3 techniki tworzenia opisów produktów – kiedy i jak je zastosować? Część III: DIPADA

Opis produktu: Kenwood

W trzeciej i ostatniej części poradnika opowiem co nieco o jednej z bardziej rozbudowanych technik sprzedażowych. Jej akronim to DIPADA. To model znany głównie specjalistom ds. sprzedaży bezpośredniej, ale można go także z powodzeniem zastosować, tworząc opisy produktów.

DIPADA | Definition-Identification-Proof-Acceptance-Desire-Action

Dla kogo DIPADA?

  • Dla producentów, dystrybutorów i usługodawców, którzy chcą stworzyć swoim produktom (lub usługom) dopięte na ostatni guzik strony sprzedażowe.
  • Dla tych sklepów, których asortyment jest niewielki i wymaga szczegółowego opisania, a czasem nawet wyjaśnienia pewnych elementów, zaprezentowania technologii…
  • Przydać może się także podczas tworzenia stron docelowych (więcej o landing page’ach poczytać można TUTAJ).


O co tutaj chodzi? Krok po kroku:

1. Definition, czyli zdefiniowanie potrzeb.

Najpierw określamy główną potrzebę lub więcej potrzeb klienta – to im podporządkowujemy schemat i treść opisu. Potrzebę możemy zawrzeć w haśle przewodnim lub ująć ją na grafice.

Opis produktu: Kenwood
Źródło: www.kenwoodworld.com
Opis produktu: Kenwood
Źródło: www.kenwoodworld.com


2. Identification, czyli zidentyfikowanie i wskazanie możliwości zaspokojenia potrzeb.

W tym miejscu pokazujemy, w jaki sposób dany produkt zaspokoi zdefiniowane potrzeby.

Opis produktu: Kenwood
Źródło: www.kenwoodworld.com
Opis produktu: Kenwood
Źródło: www.kenwoodworld.com


3. Proof, czyli przedstawienie twardych dowodów.

Tutaj przychodzi kolej na dowody potwierdzające słuszność postawionych wcześniej tez. Mogą to być wyniki badań, opinie zadowolonych klientów, studium przypadku, wypowiedzi ekspertów… Forma przedstawienia takich informacji jest dowolna, byleby była dobrze przyswajalna, przejrzysta i zrozumiała.

Opis produktu: skinChemists
Źródło: www.skinchemists.com.pl
Opis produktu: Samsung
Źródło: www.samsung.com
Opis produktu: Cyfrowe
Źródło: www.cyfrowe.pl


4. Acceptance, czyli akceptacja przedstawionych tez i dowodów.

To kluczowy punkt strony sprzedażowej. Nie znajduje on swojego odzwierciedlenia w konkretnej sekcji na stronie, lecz w umyśle odbiorcy – i sprowadza się do akceptacji tego, co wcześniej przedstawiliśmy. Jest to moment o tyle trudny do uchwycenia, że nie mamy bezpośredniego kontaktu z klientem, więc nie można go podpytać, co o tym sądzi. Dysponując natomiast odpowiednimi narzędziami do mierzenia efektowności naszych treści, jesteśmy w stanie sprawdzić, czy klient opuścił w tym momencie stronę czy też przewinął ją dalej, co jest już pewnym sukcesem.


5. Desire, czyli wzbudzenie potrzeby posiadania.

Czas podziałać na emocje klienta i odwołać się do jego wyobraźni. Niech zobaczy, jak zmieni się jego życie po zakupie produktu. Obiorca przekazu musi poczuć w sobie potrzebę i chęć posiadania.

Można to osiągnąć za pomocą tekstu i zdjęć…

Opis produktu: Sony
Źródło: www.sony.pl

…a nawet poprzez zamieszczenie odpowiedniego filmiku promocyjnego:

Opis produktu: Samsung
Źródło: www.samsung.com


6. Action, czyli nakłonienie do zakupu.

Wszystkie modele sprzedażowe zawierają taki sam punkt kulminacyjny. Jest nim przekonanie danej osoby do zakupu produktu właśnie teraz i w tym konkretnie sklepie. Kawa na ławę przedstawiamy zatem wszystkie pozostałe bonusy: darmową dostawę, rabat, gratisy…

Opis produktu: Cyfrowe


BONUS

Technikę DIPADA widać wyraźnie w opisach wielu produktów elektronicznych znanych marek. Świetnie została zastosowana przez Sony – marka przykuwa uwagę klienta już na samej liście produktów nie tylko dzięki zdjęciom, ale także poprzez hasła, a nawet – wymienienie głównych cech produktu:

Opis produktu: Sony
Źródło: www.sony.pl
Opis produktu: Sony
Źródło: www.sony.pl


Następnie wzbudza pożądanie zdjęciami i tekstem:

Opis produktu: Sony
Źródło: www.sony.pl


Potem pojawia się skrót specyfikacji technicznej
(całość można ściągnąć w postaci pliku PDF):

Opis produktu: Sony
Źródło: www.sony.pl

A na samym końcu klient jest bombardowany pozytywnymi opiniami:

Opis produktu: Sony
Źródło: www.sony.pl

Majstersztyk.


A z mniej rozbudowanymi technikami sprzedażowymi zapoznać można się tutaj: SLB i tutaj: AIDA.

The following two tabs change content below.
Tekster z pasją, entuzjastka mediów społecznościowych, od ponad 6 lat nieprzerwanie działająca w obszarze marketingu internetowego. Aktualnie prowadzi prawdziwą kuźnię dobrych treści - Strzygi.pl - dostarczając klientom wysokiej jakości teksty i kreacje graficzne - na strony www i nie tylko.

Jeden komentarz do “3 techniki tworzenia opisów produktów – kiedy i jak je zastosować? Część III: DIPADA

  1. Artykuł z pewnością podrzucę kilku Klientom aby zerknęli, w którym kierunku i jak powinny być przygotowywane opisy produktów w ich sklepach internetowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *