Na rynku jest dostępna szeroka paleta narzędzi SEO pomagających optymalizować strony. Również wiele czynników ma wpływ wielkość ruchu na stronie internetowej. Narzędzia są pomocne w ocenie takich elementów jak: ranking, widoczność, ruch, indeksowanie, linki przychodzące, linki wychodzące, struktura strony, wydajność, zduplikowana treść, semantyka itp.
Mając tak wiele różnych elementów pod ręką, które wzajemnie na siebie wpływają, łatwo jest stracić z oczu pełny obraz. Co ma największy ruch na stronie internetowej? Gdzie rozpocząć optymalizację?
Zobaczmy jaka sekwencja działań prowadzi do tego, że na stronę internetową prowadzi ruch z Google:
- Google odnajduje stronę
- Google indeksuje stronę
- Strona pojawia się w wynikach wyszukiwania
- Użytkownik klika na wynik wyszukiwania
Każdy etap wymaga odrębnego podejścia do optymalizacji.
Etap 1: Strona nie jest odwiedzana przez Google
To zdarza się kiedy Google nie potrafi znaleźć strony, np. jest niedostępna z powodów technicznych lub znajduje się zbyt głęboko w strukturze całej witryny. Może się zdarzyć, że wyszukiwarka nie chcę odwiedzić strony ponieważ adres URL wygląda bardzo podobnie do już odwiedzonych i nie zainteresuje się kolejnym podobnym. Jak dodać stronę do Google?
Etap 2: Strona nie znajduje się w indeksie Google
To jasno pokazuje, że wyszukiwarce Google nie spodobało się to co zobaczył robot indeksujący Google. Powodem może być, że odwiedzona strona nie ma żadnej treści, którą wyszukiwarka miałaby zaindeksować lub tej treści jest bardzo mało albo jest to treść, która powtarza się na innych stronach (duplikaty).
Etap 3: Strona nie pojawia się w wynikach wyszukiwania (lub jest zbyt daleko)
Może to być związane z niską jakością treści znajdującą się na stronie, niską popularnością całej witryny, małym zaufaniem i autorytetem jakim cieszy się domena (generalnie i w porównaniu z konkurentami) oraz niedostatecznym zaangażowaniem użytkowników, którzy odwiedzają tę stronę.
Z drugiej strony powyższe czynniki mogą być wszystkie dobrze zoptymalizowane, ale w porównaniu z konkurentami, strona jest zoptymalizowana na złe słowa kluczowe – nie na te z których korzystają użytkownicy szukający w Internecie.
Etap 4: Użytkownik nie klika na wynik wyszukiwania w Google
Klikalność wyników wyszukiwania może być podniesiona poprzez zastosowania fragmentów rozszerzonych oferowanych przez Google. W wynikach może się pojawić obrazek, miniatura video, ceny produktów, menu okruszkowe i inne. Wymaga to umieszczenia w kodzie strony meta danych, które będą czytelne przez wyszukiwarkę i sprawią, że wyniki wyszukiwania będą bardziej atrakcyjne.
Wszystkie etapy optymalizacji są konieczne, aby podnieść ruch na stronie w pełni. Jednak kiedy najwięcej szans jest traconych na pierwszym etapie optymalizacji, praca na końcowym z nich tylko będzie dotyczyła ograniczonych możliwości, do czasu aż usprawnione zostaną strony na pierwszym etapie.
Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.
Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.