Badanie E-commerce w Europie w 100 sklepach z 13 państw

Optymizm

W połowie 2017 roku zespół ShopAlike przeprowadził badanie wśród 100 sklepów partnerskich z 13 państw w Europie. Zapytał ich zdanie na temat obecnego stanu rynku e-commerce we własnym kraju, jego główne trendy i szanse rozwoju. Sprawdźmy jakie są wyniki badania.

Optymistyczni i zadowoleni Europejczycy

Większość przedstawicieli sklepów jest umiarkowanie zadowolona (56%) lub zadowolona (31%) z aktualnego stanu rynku e-commerce we własnym kraju. Ankietowani zdecydowanie optymistycznie oceniają dalszy rozwój swojego rynku online: optymistycznie (52%) i bardzo optymistycznie (19%). Ciekawostką jest, że żadna z podanych odpowiedzi nie wskazała na stanowczo pesymistyczną wizję e-commerce, a tylko 3% respondentów zaznaczyło „raczej pesymistycznie”.

Optymizm

Bariery rynkowe

Największe trudności w prowadzeniu sklepu e-commerce sprawia obecność dużych, międzynarodowych sklepów internetowych oraz aspekty prawno-podatkowe.

Bariery rynkoweJeśli chodzi o bariery dla konsumentów, respondenci wspomnieli o bezpieczeństwie płatności, braku fizycznego kontaktu z produktem jako o najbardziej istotnych.

Bariery rynku krajowego

Komunikacja z millenialsami

Większość sklepów online stara się dotrzeć do pokolenia milenijnego, które jest dla nich dużą grupą docelową. Według badania sklepy wykorzystują do tego celu zróżnicowane narzędzia i kanały marketingowe – 86% wskazało na rozbudowaną obecność w social mediach, za którą znalazły się marketing treści, dedykowane kampanie displayowe oraz współpraca z influencerami. 37% sklepów posiada własną aplikację. Jeśli chodzi o wykorzystanie portali społecznościowych, przewodzi Facebook – 90% respondentów deklaruje jego użycie, Instagram (76%) i Twitter (41%).

Trendy

Technologia rozwija się bardzo szybko. Według przeprowadzonej analizy nie stwarza to jednak większych problemów dla badanych sklepów – 83% ankietowanych uważa, że ich rynek e-commerce podąża za aktualnymi trendami. Respondenci wykazują się także własną innowacyjnością, 70% z nich wprowadziła lub planuje wdrożenie nowoczesnych metod płatności, 65% wykorzystuje big data, 64% korzysta z innowacyjnych opcji dostawy i 37% używa chatbotów.

O badaniu

Podczas gdy większość sklepów pochodziła z branży modowo-obuwniczo-tekstylnej (58%), oraz wnętrzarskiej (26%), w badaniu wzięli udział także przedstawiciele innych branż (kosmetyki, zdrowie i uroda; biżuteria; zabawki; czy sport i outdoor). Próba była zróżnicowana także pod względem wielkości sklepów (45% z nich posiada w ofercie między 1001 i 10000 produktów, 33%- ponad 10000, a 20% od 1 do 1000).

Wyniki badania ShopAlike „E-commerce w Europie stan obecny, trendy, szanse


Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.

Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.

Twój email:

 Zapoznałem się z polityką prywatności.
The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza jak odnaleźć własną ścieżkę w Google.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *