Od kilku dni obserwuję ciekawy przypadek zachowania Google. Nazwałem to efekt pamięci linków. To będzie szybkie case study, z tego, czego Google nie wie o samym sobie.
Wprowadzenie:
- Domena Y – polska domena przechwycona w 2014 z bardzo dobrym profilem linków (govy, edu, UMy)
- Domena A – domena klienta, który pozycjonowany jest na „słowo kluczowe” + miasto A.
- Domena B – domena innego klienta, który pozycjonowany jest na to samo”słowo kluczowe” + miasto B.
- Domena C – domena jeszcze innego klienta, który pozycjonowany jest na to samo „słowo kluczowe” + miasto C.
Chronologicznie A:
- Domena Y jest przekierowana na A w okresie 2014 do styczeń 2016. W tym czasie klient osiąga TOP1 na „słowo kluczowe + miasto A” oraz buduje swój naturalny profil linków.
- Przekierowanie zostaje zdjęte w styczniu 2016, do zeszłego czwartku klient jest w TOP1
Chronologicznie B:
- Domena Y jest przekierowana na B w okresie od stycznia 2016 do sierpnia 2016. W tym czasie klient osiąga TOP1 na „słowo kluczowe + miasto B” oraz buduje swój naturalny profil linków.
- Przekierowanie zostaje zdjęte w sierpniu 2016, klient jest cały czas w TOP1.
Chronologicznie C:
- Domena Y jest przekierowana na C w okresie od sierpnia 2016 do teraz. W tym czasie klient osiąga TOP5 na „słowo kluczowe + miasto C” oraz buduje swój naturalny profil linków.
Efekt pamięci linków:
- Od zeszłego czwartku, domena C wyparła domenę A z lokalizacji A i sama zajmuje tam TOP3.
- Na zapytanie „site:domena A” wyniki pochodzą z domeny C.
- Domena C nie ma nic wspólnego z A, po za tym, że 10 miesięcy wcześniej, domena A, miała te same linki, co teraz ma domena C.
Pytam się jak? Efekt pamięci linków!
Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.
Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.
The following two tabs change content below.
Artur Strzelecki
Teacher w Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza jak odnaleźć własną ścieżkę w Google.
Kupię domenę Y 🙂
I weź tu teraz Klientowi wytłumacz, że jak wypowie umowę i zrezygnuje z pozycjonowania to spadnie w wynikach 🙂
No dobra – to teraz w kuluarach podaj domeny or didn’t happen.
Mogłeś o tym nie pisać, zrobią updejt do algo i spadnie 🙁
Artur tylko to nadal niczego nie dowodzi bo napisałeś że każdy z klientów budował naturalny profil linków. Może jakaś inna domenka dała im złoty strzał. Dowód nie jest dowodem kiedy nie robimy go w warunkach w których coś/ktoś może zakłócić wynik badań.
„każdy z klientów budował naturalny profil linków” – wg Google nie ma czegoś takiego.
„Dowód nie jest dowodem kiedy nie robimy go w warunkach w których coś/ktoś może zakłócić wynik badań.” – Czyli w SEO nie można mieć dowodu czegoś bo jest 999 czynników.