Skuteczność kampanii remarketingowych już nieraz została potwierdzona w praktyce. Dlatego warto, abyś jej potencjał wykorzystał także na swoim koncie AdWords. Dobre wykorzystanie list remarketingowych może zapewnić Ci przewagę nad konkurencją. Jednak błąd w kierowaniu może zniechęcić Twoich klientów. Remarketing umożliwia przesłanie komunikatu do konkretnej grupy użytkowników odwiedzających Twoją witrynę. Wyróżniamy trzy typy remarketingu:
- Klasyczny remarkating
- Remarketing dynamiczny
- Remarketing w wyszukiwarce
Remarketing AdWords (klasyczny)
Aby rozpocząć zbieranie list remarketingowych konieczne jest dodanie tagu remarketingowego do strony internetowej. To właśnie dzięki niemu będziemy mogli skierować nasze reklamy do konkretnych użytkowników. Tag wyśle na komputer użytkownika plik cookie, który pozwoli nam na jego identyfikację w przyszłości i wyświetlanie mu reklam. Warto zauważyć, że żywotność pliku cookie na komputerze użytkownika wynosi aż 540 dni. Daje to nam – reklamodawcom bardzo wiele możliwości.
W remarketingu możemy wykorzystać zarówno reklamy tekstowe, jak i graficzne. Najważniejsze jest dopasowanie przekazu do danej listy i potrzeb użytkownika.
Kampanie remarketingowe w sieci reklamowej mają przeważnie dwukrotnie wyższy CTR niż reklamy standardowe przy zachowaniu podobnych kosztów.
Remarketing dynamiczny
Zaawansowaną formą remarketingu jest remarketing dynamiczny. Pozwala on na automatycznym dopasowaniu reklam do konkretnego użytkownika. Dzięki połączeniu z Google Merchant Center, klient na banerze reklamowym zobaczy produkty, które oglądał w sklepie internetowym, wraz z ich aktualną ceną. Połączenie tej formy reklamy z odpowiednimi listami remarketingowymi może zwiększyć przychód kampanii nawet o kilkadziesiąt procent.
Remarketing w wyszukiwarce
To remarketing, który możemy wykorzystać w wyszukiwarce Google. To dzięki niemu możemy różnicować przekaz reklamowy pomiędzy nowymi, a powracającymi użytkownikami. Dlaczego warto korzystać z RLSA? Ponieważ 90% użytkowników odwiedzając naszą stronę pierwszy raz nie dokona zakupu, z różnych powodów. To właśnie remarketing ma za zadanie przywrócenia ich na ścieżkę zakupową.
Szkolenie online
Czego dowiesz się na szkoleniu online?
Szkolenie odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku (środa), o godzinie 11:30 na platformie Anymeeting i potrwa 90 minut (60 minut program szkolenia, 30 minut sesja pytań i odpowiedzi). Podczas szkolenia omówimy następujące tematy:
- jak zbudować listy remarketingowe,
- jak przygotować kampanie remarketingowe,
- których list nie może zabraknąć na Twoim koncie AdWords,
- jak dopasować komunikaty reklamowe do zebranych list,
- przedstawimy efektywne strategie wykorzystania RLSA,
- omówimy, kiedy warto korzystać z remarketingu dynamicznego.
Dla kogo jest szkolenie?
Szkolenie kierowane jest zarówno do osób prowadzących kampanie remarketingowe, jak i dla reklamodawców, którzy dopiero planują rozpoczęcie takich działań promocyjnych. Osoby, które zaczynają pracę z listami remarketingowymi dowiedzą się jak dodawać listy do konta, jak później z nich korzystać. Reklamodawcy korzystający z list na koncie AdWords, dowiedzą się jak je zoptymalizować, aby zmaksmymalizować zyski.
Szkolenie nie jest przeznaczone jedynie dla reklamodawców z rynku e-commerce. Użytkownicy z innych branż również skorzystają z prezentowanej wiedzy. Z remarketingu równie skutecznie może korzystać branża B2B. Podczas szkolenia omówimy zagadnienia teoretyczne. Całość zostanie zilustrowana na rzeczywistych przykładach.
Co otrzymam na szkoleniu?
- Każdy uczestnik szkolenia otrzyma po szkoleniu materiały ze szkolenia w postaci PDF. Dokument będzie zawierał wszystkie slajdy wraz z objaśnieniami.
- Każdy uczestnik otrzyma indywidualny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu.
- Każdy uczestnik otrzyma również jedną godzinę konsultacji (telefon, skype) nt. prowadzonej kampanii remarketingowej.
Cena udziału w szkoleniu to kwota 149zł brutto. Kwotę można zaliczyć do kosztów firmy podając w trakcie rejestracji dane do faktury VAT.
Naturalnie, w ramach jednej firmy przed monitorem może zasiąść więcej niż jedna osoba właściwie tyle osób, ile się przed monitorem zmieści.
Jeżeli interesują Cię zaawansowane strategie prowadzenia kampanii AdWords, z wykorzystaniem Google Shopping i automatyzacji zapisz się na szkolenie Prowadzenie i optymalizacja kampanii Google Shopping. Dowiesz się na nim więcej na temat wykorzystania Google Merchant Center w kampaniach produktowych.
Zapisując się na dwa szkolenia, łączny koszt wyniesie 249zł za udział w obu.
Kilka słów o prowadzącym
Artur Strzelecki – prowadzi szkolenia z zakresu marketingu internetowego. Są to zarówno szkolenia komercyjne oraz w projektach finansowanych z Unii Europejskiej. Przeprowadził ponad 200 szkoleń dofinansowanych z EFS Kapitał Ludzki nt. marketingu w internecie i wyszukiwarce Google, w których wzięło udział ponad 400 uczestników. Zorganizował oraz przeprowadził ponad 40 szkoleń komercyjnych z marketingu internetowego, w których udział wzięło ponad 300 uczestników, a wielu z nich można zaliczyć do poziomu zaawansowanego. Na co dzień spełnia się jako pracownik Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, od jakiegoś czasu ze stopniem naukowym doktora.