103 pytania i odpowiedzi do egzaminu Google Analytics

Google Analytics

Planujesz się bardzo dobrze przygotować do egzaminu na kwalifikację indywidualną Google Analytics. Sprawdź poniżej zebrane pytania, które z pewnością pojawiają się na teście. Czas trwania testu to 90 minut. W tym czasie do rozwiązania jest 70 pytań. To test jednokrotnego wyboru, więc tylko jedna odpowiedź jest prawidłowa. Aby zdać test, trzeba mieć wynik co najmniej 80% poprawnych odpowiedzi.

Kwalifikacja indywidualna Google Analytics to podstawowe i zaawansowane zagadnienia związane z analityką internetow, takie jak planowanie i zasady, wdrożenie i zbieranie danych, konfiguracja i administracja, konwersja i atrybucja, oraz także raporty, dane i wymiary.

Lista 103 pytań

  1. Z których systemów Google Analytics nie może domyślnie pobierać danych?
    1. Z internetowych systemów obsługi punktów sprzedaży
    2. Z urządzeń mobilnych
    3. Z witryn
    4. Z baz danych zasobów offline
  2. Który raport pokazuje rodzaje urządzeń mobilnych, z których odwiedzono witrynę?
    1. Raport Technologia > Sieć
    2. Raport Cały ruch > Źródło/medium
    3. Raport Zawartość witryny > Strona docelowa
    4. Raport Urządzenia mobilne > Urządzenia
  3. Który raport porównuje dane na podstawie daty pozyskania użytkownika w wybranej liczbie kolejnych tygodni?
    1. Przepływ użytkowników
    2. Eksplorator użytkownika
    3. Aktywni użytkownicy
    4. Analiza kohortowa
  4. Próbkowanie jest stosowane w raportach przed podziałem na segmenty.
    1. PRAWDA
    2. FAŁSZ
  5. Którą funkcję należy włączyć, by umożliwić rozpoznawanie użytkowników na różnych urządzeniach?
    1. Identyfikator User ID
    2. Definicje list odbiorców
    3. Łączenie z Google Ads
    4. Modele atrybucji
  6. Kiedy wygasa domyślna sesja Analytics?
    1. Codziennie w południe
    2. Gdy użytkownik otworzy nowe okno przeglądarki
    3. Po 30 minutach niezależnie od aktywności użytkownika w witrynie
    4. Gdy użytkownik nie wykazuje aktywności w witrynie przez ponad 30 minut
  7. Po ilu minutach upływa domyślny limit czasu sesji Google Analytics?
    1. 5
    2. 30
    3. 10
    4. 20
  8. Jakie działanie pozwala przypisać wartość celowi Google Analytics?
    1. Porównywanie konwersji celu oraz pomiaru zmian na stronie
    2. Śledzenie przychodów z działalności w czasie rzeczywistym
    3. Analizowanie ścieżki konwersji w witrynie
    4. Śledzenie rzeczywistych przychodów z konwersji
  9. Który z elementów nie jest domyślnym „medium” w Google Analytics?
    1. cpc
    2. odesłanie
    3. google
    4. bezpłatne
  10. Jaka funkcja jest wymagana, by dowiedzieć się, ile komentarzy zamieścili użytkownicy na stronie internetowej?
    1. Niestandardowe grupowanie kanałów
    2. Dane niestandardowe
    3. Wymiar niestandardowy
    4. Obliczone dane
  11. Które domyślne wymiary źródła wizyt są raportowane przez Google Analytics dla każdego użytkownika odwiedzającego witrynę?
    1. Kampania i Medium
    2. Kampania i Treść reklamy
    3. Źródło i Medium
    4. Źródło i Kampania
  12. W jakiego typu raporcie niestandardowym znajdziesz statyczną tabelę z wierszami danych, które można sortować?
    1. Tabela kartotekowa
    2. Tabela przestawna
    3. Nakładka mapy
    4. Eksplorator
  13. Których kryteriów nie można używać do tworzenia segmentów niestandardowych?
    1. Dane
    2. Typ reklamy
    3. Sekwencje działań użytkowników
    4. Wymiary
  14. Której informacji o użytkowniku NIE można używać do zmiany stawek za słowa kluczowe w Google Ads?
    1. Lokalizacja
    2. Preferencje reklam
    3. Urządzenie
    4. Pora dnia
  15. Jaka tabela danych zawiera porównanie danych z raportu ze średnimi wartościami z witryny?
    1. Tabela przestawna
    2. Procent
    3. Skuteczność
    4. Porównanie
  16. Która z opcji nie jest domyślnie rodzajem „źródła” w Google Analytics?
    1. e-mail
    2. com
    3. google
    4. (wejścia bezpośrednie)
  17. Jaki zakres byłby ustawiony dla wymiaru niestandardowego zgłaszającego stan członkostwa w programie lojalnościowym klienta?
    1. Produkt
    2. Działanie
    3. Użytkownik
    4. Sesja
  18. Który schemat odzwierciedla hierarchiczną strukturę konta Google Analytics?
    1. Konto > Widok > Usługa
    2. Widok > Konto > Usługa
    3. Usługa > Konto > Widok
    4. Konto > Usługa > Widok
  19. Który raport wskazuje, gdzie użytkownicy rozpoczynali lub opuszczali ścieżkę konwersji?
    1. Analiza kohortowa
    2. Czas działań użytkownika
    3. Przepływ celów
    4. Diagramy
  20. W jakiej kolejności są stosowane filtry widoku?
    1. Data utworzenia
    2. Porządek alfabetyczny
    3. Ustalona kolejność
    4. Kolejność losowa
  21. Jaki raport zawiera listę użytkowników, którzy rozpoczęli sesje w witrynie w okresie 1 dnia, 7 dni, 14 dni lub 30 dni?
    1. Raport Aktywni użytkownicy
    2. Raport Eksplorator użytkownika
    3. Raport Analiza kohortowa
    4. Raport Przepływ użytkowników
  22. Który raport pokazuje odsetek użytkowników, którzy odwiedzili już wcześniej witrynę?
    1. Zachowanie > Częstotliwość wizyt
    2. Cały ruch > Witryny odsyłające
    3. Zainteresowania > Kategorie podobieństwa
    4. Zachowanie > Nowi a powracający
  23. Jakiej funkcji użyjesz, by zbierać dane o liczbie pobrań katalogu produktów przez użytkowników?
    1. Wymiar niestandardowy
    2. Raport niestandardowy
    3. Śledzenie zdarzeń
    4. Obliczone dane
  24. Co to jest „wymiar” w Google Analytics?
    1. Raport zawierający różne dane demograficzne o odbiorcach
    2. Wartość użytkownika od początku śledzenia w danym zakresie dat
    3. Porównanie danych w dwóch zakresach dat
    4. Atrybut zbioru danych umożliwiający jego uporządkowanie w celu dokładniejszej analizy
  25. Która funkcja umożliwia łączenie danych offline wygenerowanych przez systemy używane w firmie z danymi online zebranymi przez Google Analytics?
    1. Śledzenie celów
    2. Łączenie z Google Ads
    3. Import danych
    4. User ID
  26. Który raport wykrywa przeglądarki mogące mieć problemy z witryną?
    1. Źródło/medium
    2. Przeglądarka i system
    3. Nowi a powracający
    4. Aktywni użytkownicy
  27. Ile konwersji celu odnotuje Google Analytics, jeśli jako cel miejsca docelowego zdefiniowana zostanie subskrypcja newslettera, a użytkownik zarejestruje ją trzy razy w trzech osobnych sesjach?
    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 6
  28. Jaka funkcja zbiera dane związane z firmą, np. status członkowski?
    1. Śledzenie zdarzeń
    2. Dane niestandardowe
    3. Wymiar niestandardowy
    4. Filtr niestandardowy
  29. Jak powinien zostać skonfigurowany filtr widoku, by uwzględnić w raportach tylko użytkowników z Brazylii i Argentyny?
    1. Filtr 1: uwzględnij Argentyna > Filtr 2: uwzględnij Brazylia
    2. Filtr 1: wyklucz wszystkie kraje oprócz Brazylia i Argentyna
    3. Filtr 1: uwzględnij Brazylia lub Argentyna
    4. Filtr 1: uwzględnij Brazylia > Filtr 2: uwzględnij Argentyna
  30. Któremu z kanałów nie zostanie przypisana konwersja w raportach ścieżek wielokanałowych?
    1. Reklamy telewizyjne
    2. Sieć społecznościowa
    3. Witryny odsyłające
    4. Płatne i bezpłatne wyniki wyszukiwania
  31. Który zasób jest wykorzystywany do tworzenia listy remarketingowej?
    1. Segment niestandardowy
    2. Dane niestandardowe
    3. Raport niestandardowy
    4. Wymiar niestandardowy
  32. Czego nie umożliwią Ci segmenty?
    1. Tworzenia niestandardowych list remarketingowych
    2. Tworzenia podzbiorów sesji lub użytkowników
    3. Izolowania i analizowania danych
    4. Wprowadzania trwałych zmian danych
  33. Który filtr uwzględni w raportach Kampania tylko dane kampanii „Powrót do szkoły”?
    1. Niestandardowy filtr wyszukiwania i zastępowania z polem „Nazwa kampanii”, ciągiem „powrót do szkoły” i wzorcem „uwzględnij”
    2. Niestandardowy filtr uwzględniania z polem „Tytuł strony” i wzorcem „powrót do szkoły”
    3. Niestandardowy filtr uwzględniania z polem „Nazwa kampanii” i wzorcem „powrót do szkoły”
    4. Zdefiniowany wstępnie filtr uwzględniania o konfiguracji: „liczba wizyt na tej nazwie hosta” „równe” „powrót do szkoły”
  34. Które raporty pokazują, skąd pochodzi ruch na witrynie?
    1. Zachowanie
    2. Położenie geograficzne
    3. Dane demograficzne
    4. Cały ruch
  35. Co to jest „wymiar dodatkowy” w Google Analytics?
    1. Dodatkowe dane w raporcie pozwalające przeprowadzać bardziej szczegółową analizę
    2. Widżet na panelu informacyjnym, który pozwala dokładniej analizować dane
    3. Wizualizacja, która umożliwia przeanalizowanie wpływu danych
    4. Dodatkowy wymiar w raporcie pozwalający przeprowadzać bardziej szczegółową analizę
  36. W widokach bez włączonego importu danych wartości wymiarów niestandardowych mogą być przeglądane dla dat sprzed utworzenia wymiaru niestandardowego.
    1. PRAWDA
    2. FAŁSZ
  37. Jakiego działania należy unikać, by wyświetlić dokładne dane w raporcie niestandardowym?
    1. Tworzenia raportów z danymi niestandardowymi
    2. Używania wielu wymiarów naraz w tym samym raporcie
    3. Łączenia danych i wymiarów o różnych zakresach
    4. Używania wymiaru niestandardowego jako wymiaru głównego
  38. Udostępnienie raportu niestandardowego spowoduje udostępnienie zawartych w nim konfiguracji i danych.
    1. PRAWDA
    2. FAŁSZ
  39. Jak nazywa się zbiór reguł, które określają sposób przypisywania udziału w transakcjach sprzedaży i konwersjach z uwzględnieniem punktów kontaktu na ścieżce konwersji?
    1. Ścieżki wielokanałowe
    2. Śledzenie konwersji
    3. Grupowania kanałów
    4. Modelowanie atrybucji
  40. Które parametry służące do raportowania możesz uwzględnić w działaniu związanym ze zdarzeniem?
    1. Kategoria, Działanie, Etykieta, Wartość
    2. Kategoria, Działanie, Etykieta, Unikalne zdarzenia
    3. Kategoria, Działanie, Etykieta, Całkowita liczba zdarzeń
    4. Zdarzenie, Kategoria, Działanie, Etykieta
  41. Co nie jest ustawieniem filtra dla danych w widokach?
    1. Zmień
    2. Wyklucz
    3. Uwzględnij
    4. Przywróć
  42. Które kampanie wymagają ręcznego dodawania do docelowych adresów URL tagów umożliwiających śledzenie?
    1. Kampanie e-mailowe
    2. Żadne z powyższych
    3. Kampanie Google Ads
    4. Kampanie automatycznie oznaczone tagami
  43. Których z tych danych o użytkownikach nie można stosować do tworzenia segmentów niestandardowych, używając standardowej konfiguracji Google Analytics?
    1. Użytkownicy w wieku 25–34 lata, którzy mieli w przeglądarce ustawiony język hiszpański
    2. Użytkownicy, którzy po wyświetleniu strony w witrynie obejrzeli film
    3. Użytkownicy, którzy mieli do czynienia z mediami społecznościowymi lub kampanią e-mailową
    4. Kobiety z dziećmi
  44. Jakie poziomy zakresu są dostępne w przypadku wymiarów i danych?
    1. Zakres na poziomie zdarzenia, sesji, transakcji i użytkownika
    2. Zakres na poziomie zdarzenia, czasu trwania, transakcji i użytkownika
    3. Zakres na poziomie działania, sesji, produktu i użytkownika
    4. Zakres na poziomie lokalizacji, czasu trwania, produktu i użytkownika
  45. Kiedy kod śledzenia wysyła do Google Analytics działanie związane ze zdarzeniem?
    1. Za każdym razem, gdy użytkownik wykonuje działanie objęte śledzeniem odsłon
    2. Za każdym razem, gdy użytkownik wykonuje działanie objęte śledzeniem zdarzeń
    3. Za każdym razem, gdy użytkownik doda zdarzenie do kalendarza
    4. Za każdym razem, gdy użytkownik dokona rezerwacji
  46. Które trzy parametry kampanii są zalecane do ręcznego śledzenia kampanii?
    1. Źródło, treść i termin
    2. Medium, źródło i treść
    3. Kampania, treść i termin
    4. Medium, źródło i kampania
  47. Który parametr kampanii nie jest domyślnie dostępny w Google Analytics?
    1. utm_content
    2. utm_medium
    3. utm_source
    4. utm_adgroup
  48. Jaką funkcję należy włączyć, by korzystać ze ścieżek wielokanałowych?
    1. Niestandardowe wymiary
    2. Nakładka Analytics na stronę
    3. Funkcje reklamowe
    4. Cele lub e-commerce
  49. Nowa grupa kanałów niestandardowych może zostać zastosowana wstecznie, by uporządkować zebrane wcześniej dane.
    1. Fałsz
    2. Prawda
  50. Którego z poniższych kryteriów nie można stosować do utworzenia odbiorców remarketingu dynamicznego?
    1. Użytkownicy, którzy zwrócili zakupiony produkt
    2. Użytkownicy, którzy wyświetlali strony ze szczegółowymi informacjami o produktach
    3. Użytkownicy, którzy wyświetlili stronę główną
    4. Użytkownicy, którzy wyświetlili w witrynie stronę z wynikami wyszukiwania
  51. Gdzie należy umieścić kod śledzenia Google Analytics w źródle HTML na stronie, by zbierać dane?
    1. Tuż przed zamykającym tagiem </head>
    2. Tuż za otwierającym tagiem <body>
    3. Tuż przed zamykającym tagiem </body>
    4. Tuż za otwierającym tagiem <head>
  52. Co się stanie, gdy użytkownik usunie ze swojej przeglądarki plik cookie Analytics?
    1. Analytics straci możliwość powiązania danych o zachowaniu użytkownika z zebranymi wcześniej danymi
    2. Po kolejnym wczytaniu strony objętej śledzeniem Analytics utworzy w przeglądarce nowy plik cookie
    3. Wszystko powyżej
    4. Po kolejnym wczytaniu strony objętej śledzeniem Analytics utworzy nowy unikalny identyfikator
  53. Jakich danych nie mogą śledzić Cele Google Analytics?
    1. Subskrypcja newslettera
    2. Oglądanie filmu
    3. Dokonanie zakupu
    4. Wartość klienta od początku śledzenia
  54. W jakim okresie można przywrócić odfiltrowane dane, jeśli zastosowano już filtry?
    1. Dane można przywrócić w ciągu 10 dni
    2. Dane można przywrócić w ciągu 5 dni
    3. Nie ma możliwości przywrócenia odfiltrowanych danych
    4. Dane można przywrócić w ciągu 30 dni
  55. Co jest niezbędne w przypadku identyfikatora User ID do śledzenia użytkowników na różnych urządzeniach?
    1. Menedżer tagów Google
    2. Wszystko powyżej
    3. Nowe konto Analytics do raportowania
    4. Logowanie, które powoduje generowanie i ustawianie unikalnych identyfikatorów
  56. Co nie jest korzyścią płynącą z używania segmentów do analizy danych?
    1. Porównywanie zachowania grup użytkowników, takich jak Użytkownicy dokonujący konwersji i Użytkownicy niedokonujący konwersji
    2. Izolowanie i analizowanie konkretnych ścieżek konwersji za pomocą segmentów konwersji
    3. Trwałe modyfikowanie danych w widoku
    4. Analizowanie użytkowników według warunków pojedynczych lub wielu sesji
  57. Co nie jest możliwe podczas łączenia konta Google Ads z kontem Google Analytics?
    1. Wyświetlanie danych o kliknięciach i kosztach z Google Ads razem z danymi o zaangażowaniu użytkowników w witrynie w Analytics
    2. Dostosowywanie stawek za słowo kluczowe w Google Ads z Google Analytics
    3. Tworzenie w Analytics list remarketingowych do użycia w kampaniach Google Ads
    4. Importowanie celów i transakcji z Google Analytics do Google Ads jako konwersji
  58. Które zasoby nie mogą być udostępniane w Galerii rozwiązań?
    1. Niestandardowe wymiary
    2. Segmenty
    3. Raporty niestandardowe
    4. Cele
  59. Który raport pokazuje procent użytkowników witryny, którzy odwiedzili ją już wcześniej?
    1. Raport skuteczność sprzedaży
    2. Raport nowi a powracający użytkownicy
    3. Raport częstotliwość wizyt
    4. Raport odesłania
  60. Co się stanie, gdy zostanie zainstalowany ten sam domyślny kod śledzenia na stronach w różnych domenach?
    1. Analytics będzie kojarzyć tych użytkowników i ich sesje z odpowiadającymi im domenami
    2. Analytics nie będzie kojarzyć tych użytkowników ani ich sesji z żadnymi domenami
    3. Analytics wyświetli ostrzeżenie o duplikacji zbierania danych
    4. Analytics będzie kojarzyć tych użytkowników i ich sesje z pojedynczą domeną
  61. Co nie jest korzyścią płynącą z remarketingu w Google Analytics?
    1. Tworzenie list remarketingowych na podstawie niestandardowych celów i segmentów
    2. Tworzenie list remarketingowych bez wprowadzania zmian w obecnym fragmencie kodu analytics
    3. Umożliwienie klientom zmiany kolejności zakupionych wcześniej produktów
    4. Wyświetlanie dostosowanych reklam klientom, którzy odwiedzili wcześniej Twoją stronę
  62. Jeśli użytkownik obejrzy trzy razy podczas jednej sesji film objęty śledzeniem zdarzeń, ile Analytics naliczy unikalnych zdarzeń?
    1. 0
    2. 1
    3. 2
    4. 3
  63. Co uniemożliwi wyświetlanie danych w raporcie niestandardowym?
    1. Zastosowanie w niestandardowym raporcie zbyt wielu danych
    2. Zastosowanie filtra, który odfiltrowuje wszystkie dane
    3. Zastosowanie w niestandardowym raporcie zbyt wielu wymiarów
    4. Brak udostępnienia niestandardowego raportu użytkownikom korzystającym z tego samego widoku
  64. Których z tych danych o użytkownikach NIE można stosować do tworzenia niestandardowych segmentów?
    1. Użytkownicy w wieku 25-34 lata, którzy mieli w przeglądarce ustawiony język hiszpański
    2. Użytkownicy, którzy mieli do czynienia z Twoimi mediami społecznościowymi lub kampaniami e-mailowymi
    3. Użytkownicy, którzy mają dzieci
    4. Użytkownicy, którzy po wyświetleniu strony w Twojej witrynie obejrzeli film
  65. Który raport zawiera informację o ostatniej stronie wyświetlanej przez użytkowników przed opuszczeniem witryny?
    1. Raport Wszystkie strony
    2. Raport Strony
    3. Raport Strony wyjścia
    4. Raport Strony docelowe
  66. Które raporty wskazują, jak witryny odsyłające, bezpłatne wyniki wyszukiwania i kampanie reklamowe pomogły w konwersjach?
    1. Z raportów E-commerce
    2. Z raportów Ścieżki wielokanałowe
    3. Z raportów Pozyskiwanie
    4. Z raportów Cele
  67. Jaka funkcja jest wymagana do śledzenia wyszukiwanych słów na stronie?
    1. Import danych
    2. Ulepszone e-commerce
    3. Wyszukiwanie w witrynie
    4. Filtry wyszukiwania
  68. Co można zrobić, by zwiększyć szybkość tworzenia raportów przez Google Analytics?
    1. W menu próbkowania wybrać „Większa precyzja”
    2. W menu próbkowania wybrać „Krótszy czas reakcji”
    3. Usunąć wszystkie wymiary dodatkowe dodane do raportu
    4. Usunąć wszystkie filtry dodane do widoku
  69. Który raport zawiera wizualizację interakcji użytkowników w witrynie?
    1. Raport Zmiany w zachowaniu
    2. Raport Analiza treści
    3. Raport Strony docelowe
    4. Raport diagramy
  70. Która z poniższych funkcji umożliwia łączenie danych offline wygenerowanych przez systemy używane w firmie z danymi online zebranymi przez Google Analytics?
    1. Import danych
    2. Łączenie z AdWords
    3. Identyfikator User ID
    4. Śledzenie celów
  71. Jakich danych nie można zbierać za pomocą domyślnego kodu śledzenia Analytics?
    1. Ustawienie języka w przeglądarce
    2. Ulubiona witryna użytkownika
    3. Urządzenie i system operacyjny
    4. Wizyty na stronie
  72. Kiedy Google Analytics nie może domyślnie rozpoznawać sesji tego samego użytkownika?
    1. Gdy sesje miały miejsce w różnych przeglądarkach na tym samym urządzeniu
    2. Gdy sesje miały miejsce w tej samej przeglądarce na tym samym urządzeniu
    3. Gdy sesje miały miejsce w tej samej przeglądarce tego samego dnia
    4. Gdy sesje korzystając z tego samego pliku cookie w przeglądarce
  73. Jakiego rodzaju działania śledzi Google Analytics?
    1. Działania związane ze śledzeniem stron
    2. Działania związane ze śledzeniem zdarzeń
    3. Działania związane ze śledzeniem e-commerce
    4. Wszystkie powyższe
  74. Jak można stosować wymiary niestandardowe?
    1. Wymiarów dodatkowych w standardowych raportach
    2. Wymiarów głównych w niestandardowych raportach
    3. Wymiarów dodatkowych w niestandardowych raportach
    4. Wszystkie powyższe
  75. Co to jest „współczynnik odrzuceń” w Google Analytics?
    1. Liczba określająca, ile razy unikalni użytkownicy powrócili do Twojej witryny w danym przedziale czasu
    2. Odsetek wizyt, podczas których użytkownik wszedł na stronę w Twojej witrynie i opuścił ją bez żadnych interakcji
    3. Odsetek wszystkich wyjść z witryny
    4. Odsetek sesji, podczas użytkownik opuścił witrynę ze strony głównej
  76. Którzy odbiorcy remarketingu nie mogą być zdefiniowani domyślnie?
    1. Użytkownicy, którzy odwiedzili określoną stronę w Twojej witrynie
    2. Użytkownicy, którzy odwiedzili Twój sklep tradycyjny
    3. Użytkownicy, którzy odtworzyli film w Twojej witrynie
    4. Użytkownicy, którzy posługują się określonym językiem
  77. Widoki mogą zawierać dane witryny sprzed dnia swojego utworzenia.
    1. Prawda
    2. Fałsz
  78. Co musisz skonfigurować, by śledzić użytkowników i sesje w wielu domenach?
    1. Łączenie z AdWords
    2. Śledzenie w wielu domenach
    3. Import danych
    4. Łącznie z Ad Exchange
  79. Który raport pokazuje odsetek użytkowników, którzy odwiedzili już wcześniej Twoją witrynę?
    1. Zainteresowania > Raport kategorie podobieństw
    2. Cały ruch > Raport odesłania
    3. Zachowanie > Raport nowi a powracający
    4. Zachowanie > Raporty Częstotliwość i Czas od poprzedniej wizyty
  80. Jaki raport zawiera listę stron witryny, które użytkownicy odwiedzili jako pierwsze?
    1. Raport Wszystkie strony
    2. Raport Lokalizacja
    3. Raport Strony
    4. Raport Strony docelowe
  81. Jaki parametr zostaje dodany przez Google Ads w docelowym adresie URL, by włączyć automatyczne tagowanie?
    1. Utm=
    2. Urlid=
    3. Gclid=
    4. Adid=
  82. Która kombinacja danych i wymiaru jest nieprawidłowa?
    1. Całkowita liczba zdarzeń/typ użytkownika
    2. Sesje/współczynnik odrzuceń
    3. Czas spędzony na stronie/typ urządzenia
    4. Sesje/źródło
  83. Które dane pokazują, jak często kanał miał udział w konwersji przed atrybucją ostatniego kliknięcia?
    1. Dodatkowa konwersja
    2. Główna konwersja
    3. Atrybucja przedostatniego kliknięcia
    4. Konwersja wspomagana
  84. Który raport pokazuje strony z największym natężeniem ruchu i najwyższym poziomem zaangażowania?
    1. Raport Zaangażowanie
    2. Raport Wszystkie strony
    3. Częstotliwość wizyt
    4. Aktywni użytkownicy
  85. Jakiej czynności na zebranych danych nie mogą wykonać filtry?
    1. Uwzględniania danych z określonych subdomen
    2. Uwzględniania preferencji dotyczących zakupów
    3. Przekształcania adresów URL stron dynamicznych w czytelne ciągi tekstowe
    4. Wykluczania ruchu z określonych adresów IP
  86. Jaki zakres ma zastosowanie do danych niestandardowych?
    1. Działanie
    2. Użytkownik
    3. Klient
    4. Sesja
  87. Jeśli użytkownik odwiedzi witrynę z osadzonym filmem i opuści ją bez klikania czegokolwiek, a sesja przekroczy limit czasu, jak Google Analytics oznaczy tę sesję?
    1. Jako interakcję
    2. Jako kliknięcie
    3. Jako odrzucenie
    4. Jako zdarzenie
  88. Po ilu dniach można przywrócić usunięty widok?
    1. 25
    2. 5
    3. 15
    4. 35
  89. Które raporty wymagają włączenia Funkcji reklamowych?
    1. Raporty Dane demograficzne i Zainteresowania
    2. Raporty Dane geograficzne
    3. Raporty Czas rzeczywisty
    4. Raporty Analiza kohortowa
  90. Która funkcja jest wymagana do wysyłania danych z urządzenia połączonego z internetem (jak system kasowy) do Google Analytics?
    1. Import danych
    2. Protokół sieciowy
    3. Measurement Protocol
    4. Pliki cookie przeglądarki
  91. Jak są przypisywane domyślne konwersje w raportach Ścieżka wielokanałowa?
    1. Ostatnia kampania, ostatnie wyszukiwanie lub ostatnia reklama
    2. Równy udział przy punktach kontaktu konwersji
    3. Od drugiej do ostatniej kampanii, od drugiego do ostatniego wyszukiwania lub od drugiej do ostatniej reklamy
    4. Pierwsza kampania, pierwsze wyszukiwanie lub pierwsza reklama
  92. Co musi być takie samo dla danych i wymiarów w raportach niestandardowych, by zapewniać dokładnie informacje?
    1. Indeks
    2. Widok danych
    3. Raport niestandardowy
    4. Zakres
  93. Co jest wykorzystywane do tworzenia celów inteligentnych?
    1. Odbiorcy remarketingu
    2. Algorytmy systemów uczących się
    3. Cele Analytics
    4. Raporty niestandardowe
  94. Jakiego rodzaju danych nie można zbierać w Google Analytics?
    1. Miasto rozliczenia
    2. Kody SKU produktów
    3. Dane umożliwiające identyfikację osoby
    4. Kwota do zapłaty
  95. Który kanał nie wchodzi w skład domyślnego raportu Kanały?
    1. Bezpłatne wyniki wyszukiwania
    2. Urządzenie
    3. Wejścia bezpośrednie
    4. Sieć reklamowa
  96. Jeśli sklep Google Merchandise Store ustawi cel adresu URL „/ordercomplete” oraz typ dopasowania „Zaczyna się od”, które z poniższych stron w witrynie googlemerchandisestore.com NIE będą zliczane jako cele?
    1. /order/complete.php
    2. /ordercomplete.php
    3. /ordercomplete/thank_you.html
    4. /ordercomplete/index.html
  97. Do zbierania danych z jakiego rodzaju ruchu służy automatyczne tagowanie?
    1. Z mediów społecznościowych
    2. Z witryn odsyłających
    3. Z kampanii Google Ads
  98. Jakie Cele są dostępne w Google Analytics?
    1. Lokalizacja, Zdarzenie, Godzina, Użytkownicy na sesję
    2. Miejsce docelowe, Zdarzenie, Czas trwania, Strony/ekrany na sesję
    3. Odsłona, Zdarzenie, Transakcja, Medium społecznościowe
    4. Miejsce docelowe, Zdarzenie, Odsłona, Medium społecznościowe
  99. Co to są „dane” w Google Analytics?
    1. Wymiar, który umożliwia analizę wyników witryny
    2. Segment danych wyodrębniony w raporcie na potrzeby porównania
    3. Daty w zakresie dat
    4. Liczby w zbiorze danych, często łączone z wymiarami
  100. Co jest niezbędne w przypadku identyfikatora User ID do śledzenia użytkowników na różnych urządzeniach?
    1. Nowe konto Analytics do raportowania
    2. Logowanie, które powoduje generowanie i ustawianie unikalnych identyfikatorów
    3. Menedżer tagów Google
    4. Wszystko powyżej
  101. Kiedy kod śledzenia Analytics wyśle do Google Analytics działanie związane z odsłoną strony?
    1. Za każdym razem, gdy użytkownik doda pozycję do koszyka
    2. Za każdym razem, gdy użytkownik kliknie film w witrynie
    3. Za każdym razem, gdy użytkownik wykona wyszukiwanie w witrynie
    4. Za każdym razem, gdy użytkownik wczyta stronę internetową z osadzonym w niej kodem śledzenia
  102. Filtry widoku można stosować wstecznie do dowolnych danych, które zostały już przetworzone.
    1. Prawda
    2. Fałsz
  103. Który raport zapewnia dane o skuteczności poszczególnych fragmentów witryny?
    1. Najczęstsze zdarzenia
    2. Analiza treści
    3. Lokalizacja
    4. Częstotliwość wizyt
The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza jak odnaleźć własną ścieżkę w Google.

Jeden komentarz do “103 pytania i odpowiedzi do egzaminu Google Analytics

  1. Dzień dobry, dziękuję, to bardzo pomocny test. A gdzie mogę znaleźć odpowiedzi?
    Pozdrowienia
    Kaśka

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *