50 pytań i odpowiedzi do certyfikatu Google Analytics 4

Certyfikat Google Analytics4

Certyfikat Google Analytics 4 pokazuje, że wiesz, jak wykorzystać Google Analytics 4 do uzyskiwania przydatnych statystyk i podejmowania decyzji marketingowych. Aby zdobyć certyfikat, użytkownicy muszą wykazać się wiedzą o Google Analytics obejmującą między innymi konfigurowanie usługi i tworzenie jej struktury oraz korzystanie z różnych narzędzi i funkcji do raportowania.

Przyznając Certyfikat Google Analytics, Google potwierdza, że potrafisz:

  • wskazywać kluczowe funkcje pomiarowe, które mogą wykazać skuteczność działań marketingowych online.
  • konfigurować usługę Google Analytics 4 na potrzeby strony internetowej lub aplikacji;
  • gromadzić dane, których potrzebuje firma, oraz używać różnych narzędzi i funkcji do raportowania

W nowej formie egzamin certyfikacyjny z Google Analytics 4 obejmuje listę 50 pytań a na jego przejście jest 75 minut. Poniżej jest lista pytań, które są na teście z Google Analytics 4.

1.     Chcesz znaleźć metody, które wykraczają poza standardowe raporty i pozwalają odkryć bardziej szczegółowe informacje o zaangażowaniu Twoich klientów. Która sekcja Twojej usługi w Google Analytics zawiera takie rozwiązania?

  • Sekcja Eksplorowanie.
  • Sekcja Administracja.
  • Sekcja Reklamy.
  • Sekcja Raporty.

2.     Która z tych metod eksploracji pomoże Ci zwizualizować kroki podejmowane przez użytkowników na ścieżce do kluczowego działania lub konwersji i ocenić skuteczność wykonywania tych kroków?

  • W wizualizacji tych kroków pomaga eksploracja kohort.
  • W wizualizacji tych kroków pomaga eksploracja swobodna.
  • W wizualizacji tych kroków pomaga pokrywanie się segmentów.
  • W wizualizacji tych kroków pomaga eksploracja ścieżki.

3.     Zarządzasz firmą, która zajmuje się budowaniem basenów. Na jej stronie internetowej zamieszczasz nowy film z instrukcjami na temat prawidłowej konserwacji basenu. Google Analytics zawiera sporo informacji o interakcji użytkowników z tym filmem. Która z nich należy do „właściwości użytkownika” rejestrowanych przez Google Analytics?

  • Liczba użytkowników, którzy odwiedzili stronę z filmem w Twojej witrynie
  • Tytuł filmu, który użytkownicy mogą obejrzeć na Twojej stronie
  • Język ustawiony przez użytkowników, którzy oglądają film na Twojej stronie
  • Liczba użytkowników, którzy obejrzeli film na Twojej stronie

4.     Konfigurujesz Google Analytics i masz przy tym za zadanie ustawić strumień danych. Która odpowiedź go opisuje?

  • Strumień danych funkcjonuje w ramach konta i stanowi kontener na dane, które napływają z aplikacji i stron internetowych
  • Strumień danych funkcjonuje w ramach usługi i zapewnia przepływ informacji z aplikacji lub strony internetowej do Analytics
  • Strumień danych funkcjonuje w ramach sekcji Eksplorowanie, a po zdefiniowaniu można go dodać do dowolnej eksploracji
  • Strumień danych funkcjonuje w ramach sekcji Raporty i pozwala segmentować oraz porównywać dane

5.     Która funkcja Google Analytics wykorzystuje uczenie maszynowe i AI od Google do pomiaru konwersji, których nie można zaobserwować bezpośrednio?

  • Ścieżki atrybucji
  • Modelowanie kluczowych zdarzeń
  • Okno konwersji
  • Zdarzenia konwersji

6.     Tworzysz ścieżkę zakupową w sekcji Eksplorowanie. Który z tych wymiarów pozwoli Ci wybrać wyświetlenie strony głównej?

  • Aby wybrać wyświetlenie strony głównej, trzeba skorzystać z wymiaru Typ strony.
  • Aby wybrać wyświetlenie strony głównej, trzeba skorzystać z wymiaru Ścieżka strony i klasa ekranu.
  • Aby wybrać wyświetlenie strony głównej, trzeba skorzystać z wymiaru Nazwa strony głównej.
  • Aby wybrać wyświetlenie strony głównej, trzeba skorzystać z wymiaru Zakup.

7.     Jak skonfigurujesz konto, jeśli chcesz analizować zdarzenia i użytkowników na stronie internetowej Twojej firmy oraz w jej osobnych aplikacjach na iOS i Androida?

  • 1 usługa ze strumieniem danych z sieci dla strony internetowej i osobna usługa ze strumieniem danych dla aplikacji
  • 1 usługa ze strumieniem danych z sieci dla strony internetowej i osobna usługa z 2 strumieniami danych dla aplikacji, po 1 dla iOS i Androida
  • 1 usługa z 1 strumieniem danych z sieci dla strony internetowej i 1 strumieniem danych dla aplikacji
  • 1 usługa z 1 strumieniem danych z sieci dla strony internetowej i 2 strumieniami danych dla aplikacji, po 1 dla iOS i Androida

8.     Którą funkcję Analytics wykorzystasz, jeśli chcesz powiązać własne identyfikatory z poszczególnymi klientami, aby połączyć dane o ich zachowaniu w ramach różnych interakcji na różnych platformach i urządzeniach?

  • User-ID
  • Odbiorcy prognozowani
  • Identyfikator urządzenia
  • Dołączenie do grupy odbiorców

9.     Zdarzenie page_view (odsłona) jest aktywowane za każdym razem, gdy użytkownik wyświetla w Twojej witrynie dowolną stronę. Którą opcję w sekcji Zdarzenia w interfejsie Google Analytics wykorzystasz, gdy chcesz zdefiniować nowe zdarzenie wyświetlenia określonej strony (na przykład strony głównej)?

  • Wykorzystasz opcję Utwórz zdarzenie.
  • Wykorzystasz opcję Oznacz jako kluczowe zdarzenie.
  • Wykorzystasz opcję Importuj zdarzenie.
  • Wykorzystasz opcję Zmodyfikuj zdarzenie.

10.  Chcesz połączyć usługę w Google Analytics z BigQuery. Jakie 2 opcje będą dostępne przy wyborze częstotliwości eksportowania danych do BigQuery?

  • Dostępne 2 opcje to Co tydzień i Strumieniowo.
  • Dostępne 2 opcje to Co godzinę i Strumieniowo.
  • Dostępne 2 opcje to Codziennie i Strumieniowo.
  • Dostępne 2 opcje to Codziennie i Co tydzień.

11.  Która z tych funkcji Analytics 360 pozwoli Ci przefiltrować dane i utworzyć nowy zbiór danych na potrzeby określonego przypadku użycia lub konkretnej grupy odbiorców?

  • Organizacje
  • Strumienie danych
  • Usługi o pełnym zakresie
  • Usługi podrzędne

12.  Twój zespół przygotowuje panel do wyświetlania danych Analytics razem z danymi dotyczącymi zakupów dokonanych przez klientów w sklepach stacjonarnych, dostępnymi w innej aplikacji biznesowej. Którą z tych funkcji Google Analytics należy do tego wykorzystać?

  • Należy wykorzystać interfejs Admin API.
  • Należy wykorzystać pakiet SDK Firebase.
  • Należy wykorzystać interfejs Data API.
  • Należy wykorzystać Measurement Protocol.

13.  Zauważasz w swojej usłudze w Google Analytics pewne rozbieżności i chcesz rozwiązać dostrzeżone problemy. Które z tych wymiarów możesz wykorzystać, aby znaleźć potencjalne problemy lub anomalie?

  • Nazwa produktu, kategoria urządzenia, data.
  • Ścieżka do strony, rozdzielczość ekranu, nazwa produktu.
  • Wersja systemu operacyjnego, system operacyjny i wersja, kluczowe zdarzenie.
  • Kraj, wersja systemu operacyjnego, system operacyjny i wersja.

14.  Co pozwalają zrobić reguły dołączenia do grupy odbiorców?

  • Utworzyć nowe zdarzenia na podstawie spełnienia reguły dotyczącej grup odbiorców
  • Utworzyć nowe grupy odbiorców na podstawie danych prognozowanych
  • Utworzyć nowe grupy odbiorców na podstawie konkretnych aktywowanych zdarzeń
  • Utworzyć nowe zdarzenia na podstawie dotychczasowych parametrów zdarzeń

15.  Co możesz zrobić z danymi, które wyeksportujesz z Google Analytics do BigQuery?

  • Możesz użyć zapytań SQL, aby uzyskać z danych odpowiedzi na swoje pytania i zdobyć informacje na temat produktów, użytkowników i kanałów
  • Możesz wykorzystać konwersje do określania stawek w kampaniach reklamowych, odbiorców możesz natomiast użyć na potrzeby kierowania kampanii
  • Możesz wykorzystać odbiorców do kierowania w eksperymentach w witrynie i testowania wariantów Twoich stron internetowych
  • Możesz uzyskać dostęp do raportów dotyczących aplikacji, w tym danych o awariach, skuteczności powiadomień i skuteczności precyzyjnych linków

16.  Masz własną firmę. Chcesz analizować pewne informacje, na przykład to, jak użytkownicy trafiają na Twoją stronę internetową i do aplikacji oraz jak wyglądają ścieżki użytkowników na tych 2 platformach. Co wykorzystasz, aby wygenerować te statystyki?

  • Wykorzystasz Google Marketing Platform.
  • Wykorzystasz usługi w Google Analytics 4.
  • Wykorzystasz Firebase.
  • Wykorzystasz usługi w Universal Analytics.

17.  Chcesz się dowiedzieć, jak Twoje poszczególne reklamy współdziałają ze sobą na ścieżce konwersji, dlatego zaglądasz do raportu Ścieżki atrybucji. W którym miejscu w usłudze w Google Analytics 4 znajdziesz ten raport?

  • W sekcji Administracja.
  • W sekcji Reklamy.
  • W sekcji Raporty.
  • W sekcji Eksplorowanie.

18.  Aby określić, ilu użytkowników odwiedza stronę z poszczególnych typów urządzeń, takich jak komputery i komórki, przygotowujesz raport z ostatnich 30 dni z odpowiednio podzielonymi danymi. Typ urządzenia jest w tym raporcie reprezentowany przez pewien element. Jaki?

19.  Z jaką platformą możesz połączyć Analytics, aby uzyskać wgląd w bezpłatne wyniki wyszukiwania, które kierują użytkowników na Twoją stronę?

20.  Chcesz zacząć zbierać informacje dotyczące Twojej strony internetowej i raportować je w Google Analytics. Co musisz wdrożyć, aby zacząć zbierać i wysyłać te dane do Google Analytics?

  • Google Ads
  • Pakiet SDK Firebase
  • Tag Analytics
  • Pakiet SDK Analytics

21.  Masz utworzoną usługę w Google Analytics 4 dla swojej aplikacji mobilnej i strony internetowej. Jak Google Analytics będzie mierzyć i raportować odrębne interakcje użytkowników?

  • Jako zdarzenia
  • Jako działania
  • Jako sesje
  • Jako wyświetlenia

22.  Chcesz utworzyć nowe grupy odbiorców dla swojego sklepu internetowego. W tym celu przygotowujesz przydatne dla swojej firmy segmenty użytkowników, wyodrębniając na przykład klientów, którzy dokonali zakupu. Która z podanych grup to odbiorcy prognozowani?

  • Użytkownicy, którzy dodali produkty do listy życzeń
  • Użytkownicy, którzy dokonali zakupu w ciągu ostatnich 30 dni
  • Użytkownicy, którzy prawdopodobnie dokonają zakupu w ciągu najbliższych 7 dni
  • Użytkownicy, którzy rozpoczęli proces płatności, ale nie dokonali zakupu

23.  Masz już skonfigurowany strumień danych z sieci, a dane z Twojej strony internetowej napływają do usługi w Google Analytics. Zauważasz, że dla strumienia danych z sieci włączony jest pomiar zaawansowany. Co się stanie, gdy to ustawienie pozostanie włączone?

  • Z dotychczasowymi danymi ze strony będzie można połączyć zdarzenia z aplikacji mobilnej
  • Zdarzenia będzie można połączyć z zalogowanymi użytkownikami na potrzeby raportowania działań użytkowników na różnych urządzeniach
  • Na Twojej stronie internetowej będą rejestrowane dodatkowe zdarzenia, przy czym nie będzie to wymagało zmiany jej kodu
  • Raportowanie konwersji dla strumienia danych z sieci będzie wykorzystywać systemy uczące się do rozdzielania udziału w konwersji na różne kanały

24.  W Google Analytics znajduje się sekcja, która zawiera karty z odpowiedziami na często zadawane pytania dotyczące interakcji użytkowników z aplikacją lub stroną internetową. O którą sekcję chodzi?

  • O sekcję Administracja.
  • O sekcję Eksplorowanie.
  • O sekcję Raporty.
  • O sekcję Reklamy.

25.  Na blogu, którym zarządzasz, pojawiają się teksty kilku autorów. Chcesz, aby w raportach można było uwzględnić nazwisko twórcy artykułu z każdej strony tekstu. Co możesz do tego wykorzystać?

26.  Dodajesz do strony internetowej nową funkcję, dzięki której użytkownicy mogą zamówić newsletter. Chcesz oznaczać te nowe zdarzenia subskrypcji jako konwersje i tworzysz grupę odbiorców zawierającą użytkowników, którzy dołączyli do grona odbiorców newslettera. Gdzie w Google Analytics 4 można zarządzać zdarzeniami, konwersjami i grupami odbiorców?

  • Trzeba przejść do sekcji Raporty.
  • Trzeba przejść do sekcji Administracja.
  • Trzeba przejść do sekcji Eksplorowanie.
  • Trzeba przejść do sekcji Reklamy.

27.  Która funkcja pozwala wyznaczyć czas przechowywania danych na poziomie użytkownika i na poziomie zdarzenia w Google Analytics?

  • Okres przechowywania danych
  • Tryb uzyskiwania zgody
  • Wyłączenie zbierania danych
  • Ustawienia adresu IP

28.  Chcesz sprawdzić, na które strony najczęściej przechodzą nowi użytkownicy po odwiedzeniu strony głównej. Dlatego w obszarze Eksplorowanie tworzysz nową eksplorację sekwencji ścieżki, którą zamierzasz udostępnić współpracownikom. Kto – zgodnie z ustawieniami domyślnymi – może wyświetlić tę nową eksplorację sekwencji ścieżki?

  • Tylko Ty, ale możesz ją udostępnić innym użytkownikom usługi i umożliwić im wprowadzanie zmian.
  • Każdy użytkownik usługi może otworzyć nową eksplorację sekwencji ścieżki w trybie „tylko do odczytu”.
  • Każdy użytkownik usługi może otworzyć nową eksplorację sekwencji ścieżki i wprowadzać w niej zmiany.
  • Tylko Ty, ale możesz ją udostępnić innym użytkownikom usługi w trybie „tylko do odczytu”.

29.  Chcesz sprawdzić, czy użytkownicy korzystający z różnych typów urządzeń zachowują się inaczej na stronach ze szczegółami produktów. Który raport zawiera tę informację?

  • Raport Zdarzenia
  • Raport Pozyskiwanie użytkowników
  • Raport Strony i ekrany
  • Raport Szczegóły związane z technologią

30.  Masz własną firmę i chcesz wyświetlić dokładniejsze zestawienie oraz przeanalizować dane zawarte w standardowym raporcie tabelarycznym. Która funkcja Ci w tym pomoże?

  • Do uzyskania dokładniejszego zestawienia i analizy danych przydadzą się filtry.
  • Do uzyskania dokładniejszego zestawienia i analizy danych przyda się wymiar dodatkowy.
  • Do uzyskania dokładniejszego zestawienia i analizy danych przydadzą się zestawienia.
  • Do uzyskania dokładniejszego zestawienia i analizy danych przydadzą się porównania.

31.  W systemie punktu sprzedaży zbierasz dane, które mogą uzupełniać dane wysyłane do Google Analytics z Twojej strony internetowej i aplikacji. Która z tych funkcji pozwoli Ci rejestrować i wysyłać zdarzenia bezpośrednio na serwery Google Analytics?

32.  Jak można wykorzystać odbiorców z Google Analytics w Google Ads, gdy obie te usługi są ze sobą połączone?

  • Grupy odbiorców można wykorzystać w Google Ads do dostosowywania kierowania geograficznego kampanii reklamowych
  • Grupy odbiorców można wykorzystać w Google Ads do wyświetlania danych branżowej analizy porównawczej
  • Grupy odbiorców można wykorzystać w Google Ads do kontaktowania się z klientami w ramach dotyczących ich badań
  • Grupy odbiorców można wykorzystać w Google Ads do kierowania kampanii reklamowych

33.  Który z tych zakresów byłby ustawiony dla wymiaru niestandardowego informującego o stanie uczestnictwa klienta w programie lojalnościowym?

  • Byłby to zakres zdarzenia.
  • Byłby to zakres sesji.
  • Byłby to zakres produktu.
  • Byłby to zakres użytkownika.

34.  Na Twojej stronie internetowej jest wiele wartościowych zdarzeń, takich jak zakup produktów lub subskrypcja newslettera. Chcesz oznaczyć te zdarzenia jako ważne. Jak należy je oznaczyć w usłudze w Google Analytics 4?

  • Zdarzenia niestandardowe
  • Zdarzenia automatyczne
  • Zalecane zdarzenia
  • Kluczowe zdarzenia

35.  Tworzysz raport, aby pokazać typy urządzeń, z których użytkownicy odwiedzili stronę w ostatnich 30 dniach. Chodzi o to, czy były to na przykład komputery czy komórki. Która z tych informacji stanowi w tym raporcie „dane” w Google Analytics?

  • Zakres dat ustawiony na ostatnie 30 dni
  • Miejsce, z którego użytkownicy przeszli na Twoją stronę
  • Typy urządzeń, komputery i komórki
  • Liczba użytkowników komórek

36.  Twój zespół chce dodać do menu nawigacyjnego po lewej stronie całkiem nowy raport z informacjami o źródle i medium przefiltrowanymi tak, aby obejmowały tylko użytkowników komputerów. Którego szablonu nowego raportu powinien użyć zespół w tym celu?

  • Powinien użyć szablonu Szczegółowe dane demograficzne.
  • Powinien użyć szablonu Pozyskiwanie ruchu.
  • Powinien użyć szablonu Strona docelowa.
  • Powinien użyć szablonu Szczegóły związane z technologią.

37.  Ruch na Twojej stronie ma wiele źródeł. Chcesz sprawdzić, skąd napływają na nią użytkownicy, i ustalić, czy źródłem ruchu są na przykład „bezpłatne wyniki wyszukiwania” czy „odesłania”. Który wymiar pozwoli Ci to stwierdzić?

  • Te informacje zawiera wymiar Tytuł strony i klasa ekranu.
  • Te informacje zawiera wymiar Sesja – główna grupa kanałów (domyślna grupa kanałów).
  • Te informacje zawiera wymiar Kampania Google Ads.
  • Te informacje zawiera wymiar Sesja – źródło/medium.

38.  Czym przede wszystkim różnią się informacje wyświetlane w raportach Pozyskiwanie użytkowników i Pozyskiwanie ruchu?

  • Raport Pozyskiwanie użytkowników przedstawia pierwszą kampanię, źródło i medium, przez które użytkownik trafił na stronę. Raport Pozyskiwanie ruchu przedstawia natomiast kampanię, źródło i medium sesji.
  • Raport Pozyskiwanie użytkowników przedstawia pierwszą kampanię, źródło i medium sesji. Raport Pozyskiwanie ruchu przedstawia natomiast kampanię, źródło i medium ostatniej interakcji.
  • Raport Pozyskiwanie ruchu wykorzystuje model atrybucji opartej na danych, aby przedstawić kampanię, źródło i medium, przez które użytkownik trafił na stronę. Raport Pozyskiwanie użytkowników przedstawia natomiast kampanię, źródło i medium ostatniej interakcji.
  • Raport Pozyskiwanie ruchu przedstawia pierwszą kampanię, źródło i medium, przez które użytkownik trafił na stronę. Raport Pozyskiwanie użytkowników przedstawia natomiast kampanię, źródło i medium sesji.

39.  Twój zespół musi zmienić domyślny wymiar podstawowy w raporcie Pozyskiwanie użytkowników w usłudze w Google Analytics. Co może zrobić?

  • Może wybrać nowy wymiar podstawowy.
  • Może użyć funkcji dostosowywania, aby zmodyfikować wbudowany raport.
  • Może dodać do raportu wymiar niestandardowy.
  • Może utworzyć eksplorację z nowym wymiarem podstawowym.

40.  Co znajdziesz w raporcie Czas rzeczywisty?

  • Zdarzenia, które miały miejsce w ciągu ostatnich 12 godzin
  • Zdarzenia, które miały miejsce w ciągu ostatnich 8 godzin
  • Zdarzenia, które miały miejsce w ciągu ostatnich 60 minut
  • Zdarzenia, które miały miejsce w ciągu ostatnich 30 minut

41.  Na Twojej stronie jest skonfigurowane zdarzenie, które jest aktywowane, gdy użytkownik ogląda dostępny na niej film. Która z tych informacji może być parametrem tego zdarzenia?

  • Liczba użytkowników, którzy obejrzeli film na Twojej stronie
  • Urządzenia, na których użytkownicy obejrzeli film na Twojej stronie
  • Liczba użytkowników, którzy odwiedzili stronę z filmem w Twojej witrynie
  • Tytuł filmu oglądanego na Twojej stronie

42.  Włączasz w swojej usłudze personalizację reklam, ale chcesz wykluczyć konkretne zdarzenia. Co stanie się z danymi dotyczącymi tych zdarzeń?

  • Dane te będą dostępne tylko w sekcjach Raporty i Eksplorowanie
  • Dane te będą wykorzystywane tylko na potrzeby odbiorców w Google Ads
  • Dane te będą dostępne tylko w sekcji Reklamy
  • Dane te będą wykorzystywane tylko do celów pomiarowych

43.  Do której sekcji trzeba dodać dostosowany raport, jeśli ma on wyświetlać się w menu nawigacyjnym po lewej stronie?

  • Eksplorowanie
  • Administracja
  • Biblioteka
  • Zbieranie danych

44.  Która z tych sekcji w Raportach w Google Analytics pozwala określić, skąd użytkownicy przeszli na Twoją stronę (na przykład z mediów społecznościowych)?

  • Pozyskanie
  • Dane demograficzne
  • Zaangażowanie
  • Zarabianie

45.  Musisz przejrzeć kilka zbiorów danych i postanawiasz utworzyć raport w formie tabeli, aby wyświetlić dane obok siebie. Który komponent interfejsu Analytics Ci w tym pomoże?

  • Komponent Segmenty
  • Komponent Porównania
  • Komponent Filtry
  • Komponent Selektor daty

46.  W jaki sposób Google Ads może wykorzystać zdarzenia konwersji z Google Analytics, gdy obie te usługi są połączone?

  • Może wygenerować nowe propozycje słów kluczowych.
  • Może zoptymalizować stawki dla miejsc docelowych reklam.
  • Może wyróżnić dane branżowej analizy porównawczej.
  • Może dostosować i zoptymalizować tekst reklamy.

47.  Twój zespół chce wykrywać wszelkie nieoczekiwane skoki lub spadki ruchu w witrynie. Która wbudowana funkcja Google Analytics pokazuje takie zdarzenia?

  • Służy do tego atrybucja oparta na danych.
  • Służy do tego uczenie maszynowe.
  • Służy do tego AI od Google.
  • Służy do tego Wykrywanie anomalii.

48.  Która funkcja Analytics 360 pozwoli Ci utworzyć nowy zbiór danych przez połączenie danych z wielu usług źródłowych, a przez to uzyskać szeroki wgląd w informacje o firmie prezentowane według marek, produktów lub regionów?

  • Strumienie danych
  • Usługi podrzędne
  • Usługi o pełnym zakresie
  • Organizacje

49.  Jakie rodzaje wizualizacji są dostępne w raporcie typu eksploracja swobodna?

  • Wykres kołowy, wykres pierścieniowy, mapa geograficzna, wykres w formie okręgu
  • Wykres liniowy, wykres słupkowy, histogram, mapa geograficzna
  • Tabela, wykres liniowy, wykres w formie okręgu, wykres pierścieniowy
  • Tabela, wykres liniowy, wykres rozproszony, wykres słupkowy

50.  Jesteś w sekcji Eksplorowanie swojej usługi w Google Analytics i chcesz dostosować dane i wymiary w formacie tabeli. Która metoda eksploracji pozwoli Ci to zrobić?

  • Pokrywanie się segmentów
  • Eksploracja kohort
  • Eksploracja swobodna
  • Eksploracja ścieżki

The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza jak odnaleźć własną ścieżkę w Google.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *