarodowy program partnerski, który wyróżnia się na tle konkurencji indywidualnym podejściem do każdego z wydawców. Atrakcyjne prowizje uzależnione od wolumenów sprzedażowych, możliwość promowania produktów przy każdym typie ruchu oraz wypłaty środków na żądanie to niektóre z jego zalet. W ofercie  EasyProfits przeważają głównie wysokiej jakości kosmetyki, a także suplementy diety. Program umożliwia promowanie min. tak znanych marek, jak Jelly Bear Hair, kosmetyków z serii Labone  czy popularnego produktu na budowanie masy Titanodrol.

 

Sponsorzy

cash in pills
CashInPills to międzynarodowy program partnerski, który ma w ofercie ponad 30 produktów w kilkudziesięciu wersjach językowych. W ofercie można znaleźć produkty z takich kategorii jak: kosmetyki, potencja, kulturystyka, odchudzanie, feromony czy produkty wybielające zęby. Duży wybór materiałów reklamowych, mobilne wersje stron oraz geotargetowane reklamy pozwalają na skuteczną promocję produktów w internecie. Najwyższe prowizje, dedykowany opiekun Partnera oraz ponad 50 lokalnych metod płatności czynią go świetnym miejscem do monetyzowania ruchu.

 

oncrawl
OnCrawl is a data-driven SEO Crawler and Log Analyzer for enterprise SEO audits and daily monitoring. The solution helps more than 600 e-commerce websites, online medias and SEO agencies to improve their SEO performance, rankings and revenues. Awarded as the Best Search Software Tool at the European Search Awards in 2017, OnCrawl is currently one of the most reliable and powerful search engine optimization solution on the market.

 

senuto

SENUTO to narzędzie do kompleksowego wsparcia działań SEO, składa się z 4 głównych modułów:

  1. Analiza widoczności – monitoring prawie 20 milionów słów tygodniowo oraz 2,5 miliona dziennie – pozwala analizować prawie 4 miliony domen
  2. Baza słów kluczowych – ponad 100 milionów słów kluczowych. Najlepszy sposób na szybki keyword research
  3. Audyty SEO – kilkanaście precyzyjnych raportów, automatyczne odświeżanie co 2 tygodnie i stały monitoring strony
  4. Narzędzia SEO – szereg narzędzi automatyzujących codzienne zadania w działaniach SEO

 

semstorm

SEMSTORM to profesjonalne narzędzie wspierające działania SEO oraz marketing w wyszukiwarkach. Każdego dnia, dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii, dostarcza zaawansowanych danych dotyczących widoczności stron internetowych oraz ich konkurentów. W bazie słów SEMSTORM znajduje się ponad 400 mln słów kluczowych, z czego ponad 59 mln ma wyszukiwania. To wszystko pozwala zarówno na zaawansowany research słów kluczowych jak i optymalizację istniejących już działań.

 

smarthost logo

Smarthost.pl to niezależny polski system hostingowy opierający się na sprawdzonych rozwiązaniach w zakresie zarządzania usługami.
Regularna opieka administratorów, perfekcyjne wsparcie techniczne, szybkie dyski SSD w macierzach RAID i regularne kopie bezpieczeństwa zapewniają bezawaryjne działanie Twojej strony internetowej. Wszystkie konta hostingowe chroni unikalny system anty-exploitowy, który chroni większość popularnych skryptów php przed włamaniami. Atuty:

  • oprogramowanie anty-exploitowe skanujące kod witryn w locie,
  • darmowe certyfikaty SSL dla wszystkich domena klienta,
  • wiele wersji PHP aż do 7.2 ustawianych per domena,
  • pełna separacja kont hostingowych
  • bezpłatne przeniesienie strony www i poczty,
  • własna serwerownia, serwery w Polsce,
  • szybkie dyski SSD,
  • obsługa http/2,
  • wygodny panel zarządzania cPanel po polsku,
  • perfekcyjne wsparcie techniczne naszych administratorów,
  • bezpłatny 14 dniowy okres testowy.

 

Sponsor Przerwy Kawowej

DeepCrawl
DeepCrawl to narzędzie do prowadzenia kompleksowych audytów stron internetowych. Usługa działa jako SaaS i sprawdza podstawowe parametry analizowanych stron, takie jak tytuły, nagłówki H1, opisy ALT przy obrazkach oraz wiele innych zaawansowanych elementów. Skanuje całą architekturę domeny i raportuje wiele cenych informacji, które można wykorzystać przy optymalizacji stron.

 

Partner Marketingowy

eactive

EACTIVE jest partnerem marketingowym Festiwalu SEO we Wrocławiu oraz na Dolnym Śląsku. Agencja specjalizuje się w zwiększaniu widoczności firm w internecie, przy użyciu sprawdzonych narzędzi z obszaru marketingu on-line: pozycjonowanie stron, reklamy Google (linki sponsorowane, remarketing, Google Shopping itd.), content marketing, analityka internetowa, Facebook Ads. Firma posiada status Partnera Google Premium, co świadczy o wysokiej jakości prowadzonych kampanii, a także skuteczności realizowanych działań.

 

Akredytacja DIMAQ

dimaq
Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ, co oznacza, że uczestnicząc w nim posiadacze certyfikatów otrzymają punkty recertyfikacyjne. Uczestnik otrzyma 10 punktów DIMAQ. DIMAQ to pierwszy w Polsce program weryfikacji i certyfikacji kompetencji digital marketingowych prowadzony przez IAB Polska. Więcej informacji TUTAJ.

 

Dojazd do Katowic samochodem

MCK Katowice
Katowice są dobrze skomunikowane z innymi miastami w Polsce. Przebiegają tędy dwie autostrady A1 i A4, które przecinają aglomerację śląską wzdłuż i wszerz, są także drogi ekspresowe S1, S81, S86 i Drogowa Trasa Średnicowa, która przebiega obok Spodka i MCK Katowice. Jeśli jedziesz samochodem to możesz zaparkować go na jednym z kilku parkingów otaczających MCK Katowice. Na parkingu A są 284 miejsca postojowe, na B – 411. Obok znajdują się MCK Katowice i parking widoczne z lotu ptaka. Autor zdjęcia: Maciej Suchan, źródło skypano.pl.

Podróżuj z Polskim Busem

polskibus
Dojazd do Katowic zapewnia tanio i komfortowo przewoźnik autokarowy polskibus.com. Oferuje kilka razy dziennie bezpośrednie połączenia do Katowic z wielu polskich i zagranicznych miast, takich jak: Częstochowa, Kalisz, Kielce, Koszalin, Kołobrzeg, Kraków, Gdańsk, Łódź, Opole, Poznań, Radom, Rzeszów, Toruń, Warszawa, Wrocław, Zakopane oraz Berlin, Bratysława, Brno, Budapeszt i Wiedeń. Ceny biletów w jedną stronę od 1zł.

 

Podróżuj z PKP Intercity

PKP Intercity
Podróż w dobrej cenie oferuje PKP Intercity. Na trasie Warszawa-Katowice bilet dostępny w pociągach Express Intercity Premium (EIP) oraz Express Intercity (EIC) kosztuje od 49 zł w II klasie. Natomiast na trasie Gdynia/Gdańsk-Katowice cena za bilety wynosi od 99 zł w II klasie. Warto podkreślić, że nowoczesne pociągi EIP pokonują tę trasę obecnie w 5 godz. 11 minut, a z Warszawy dojazd zajmuje już tylko 2 godziny i 16 minut. Bilety są dostępne na 30 dni przed planowaną podróżą, czyli od 11 kwietnia.

Bilety

Festiwal SEO odbędzie się 11 maja 2018 roku, miejsce to Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach, obok Spodka (Plac Sławika i Antalla 1, 40-166 Katowice). Sala Audytorium, wejście C od ulicy Olimpijskiej. Program wystąpień rozpocznie się o godzinie 15:45, obiekt będzie otwarty od 14:00. Do biletu jest wystawiana faktura VAT. Cena biletu to 259,9 zł brutto. Jeśli nie przychodzi email z potwierdzeniem zakupu, sprawdź folder SPAM.

Prezentacje – Pobierz wersje PDF

PDF: 43,4MB

Autorem identyfikacji wizualnej Festiwalu SEO jest grafik Dawid Tkocz.

Festiwal SEO 2018 Katowice

The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza jak odnaleźć własną ścieżkę w Google.